(56) 648 - 67 - 02
pm13@poczta.onet.pl

Zostań w domu – Marsjanie

Drodzy Rodzice!
Od dziś codziennie będziemy przesyłać Państwu propozycje zadań do wykonania przez dzieci.
Zapraszam do wspólnej zabawy. Zachęcam również do gromadzenia Kart Pracy w teczce.
Zapraszam Państwa do kontaktu ze mną. Podaję  adres mailowy dla naszej grupy:
marsjanie.pm13@gmail.com
Chętnie zobaczę zdjęcia prac dzieci i jak z nimi pracujecie z moimi propozycjami zadań.
Życzę miłych chwil ze wspólnych zabaw z dziećmi.
Pozdrawiam cieplutko i serdecznie wszystkich Marsjan:)
Pani Iwonka

Drodzy Rodzice!
Na prośbę mamy Zuzi udostępniam podkład muzyczny do tańca, który przygotowywaliśmy na występ do Muzeum Etnograficznego. Nie zdążyliśmy poznać całego tańca, ale początkowe fragmenty, mogą dzieci próbować tańczyć w domu.
Pozdrawiam
-tutaj-

25.05.2020 – 29.05.2020

Tematyka kompleksowa „Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki”

Język angielski:

Członkowie rodziny:

Baby Shark -tutaj-

I love my mummy -tutaj-

I love my daddy -tutaj-

29.05.2020

Masażyk dla mamy i taty

1. Wykonaj masażyk na plecach mamie lub tacie wg wzoru podanego na filmiku -tutaj-
2. Następnie następuje zmiana- mama lub tata robi masażyk na twoich plecach.
3. Na pewno to jest super zabawa. Możesz wymyśleć swoją opowieść do masażyku.

 

Moja rodzina-rysowanie

1. Przygotuj kredki i białą kartkę papieru.
2. Narysuj portret swojej rodziny.
3. Staraj się wiernie odtworzyć wygląd poszczególnych członków rodziny.
4. Zachowaj proporcje postaci ludzkiej i wykorzystaj całą powierzchnię kartki podczas rysowania.

28.05.2020

Zabawy z głoską i sylabą – ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania

1. Posłuchaj polecenia i zaznacz obrazek z właściwą głoską: a, d, sz. -tutaj-
2. Spróbuj przegłoskować te słowa.
3. A teraz kolejne zadanie: policz sylaby i zaznacz właściwa liczbę kamyków -tutaj-

Na rowerze z mama i tatą – wycieczka do parku lub lasu

1. Wybierz się z rodziną na wycieczkę rowerową.
2. Pamiętaj o maseczce i dystansie społecznym
3. Przestrzegaj zasady bezpieczeństwa podczas jazdy na rowerze

27.05.2020

Dziękuje mamo, dziękuję tato- nauka piosenki

1. Dzisiaj piosenka dla rodziców. Posłuchaj piosenki, której będziemy się uczyć, żeby ją zaśpiewać -piosenka-
2. Czy rozpoznałeś zwrotkę i refren?
3. O czym jest piosenka?
4. Tutaj znajdziesz słowa, żeby szybciej je utrwalić i zapamiętać  -słowa-
5. Spróbuj zaśpiewać refren.
6. A teraz kolej na pierwszą zwrotkę i refren.
7. Spróbuj zaśpiewać piosenkę dla rodziców.

Serce dla taty-praca plastyczna

1. Obejrzyj film instruktażowy -tutaj-
2. Przygotuj potrzebne materiały i przybory: kolorowy papier, kubek, nożyczki
3. Odrysuj kształt koła i wycina
4. Złóż papier w małą harmonijkę, jak pokazano w filmie
5. Złóż harmonijkę na pół
6. Wręcz wykonane serce tacie i złóż życzenia. Powiedz, jak go kochasz i za co

26.05.2020

Pieczemy babeczki z mamą na jej święto

1. Obejrzyj film instruktażowy, jak upiec babeczki -tutaj-
2. Wymień produkty, które trzeba przygotować do wykonania babeczek.
3. Z pomocą rodzica wymieszaj produkty w mikserze.
4. Wyłóż ostrożnie ciasto do foremek.
5. Poproś rodzica o włożenie babeczek do piekarnika
6. Po upieczeniu i wystygnięciu udekoruj babeczki
7. Poczęstuj gotowymi babeczkami rodziców i rodzeństwo

Laurka dla mamy

1. Obejrzyj film instruktażowy -tutaj-
2. Przygotuj potrzebne materiały i przybory: kolorowy papier, ołówek, nożyczki, klej
3. Przygotuj kolejne elementy i połącz je za pomocą kleju.
4. Wręcz mamie laurkę i złóż jej życzenia. Powiedz, jak ją kochasz i za co.

