(56) 648 - 67 - 02
pm13@poczta.onet.pl

Zostań w domu – Kosmonauci

Wiosenna pogoda
12.04.2021 – 16.04.2021

16.04.2021 – Piątek
Przysłowia o pogodzie”

1. Przysłowia o kwietniu – prezentacja

Czy znacie jakieś przysłowia związane z pogodą? Najpopularniejsze z nich to „W marcu jak w garncu” oraz „Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy, trochę lata”. Jeśli chcecie poznać więcej przysłów związanych z kwietniem, to zajrzyjcie -tutaj-

2. Kwiecień plecień – zabawa ruchowa do piosenki

Posłuchajcie również -piosenki- związanej z przysłowiem o kwietniu. Możecie ułożyć do niej proste elementy tańca i zatańczyć wspólnie z domownikami.

3. Zjawiska pogodowe – kodowanie  -tutaj-

15.04.2021 – Czwartek
Pogodowy zawrót głowy”

Jaka dziś pogoda? Nie zapomnij zaznaczyć w swoim kalendarzu. Możesz powtórzyć dni tygodnia – rodzic podaje dzień a ty wymieniasz kolejne dni tygodnia.

1. „Deszczowa chmura” – zabawa matematyczna
Obrysuj kontur chmury i wytnij (możesz wykorzystać -kartę- na str. 8)
Przygotuj wycięte krople deszczu albo wykorzystaj nakrętki, guziki lub inne przedmioty, które mogą posłużyć za krople. Zabawcie się wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem. Rodzic podaje liczbę a wy układacie odpowiednią ilość kropli. Dla dzieci starszych rodzic podaje działanie np. 2 + 2 , 8- 1 itp. a dziecko układa tyle kropel, ile wynosi wynik działania.

2. „Zumba” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
Jeśli pada deszcz poćwicz -zumbę-. Możesz zaprosić domowników do wspólnej zabawy. Jeśli świeci słońce zaproś domowników na rower lub hulajnogę

3. What’s the weather like?- język angielski
Przypomnij sobie zwroty o pogodzie w języku angielskim -tutaj-. Sprawdź, ile zapamiętałeś. Jeśli potrafisz określić każdą pogodę, to brawo! Jeśli nie trenuj dalej.

6-latki
1.„Pogodowe komunikaty” – ćwiczenia w czytaniu, karta pracy str.76
2. „Pogodowe rebusy” – karta pracy str 77

14.04.2021 – Środa
Jak zachować się w czasie różnej pogody”

Czy wiesz jak zachować się w czasie różnej pogody? Spróbuj opowiedzieć jak zachować się w czasie burzy? Jeśli nie wiesz zobacz -tutaj-.
Jeśli chcesz samodzielnie stworzyć różne zjawiska atmosferyczne, to zaproś domowników do eksperymentowania. Możesz wybrać jedno z proponowanych doświadczeń lub wszystkie. Wesołej zabawy.

1. Pogodowe eksperymenty – zabawy badawcze

• Śnieg -tutaj-
• Tęcza -tutaj-
• Piorun -tutaj-
• Deszcz -tutaj-
• Wiatr -tutaj-

2. „Katalog ubrań na każdą pogodę” – praca plastyczna
Postaraj się zaprojektować ubranie na wybraną porę roku lub pogodę. Możesz wyciąć elementy z gazet i stworzyć kolaż. Zabaw się w projektanta i skomponuj poszczególne części garderoby w jedną całość

6-latek: karta pracy str 80 – 81.

13.04.2021 – Wtorek
Co to jest prognoza pogody?”

Czy wiesz, co to jest prognoza pogody? Wysłuchaj prognozy pogody, zabaw się w prezentera i przedstaw ją swoim domownikom. Zaznacz pogodę w swoim kalendarzu.

1. „O marcu Pannie Juliannie i o ptaszku” – słuchanie opowiadania Lucyny Krzemienieckiej.

Wysłuchaj -opowiadania-. Postaraj się odpowiedzieć na pytanie „Jaka była pogoda pewnego marcowego dnia? Czy Julianna ubrała się odpowiednio do pogody? Co to znaczy ubierać się „na cebulkę”?

2. „Pogoda”- słuchanie piosenki
Posłuchaj -piosenki-, postaraj się zaśpiewać refren. Wymyśl , co może powstać z kropli deszczu. Narysuj kroplę i zamień ją w coś innego

6latek :
1. Wykorzystaj kartę pracy ze str 81.
2. Odczytaj litery w ramkach, narysuj przedmioty w nazwach których występują te litery ( str.80)

12.04.2021 – Poniedziałek
Co to jest pogoda?”

W tym tygodniu będziemy obserwować pogodę. Jeśli chcesz się dowiedzieć co to jest pogoda i jakie są zjawiska pogodowe zajrzyj tutaj:

1. „Jaka jest dzisiaj pogoda?”– prezentacja multimedialna
-Co to jest pogoda?-
-Rodzaje zjawisk atmosferycznych-

2. „Obserwacja pogody”– założenie kalendarza

Postaraj się wykonać kalendarz pogody i obserwować zjawiska występujące w pogodzie w tym tygodniu. Kalendarz możesz zaprojektować samodzielnie lub skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz -tutaj-

3. Pogodne ćwiczenia – zabawy rytmiczne

Zabaw się przy -muzyce-. Zapamiętaj, które zjawiska zapraszają do jakiej aktywności . Wesołej zabawy.

6latek: Dopasuj naklejki do odpowiedniej pory roku. Powiedz, czym różni się pogoda w poszczególnych porach roku. (karta pracy str 74- 75) Jeśli nie masz karty pracy zajrzyj -tutaj-

Sport to zdrowie!
06.04.2021 – 09.04.2021

Język angielski:

Names of Sports: -tutaj-

Do You Like Sports? Sports Song: -tutaj-

09.04.2021 – Piątek
Kodeks dobrego sportowca”

1. Czym jest fair play? – rozmowa na podstawie opowiadania
– Posłuchaj opowiadania P. Beręsewicza „Wyścigi”
– Jak zachował się Olek po zakończeniu wyścigu? Co ty zrobiłbyś na miejscu Olka? Co poradziła Olkowi mama?
– Co oznacza zasada Fair play?
Fair play to zbiór zasad obowiązujących w grze lub walce sportowej, których przestrzeganie pozwala na uczciwe i szlachetne jej rozegranie.
Prawdziwego sportowca, a także kibica wyróżnia godne zachowanie – zarówno w sytuacji zwycięstwa, jaki i porażki.
– Jeśli masz ochotę, obejrzyj bajkę o -Bolku i Lolku- lub o -Trefliku- i zwróć uwagę na zachowanie głównych bohaterów. Spróbuj ocenić zachowanie Bolka lub Treflika.

2. Zawody sportowe
– Zaplanuj rodzinne zawody sportowe. Wymyślcie konkurencje, np. wyścig w przeskakiwaniu przez skakankę do mety, toczenie piłki w stronę mety, skoki obunóż do mety, rzut papierową kulą do kosza, przejście po leżącej linie. Oznaczcie miejsca startu i mety, przygotujcie przedmioty, które można wykorzystać podczas zawodów. Koniecznie przestrzegajcie zasady fair play.

Miłego dnia 🙂

08.04.2021 – Czwartek
„Sportowe zagadki

1. „Wiem wszystko o sporcie” – rozwiązywanie zagadek
– Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom. -Zagadki-
– Ułóż -puzzle- i podaj nazwę dyscypliny sportowej, do której pasuje ten sprzęt?
– Na koniec -Wielki Quiz Wiedzy o Sporcie-! Spróbuj odpowiedzieć na wszystkie pytania 😉

2. Ćwiczenia gimnastyczne
– Naśladuj różne dyscypliny sportowe popularne w różnych zakątkach świata -film-

07.04.2021 – Środa
„Skaczemy, biegamy, pływamy!”

1. Niezbędnik sportowca – rozmowa na podstawie filmu
– Czy znacie różne dyscypliny sportowe? Wymieńcie takie, które lubicie najbardziej. Jeśli potrzebujecie podpowiedzi, obejrzyjcie -filmik-.
– Spójrzcie na -ilustrację- i nazwijcie przedmioty które potrzebne są do uprawiania różnych dyscyplin sportowych. Czy potraficie nazwać te dyscypliny?
– Zaprojektujcie strój piłkarza. Wykorzystaj -kartę pracy- lub narysuj strój samodzielnie.