25.05.2020

„Życzenia dla mamy” – nauka wiersza

1. Jutro jest święto Twojej mamy i dzisiaj przygotowałam wiersz, żebyś nauczył się go na pamięć. Posłuchaj wiersza i opowiedz, o czym jest wiersz -tutaj-
2. Powtarzaj fragmenty wiersza za lektorem
3. Staraj się zapamiętać niektóre fragmenty
4. Odpowiedz, kiedy jest Dzień Mamy i za co ja kochasz?
5. Pobaw się w dziennikarza i przeprowadź z mamą wywiad. Zapytaj o:ulubiony kolor, potrawę, piosenkę oraz największe marzenie

Rodzinny spacer – sesja fotograficzna

1. Wybierzcie się na rodzinny spacer.
2. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem „Tu i teraz- tylko dla siebie”
3. Obserwujcie, czy na spacerze spotkacie inne rodziny.
4. Pamiętajcie o dystansie społecznym oraz maseczce!

18.05.2020 – 22.05.2020

Tematyka kompleksowa „Skąd się bierze miód?”

Język angielski:

Ul: -tutaj-

22.05.2020

Znajdź drogę pszczoły do kwiatka- zadanie grafomotoryczne
1. Poszukaj właściwej drogi pszczoły do jej kwiatka -tutaj-
2. Najpierw śledź palcem drogę
3. Następnie weź pisak lub kredkę i rysuj po śladzie drogę.

Taniec pszczół- improwizacja ruchowa
1. Dzisiaj zabawisz się w choreografa i będziesz wymyślał ruchy do muzyki -tutaj-
2. Jednak nie będą to swobodne ruchy tylko taniec pszczół na łące
3. Naśladuj sposób poruszania się pszczół w wyznaczonej przestrzeni
4. Pamiętaj, żeby te ruchy były płynne i delikatne.

21.05.2020

Pszczoła-praca plastyczna
1. Przygotuj: rolkę po papierze toaletowym, klej, nożyczki, wycinanki, pisaki.
2. Obejrzy zdjęcie i zobacz, jak wykonać pszczołę z wykorzystaniem rolki papieru toaletowego -tutaj-
3. Przestrzegaj kolejnych etapów pracy
4. Dbaj o estetyczne wykonanie zadania

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
1. Dzisiaj powtórzymy ćwiczenia, które wykonywaliście we wtorek -tutaj-
2. Pamiętaj o dokładny wykonywaniu biegu, skoków, przysiadów
3. Staraj się zapamiętać cały układ ćwiczeń.

20.05.2020

Jak smakuje miód?- robimy kanapki
1. Miód jest słodki! Jeśli masz w domu słoik miodu przyjrzyj się z bliska jaki jest miód : jaki ma kolor, czy jest gęsty, a może lepki?
2. Czy umiesz samodzielnie posmarować chlebek miodem? Spróbuj!
3. A teraz opowiedz, jaki ma smak?

Zabawa na łące- opowieść muzyczna
1. Dzisiaj wybierzemy się na spacer na łąkę. Posłuchaj opowieści pana Sebastiana i wykonuj określone ruchy taneczne -tutaj-

19.05.2020

Jak powstaje miód?- film edukacyjny
1. Obejrzyj filmik, z którego dowiesz się, jak powstaje miód -tutaj-
2. Opowiedz, czego dowiedziałeś się z filmu
3. Spróbuj nazwać przyrządy i maszyny wykorzystywane podczas produkcji miodu
4. Podziel na sylaby i przegłoskuj słowa: ul, pyłek, pszczoła,

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
1. Wykonaj ćwiczenia według podanego wzoru -tutaj-
2. Pamiętaj o dokładny wykonywaniu biegu, skoków, przysiadów
3. Staraj się zapamiętać poszczególne elementy układu.