2. Ruch to zdrowie – zabawa do piosenki
– Na początek rozgrzewka – razem z mamą/tatą rozruszajcie wasze mięśnie! -Rytmiczna rozgrzewka-
– Posłuchajcie piosenki „Ruch to zdrowie”. Czy piosenka jest szybka czy wolna? Wesoła czy smutna?
– Naśladujcie ćwiczenia pokazane na filmie, może uda wam się zaśpiewać refren piosenki?

Pamiętajcie, aby codziennie ćwiczyć na świeżym powietrzu! Koniecznie zabierzcie domowników na spacer, rower, rolki lub hulajnogę 😉

06.04.2021 – Wtorek
„Sport to ważna sprawa!”

1. Obejrzyjcie -filmik edukacyjny- i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
– Dlaczego ruch jest ważny dla naszego zdrowia?
– Czy należy ćwiczyć codziennie?
– Ile godzin dziennie powinny ćwiczyć dzieci?
– Jak ty spędzasz czas na świeżym powietrzu z kolegami?
Jaka jest twoja ulubiona aktywność fizyczna? – gra w piłkę, bieganie, wspinanie się na drabinkach, a może jazda na rowerze? Narysuj taką, która sprawia ci najwięcej przyjemności!

2. Ćwiczenia gimnastyczne
Razem z domownikami zaprojektujcie wspólnie domowy tor przeszkód. Przypomnijcie sobie przy okazji zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu.

3. A po południu koniecznie wybierzcie się na spacer. Czy pamiętasz, ile kroków powinniśmy robić codziennie? Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie ilość kroków, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobić chociaż kilka kroków więcej!

Miłej zabawy 🙂

Już niedługo Wielkanoc
29.03.2021 – 02.04.2021

02.04.2021 – Piątek
„Przy wielkanocnym stole”

Dzisiaj będziemy mówić o Wielkanocnym stole. Jak myślicie, kiedy i po co taki stół? Wielkanocny stół przygotowujemy rano w Wielką Niedzielę – czyli w I Dzień Świąt Wielkanocnych. Przy tym stole zasiada cała rodzina i zjadać uroczyste Wielkanocne śniadanie. Każdy z Was już na pewno takie śniadanie zjadał ze swoją rodziną. A pamiętacie, co na takim stole powinno się znaleźć? Posłuchajcie wiersza.

1. „Nakrywamy do wielkanocnego stołu” – zabawa tematyczna
Waszym zadaniem będzie udekorowanie Wielkanocnego stołu zgodnie z treścią instrukcji . Przygotujcie gotowe elementy lub ich symbole (możecie je narysować lub wykorzystać obrazki wycięte z gazet).

1) Na środku stołu stoi koszyk z pisankami.
2) Po prawej stronie koszyka stoi wazon z baziami.
3) Z lewej strony koszyka leży babka.
4) Obok wazonu stoi baranek.
5) Między koszykiem a babką stoi kurczątko.
Postarajcie się pomóc rodzicom w przygotowaniach do Wielkanocnego śniadania.

2. Wielkanocny stół – nauka piosenki
Posłuchajcie piosenki. Postarajcie się zapamiętać słowa i melodię. Możecie śpiewać ją podczas nakrywania do stołu.

3. Zadania bez nudy – kodowanie – wielkanocne sudoku -tutaj-

4. Wielkanocne zagadki
Jeśli chcecie sprawdzić czy wiecie już wszystko o Wielkanocy zajrzyjcie -tutaj-

01.04.2021 – Czwartek
„Symbole wielkanocne”

1. „Wielkanocny koszyczek ” – prezentacja
Co to jest święconka? Co powinno się w niej znaleźć? I dlaczego akurat to? No i co w niej takiego świetnego, może… czekolada? Jeśli jesteście ciekawi – sprawdźcie -tutaj-
Przygotujcie wielkanocny koszyczek, możecie samodzielnie go ozdobić. Zapamiętajcie jakie pokarmy włożyć do koszyczka.
2. „Ćwiczenia z piłką” – zabawy na powietrzu
Przygotujcie piłkę i zaproście rodziców do wspólnej zabawy na powietrzu. Ćwiczcie rzuty i łapanie, celowanie do kosza, kopanie piłki do bramki prawą i lewą nogą, odbijanie piłki (kozłowanie). Wesołej zabawy!
3. Kodowanie – zadania bez nudy – -kolorowe pisanki-

31.03.2021 – Środa
„Barwne pisanki”

Dzisiaj dowiemy się co to są pisanki i jak to z jajkiem było .

  1. Pisanki”Na początek posłuchajcie wiersza D. Gellner o pisankach. Znajdziecie go >>tutaj<<
    Zastanówcie się, co zawierają pisanki? Ułóżcie krótkie życzenia dla bliskich z okazji Wielkanocy.
  2. Barwne pisanki”Technik zdobienia jajek jest naprawdę wiele ale jeśli chcecie dowiedzieć się jak jest różnica między pisanką a kraszanką, to informację znajdziecie >>tutaj<<
    Przygotujcie wspólnie z domownikami kolorowe pisanki lub kraszanki.
  1. „Eksperymenty z jajkiem”- jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o jajkach i ich właściwościach to zachęcamy do zabawy badawczej >>tutaj<<
  • Gumowe jajo
  • Jajko w butelce
  • Tęczowe jajo
  • Jajko na miękko i na twardo

    Postarajcie się obserwować jajka w trakcie eksperymentów i wyciągnąć wnioski
  1. Zadania bez nudy – kodowanie. Jeśli macie jeszcze ochotę na zabawy z jajkiem to poćwiczcie spostrzegawczość z pisankami >>tutaj<<

30.03.2021 – Wtorek
„Śmigus dyngus”

  1. O co chodzi z tym całym Śmigusem Dyngusem? Skąd wzięła się jego nazwa i związane z nim obyczaje?
    Posłuchaj >>tutaj<< Pamiętaj, że podczas kultywowania tej tradycji należy zachować umiar, aby nie sprawić nikomu przykrości.
  2. „Zabawa z wielkanocnym zajączkiem” – postaraj się policzyć wszystkie wielkanocne zajączki, niektóre z nich się ukryły. Jeśli nie zdążysz, zawsze możesz spróbować jeszcze raz. Powodzenia. Zabawę znajdziesz >>tutaj<<
  3. „Zabawa w zajączki” – wykorzystaj piosenkę do zabawy. Postaraj się kicać jak zając. Możesz wykonać uszy zająca z papieru i pobawić się w chowanego, tak jak w zabawie matematycznej
  4. Wprowadzenie litery „Ł”, „ł”,
    Poszukaj przedmiotów wokół siebie, które mają w nazwie głoskę „ł” na początku, w środku i na końcu. Podziel nazwy tych przedmiotów na sylaby. Przygotuj klocki lub karteczki w kolorze niebieskim i czerwonym. Podziel nazwy przedmiotów na głoski , następnie zaznacz kolorami samogłoski i spółgłoski. Wskaż miejsce głoski „ł”          w wyrazach. Wykonaj zadanie w karcie pracy str 44 – 45 >>tutaj<<

29.03.2021 – Poniedziałek
„Bajeczka wielkanocna”

W tym tygodniu poznamy tradycje związane z Wielkanocą.

  1. Zaczynamy od „Bajeczki wielkanocnej” autorstwa A. Galicy >>tutaj<<
    Posłuchajcie uważnie i zastanówcie się jakie symbole wielkanocne występują w bajeczce. Poszukajcie ich dookoła ( może macie je w domu?). Opowiedzcie rodzicom bajeczkę z wykorzystaniem zgromadzonych przedmiotów.
  1. „Wielkanocny kurczaczek” – to jeden z symboli związany ze świętami. Możecie go wykonać z rolki po papierze toaletowym, kubeczka po jogurcie, ze słoika, wytłaczanek po jajkach albo z włóczki. Inspiracje znajdziecie tutaj: >>tutaj<<

Wiosna, wiosna ach to ty!
08.03.2021 – 12.03.2021

Język angielski:

Pory roku: -tutaj-

The seasons song: -tutaj-

What’s the weather like today?: -tutaj-

Piątek
12.03.2021

1. Wykonaj eksperyment i zobacz jak rozkwitnie Twój kwitek na wodzie.

2. W Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Wykonuj ćwiczenia według instruktażu na filmiku.

3. Pokoloruj obrazek według instrukcji.

Czwartek
11.03.2021

1. Instrumentacja piosenki

– Znajdź w swoim domu przedmioty, które mogą posłużyć nam za instrumenty np. garnek, łyżka drewniana, kubek, groch itp.