18.05.2020

Co wiemy o pszczołach?- film edukacyjny
1. W tym tygodniu poznamy życie pszczół. Przygotowałam 2 filmy edukacyjne. Obejrzyj proszę pierwszy filmik -tutaj- i odpowiedz na pytania:
– jak się buduje ule
-kto w nich mieszka i jaką pełni rolę
– co to jest pyłek i spadź
-jakie są rodzaje miodu
2. A teraz drugi filmik: -tutaj-: gdzie i jak pracują pszczoły. Wymień, jakie role mają pszczoły w ulu.
3. Zastanów się i odpowiedz- czy pszczoły są potrzebne człowiekowi?

Pszczoła- orgiami kołowe
1. Przygotuj: klej, nożyczki.
2. Obejrzyj filmik instruktażowy, jak wykonać pszczołę: -tutaj-
3. Poproś rodzica o wydrukowanie strony z kółkami
4. Wykonaj pszczołę według wzoru
5. Pamiętaj o dokładnym wycięciu kół

11.05.2020 – 15.05.2020

Tematyka kompleksowa „Książka moim przyjacielem”

Język angielski:

Dni tygodnia: Days of the Week -tutaj-

15.05.2020

Bohaterowie bajek- malowanie farbami
1. Wybierz sobie postać bajkową wśród kolorowanek -tutaj-
2. Przygotuj farby plakatowe lub akwarelowe
3. Pomaluj swojego bohatera bajki korzystając z dostępnych kolorów
4. Staraj się wykonać pracę estetycznie.

Gimnastyka dla dzieci w domu
1. Pamiętasz zestaw ćwiczeń z poniedziałku, wykonaj te ćwiczenia wg podanego wzoru jeszcze raz -tutaj-
2. Staraj się wykonać ćwiczenia dokładnie
3. Zaproś do ćwiczeń członków rodziny
4. Reguluj oddechem podczas ćwiczeń- mam nadzieję, że pamiętasz: wdychamy nosem, wydychamy ustami

14.05.2020

Zasady korzystania z książek-film edukacyjny
1. Na początek zagadki: -tutaj-
2. Brawo, super sobie poradziliście
3. Teraz obejrzyj film, jak należy obchodzić się z książką -tutaj-
4. Spróbuj powtórzyć zasady korzystania z książek
5. Wybierz z półki swoja ulubiona książkę i korzystaj z niej we właściwy sposób
6. Narysuj coś o swojej ulubionej książce

Bajeczka- zabawa rytmiczna
1. Przypomnij sobie piosenkę o bajeczce. Spróbuj ją zaśpiewać -tutaj-
2. Poszukaj łyżek, drewnianych łopatek lub pokrywek i spróbuj wystukać rytm tej piosenki
3. Spróbuj jednocześnie grać na „domowych” instrumentach i śpiewać jednocześnie.

13.05.2020

Zakładka do książki
1. Najpierw zrobimy burzę mózgów żeby odpowiedzieć na pytanie: Co zrobić, żeby odszukać w książce stronę, na której przerwaliśmy czytanie?. Podaj swoje propozycje
2. Brawo – to jest zakładka do książki.
3. Dzisiaj zrobimy taka zakładkę. Podaję przykład, jak można ją zrobić -tutaj-
4. Obejrzyj instrukcję i spróbuj zrobić
5. Jeżeli masz inny pomysł na zrobienie zakładki, to możesz ją również wykonać. Przykłady znajdziesz -tutaj-

Zgadnij, kim jestem zabawa pantomimiczna
1. Dzisiaj pobawimy się w teatr. Będziemy odtwarzać różne scenki ze znanych bajek. Ale nie będziemy używać głosu tylko odtwarzać scenki.
2. Przypomnij sobie znane bajki, poszukaj rekwizytów potrzebnych do stroju.
3. Wykonaj przedstawienie dla rodziców i rodzeństwa. Zadaniem oglądających jest odgadniecie, jak to bajka
4. Po odgadnięciu poproś kogoś z członków rodziny o zamianę ról- ty odgadujesz
5. Zapewniam, że to super zabawa

12.05.2020

Moje książki na półce- zabawa dydaktyczna
1. Dzisiaj będą nam potrzebne książki, które znajdują się w twoim pokoju. Połóż je wszystkie na stole. Ale ich dużo!?
2. Teraz posegreguj je według grubości. Od najcieńszej do najgrubszej-jedna za drugą. Spróbuj je przeliczyć.
3. A teraz poukładaj je od najmniejszej do największej i spróbuj policzyć
4. Poukładaj książki na półce według jakieś cechy- wielkości lub grubości
5. Pamiętaj- odkładaj książkę na miejsce, jeżeli już jej nie potrzebujesz!
6. Wybierz swoją ulubioną książkę, obejrzyj ją. Poproś rodzica, aby przeczytał przed kamerą Marsjanom treść książki i udostępnił filmik na naszej stronie. Odważnych Rodziców gorąco zachęcam.

Bajeczki – nauka piosenki
1. Posłuchaj pięknej piosenki -tutaj-
2. O czym jest ta piosenka?
3. Ile ma zwrotek?
4. Jest szybka i wolna?
5. A teraz spróbuj zaśpiewać powtarzające się fragmenty

11.05.2020

„Jak powstaje papier?” – film edukacyjny
1. W tym tygodniu poznamy, jak powstaje papier, jak obchodzić się z książką, i że książka jest źródłem informacji. Obejrzyj uważnie film edukacyjny -tutaj-
2. Opowiedz własnymi słowami jak powstaje papier, wyjaśnij, co można zrobić z makulatury.
3. A teraz kolejne pytanie: co można zrobić z kartką papieru?
4. Podziel na sylaby i przegłoskuj słowa: litera, las, piła, kartka
5. Pod koniec filmu były pytania: spróbuj na nie odpowiedzieć. Jeżeli nie pamiętasz, obejrzyj film jeszcze raz i odpowiedz na bieżąco

Gimnastyka dla dzieci w domu
1. Wykonaj ćwiczenia wg podanego wzoru -tutaj-
2. Pamiętaj o podskokach obunóż i jednonóż
3. Staraj się dokładnie wykonać „koci grzbiet”
4. Reguluj oddechem podczas ćwiczeń- mam nadzieję, że pamiętacie: wdychamy nosem, wydychamy ustami.

04.05.2020 – 08.05.2020

Tematyka kompleksowa „Kto nam niebo pomalował? Witaj tęczo kolorowa!”

Język angielski:

• The rainbow Colors Song -tutaj-

08.05.2020

„Tęcza” –nauka wiersza M. Konopnickiej
1. Posłuchaj wiersza czytanego przez lektora -tutaj-
2. Opowiedz, o czym był wiersz.
3. Jak wyjaśnione jest zjawisko tęczy w wierszu?
4. Posłuchaj jeszcze raz i spróbuj zapamiętać fragmenty i mówić razem z lektorem.

Zumba dla dzieci
1.Wykonaj znane już Wam ćwiczenia przy muzyce -tutaj-
2. Postaraj się zapamiętać poszczególne elementy układu.
3. Wykonaj ćwiczenia z rodzeństwem lub rodzicami.

07.05.2020

„Obieg wody w przyrodzie”- film edukacyjny
1.Najpierw odpowiedz, co to jest obieg?
2. Dzisiaj dowiesz się co to jest obieg wody w przyrodzie
3. Obejrzyj uważnie film edukacyjny -tutaj-
4. Wyjaśnij własnymi słowami to zjawisko
5. Odpowiedz na pytanie: jakie znaczenie ma woda w życiu człowieka, roślin i zwierząt
6. Jakie znasz sposoby oszczędzania wody.

Obieg wody w przyrodzie- eksperyment
1.Dzisiaj wykonasz swój obieg wody w przyrodzie.
2. Przygotuj woreczek strunowy, wodę w kubku, marker, barwnik spożywczy niebieski- jeżeli go nie masz, nie szkodzi.
3. Obejrzyj film instruktażowy -tutaj-
4.To teraz od czego zaczniesz?- oczywiście, najpierw musisz narysować na woreczku wodę i chmury. Pamiętaj – woda na dole, chmury na górze.
5. Nalej ostrożnie trochę wody, barwnika i zamknij woreczek.
6. Poproś rodzica o pomoc i przyklej woreczek na szybie okna. Najlepiej wybierz okno, gdzie operuje długo słońce.
7. Obserwuj, co się będzie działo w ciągu dnia.

06.05.2020

„Odgłosy natury”- zagadki słuchowe
1. Posłuchaj odgłosów natury i odpowiedz, co słyszysz -tutaj-
2. Podaj rozwiązanie zagadki, podziel na sylaby dane słowo

„Tęcza cza cza”- nauka piosenki
1. Posłuchaj piosenki i powiedz o czym ona jest -tutaj-
2. Podaj liczbę zwrotek
3. Określ charakter piosenki: wesoła, czy smutna, szybka czy wolna.
4. Posłuchaj jeszcze raz piosenki i spróbuj zaśpiewać refren
5. Jeżeli masz ochotę spróbuj jeszcze raz zaśpiewać.

05.05.2020

Jak powstaje tęcza?- eksperyment dla dzieci
1.Dzisiaj będziemy robić tęczę w nietypowy sposób. Przygotuj: talerz, wodę w kubku, skittlesy.
2. Obejrzyj filmik instruktażowy -tutaj-
3. Wykonaj tęczę według podanego sposobu.
4. Obserwuj, jak powstają kolory i wyjaśnij, dlaczego tak się dzieje.
5. Odpowiedz, czy tęcze można dotknąć?

Z prawej czy z lewej strony- zabawa dydaktyczna
1.Posłuchaj poleceń i zaznacz właściwą odpowiedź. -tutaj-
2.Podczas zadania, przeliczaj właściwie elementy od strony lewej lub prawej
3. Poprawnie zaznaczaj odpowiedź.

04.05.2020

Jak powstaje tęcza?- film edukacyjny
1.W tym tygodniu poznamy zjawisko optyczne, jakim jest tęcza. Obejrzyj proszę uważnie film edukacyjny -tutaj-
2. Opowiedz teraz własnymi słowami, jak powstaje tęcza.
3. Wymień kolory we właściwej kolejności na tęczy.
4. Podziel słowa wszystkich kolorów na sylaby i wymień pierwszą i ostatnią głoskę.

Zumba dla dzieci
1.Wykonaj ćwiczenia przy muzyce -tutaj-
2. Staraj się zapamiętać poszczególne elementy układu.
3. Wykonaj ćwiczenia z rodzeństwem lub rodzicami.

27.04.2020 – 30.04.2020

Tematyka kompleksowa „Wiosna na łące”

Język angielski:

• Filmik wprowadzający nowe słownictwo -tutaj-
• Owady- słówka (w tamtym roku poznawaliśmy, ale dzieci mogą sobie przypomnieć) -tutaj-
• 5 Little Flowers (nowa piosenka) -tutaj-

30.04.2020

„Stadia rozwoju motyla- latolistek cytrynek”- prezentacja multimedialna
1. Czy lubisz motyle? Na pewno tak. Obejrzyj teraz uważnie filmik, a dowiesz się skąd bierze się motyl -tutaj-
2. A teraz wymień kolejne stadia rozwoju motyla: jajo, larwa (gąsienica), poczwarka, motyl.

„Motyle malowane sznurkiem”- praca plastyczna
1. Oglądałeś, jak wygląda motyl, a tera spróbujemy go wykonać. Potrzebne nam będą: sznurek lub gruba nitka, 2 białe kartki papieru, kolorowe farby plakatowe, gruba książka do przyciśnięcia kartki, folia aluminiowa lub kawałek ceratki.
2. Obejrzyj teraz film, jak wykonać motyla -tutaj-
3. A teraz spróbuj sam wykonać motyla wg instruktażu, lub poproś o pomoc rodzica
4. Nazwij swojego motyla wg własnego pomysłu.

29.04.2020

„Rosną sobie kwiatki na łące”- nauka piosenki
1. Posłuchaj piosenki -tutaj-
2. Odpowiedz na pytania:
– o czym jest piosenka
– ile jest zwrotek
– jakimi słowami zaczyna się refren
3. Posłuchaj jeszcze raz piosenki i spróbuj zaśpiewać zapamiętane fragmenty.

„Mniszek lekarski”- praca plastyczna
1. Jedną z roślin łąkowych jest mniszek lekarski, czyli potocznie mówiąc dmuchawiec. Dzisiaj spróbujemy go wykonać za pomocą różnych technik. Przygotuj niezbędne materiały: rolka po papierze toaletowy, nożyczki, papier kolorowy, biała farba, pędzelek, folia aluminiowa, nakrętka od butelki, patyczki do uszu, gumka recepturka. Sposób wykonania obejrzyj