– Postaraj się zagrać i zaśpiewać w rytm piosenki.

2. Naucz się wiersza na pamięć i wstaw na naszą grupę film, na którym recytujesz wiersz.

3. Chętne dzieci mogą wykonać tulipany metodą orgiami, które pięknie ozdobią pokój. -ilustracja-

Środa
10.03.2021

1. Posłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania.

  • Wymień bohaterów opowiadania.
  • Kogo zajączek chciał znaleźć?
  • Jakie są pierwsze oznaki wiosny?
  • Czy mały zajączek znalazł wiosnę?
  • Opisz swoimi słowami jak wygląda wiosna według Ciebie.

2. Zabawy z literką „W, w”- ćwiczenia graficzne

  • Wydrukuj literkę, którą znajdziesz -tutaj-
  • Wypełnij jej kontur plasteliną lub farbami.
  • Wymień po pięć słów, które mają na początku tą literkę w środku i na końcu.

3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

  • Wykonuj ćwiczenia według instruktażu na filmiku

Wtorek

09.03.2021

1. Wykonaj zadania nr 1 z kart pracy, które znajdziesz -tutaj- i  -tutaj-.

Chętne dzieci mogą wykonać zadania nr 2.

2. Posłuchaj tekstu piosenki „Wkrótce wiosna”, spróbuj namalować wiosnę z piosenki jaką sobie wyobraziłeś.

Poniedziałek
08.03.2021

1. Obejrzyj prezentację multimedialną i spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:

– Jakie miesiące są miesiącami wiosennymi?
– Kiedy zaczyna się kalendarzowa wiosna?
– Jakie ptaki powracają do nas na wiosnę?
– Jakie pierwsze kwiaty możemy zaobserwować?
– Jakie zwierzęta budzą się ze snu zimowego?
– Dlaczego rośliny sadzi/ sieje się na wiosnę?
– Podziel na sylaby a następnie na głoski słowa: wiosna, bocian, borsuk, krokus, sasanka, kotki.

2. Wykonaj pracę plastyczną pt. „Pierwsze wiosenne kwiaty” za pomocą farb akwarelowych techniką „mokre w mokrym”.
Jako działanie pomocnicze można wykorzystać kolorowanki, które znajdziesz -tutaj-.

POLSKA MOJA OJCZYZNA
09.11.2020 – 20.11.2020

Język angielski:
Finger Family: -tutaj-
Royal Finger Family Song: -tutaj-

Poniedziałek
16.11.2020

Miasta Polski-prezentacja multimedialna
1. Obejrzyj prezentację multimedialną -tutaj-
2. Wymień nazwy miasta, które zapamiętałeś.
3. Przegłoskuj nazwy miast: Zakopane, Toruń.
4. Na kartce narysuj tyle prostokątów ile jest głosek w danym wyrazie
5. Co zapamiętałeś o Zakopanem?
6. Co zapamiętałeś o Krakowie?
7. Co zapamiętałeś o Warszawie?
8. Co zapamiętałeś o Toruniu?
9. Co zapamiętałeś o Gdańsku?
10. Pokaż na mapie Polski miasta z prezentacji -mapa tutaj-
11. Narysuj, namaluj Pałac Kultury i Nauki.
12. Zadanie dla chętnych- wykonaj książce zadania ze stron 70-71

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
1. Przygotuj sobie małą piłkę, klocki, kubeczki plastikowe itp., krzesło.
2. Wykonuj ćwiczenia z panem Andrzejem -tutaj-
3. Staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie.

Piątek
13.11.2020

ZABAWY Z LITERKĄ L, l- ćwiczenia graficzne i w czytaniu.
1. Poproś rodzica o starą gazetę, wytnij kawałek tekstu nożyczkami – zaznacz w tym tekście w kółko wszystkie litery małe i wielkie l, L.
2. Policz, ile jest małych, a ile wielkich liter
3. Znasz już kilka liter- wymień je. Dzisiaj będziemy uczyć się czytać. Wykonaj zadania ze strony 78.
4. Przeczytaj tekst na stronie 79.
5. Pokoloruj tylko te przedmioty, które Lena pokazała tacie na stronie 79.
6. Zadania dla chętnych:
-tutaj-
• poćwicz pisanie poznanych liter w liniaturze na stronie 91

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
1. Wykonuj ćwiczenia według instruktażu na filmiku -tutaj-
2. Staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie.

Czwartek
12.11.2020

SYMBOLE NARODOWE- prezentacja multimedialna
1. Dzisiaj poznamy symbole narodowe. Obejrzyj film edukacyjny -tutaj-
2. Jakie są symbole narodowe? Wymień je.
3. Wykonaj zadanie z książki ze strony 88.
4. Wysłuchaj wiersza „Kto ty jesteś”? -tutaj-
5. Spróbuj powtórzyć fragmenty za lektorem.
6. Powiedz wiersz z mamą lub tatą z podziałem na role.
7. Obejrzyj film edukacyjny „Polska- moja ojczyzna” i odpowiedz na pytania. -tutaj-
8. Zadanie dla chętnych- wykonaj zadanie ze strony 90.

JEST TAKIE MIEJSCE- POLSKA- nauka piosenki
1. Posłuchaj piosenki -tutaj-
2. Opowiedz, o czym jest piosenka?
3. Co jest po zwrotce w piosence?
4. Czy melodia jest szybka czy wolna?
5. Wysłuchaj jeszcze raz i spróbuj zaśpiewać refren.
6. Tutaj słowa piosenki -słowa piosenki-

Wtorek
10.11.2020

Dzisiaj mieliśmy obchodzić Święto Niepodległości w przedszkolu. Z tej okazji przygotowałam dla Was zadania.

1. Obejrzyj prezentację „Polska moja Ojczyzna” cz.1 -prezentacja-
2. Wykonaj pracę plastyczną „Polska biało- czerwona” – uzupełnij plasteliną, farbą lub kolorowym papierem
-karta pracy tutaj-
3. Zaśpiewaj piosenkę „Jesteśmy Polką i Polakiem”, której uczyliśmy się w zeszłym roku -piosenka-
4. Zagraj z mamą, tatą lub rodzeństwem w grę „Domino” -domino-
5. Posłuchaj zagadek i odpowiedz na pytanie -zagadki-
6. Rozwiąż krzyżówkę o Polsce. Posłuchaj i odpowiedz na pytania -krzyżówka-
7. 11.11 o godz. 12.00 wspólnie z domownikami odśpiewaj hymn naszego państwa -hymn-
8. Dla chętnych proponuję grę planszową -gra planszowa-

Poniedziałek
09.11.2020

Dawna Polska- nowa Polska- poznanie historii powstania państwa polskiego, poznanie małej i wielkiej litery L, l
1. Obejrzyj legendę „O Lechu, Czechu i Rusie” i wklej brakujące postacie na stronach 74-75 -legenda-
2. Spróbuj opowiedzieć jej treść.
3. Odpowiedz na pytanie, jak rozumiesz słowo legenda?
4. Legenda- opowieść, która zawiera elementy historyczne oraz elementy fantastyczne (nieprawdopodobne) wymyślone dla objaśnienia historii danego miejsca. Jest to forma opowiadania, zawierającego wątek historyczny z elementami fantastyki.
5. Jaką głoskę słyszysz na początku słowa legenda?
6. Podziel słowo legenda na sylaby, spróbuj przegłosować
7. Ułóż na dywanie tyle klocków, ile jest głosek w słowie legenda- tak, jak w przedszkolu układamy cegiełki
8. Wyszukaj w domu przedmioty, w których nazwie słyszysz głoskę l
9. Czy głoska l jest samogłoską, czy spółgłoską?
9.Spróbuj wyszukać słowa z głoską l na początku, w środku i na końcu
10. Wykonaj zadania ze stron 76-77 według poleceń.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
1. Wykonuj ćwiczenia według instruktażu na filmiku -tutaj-
2. Staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie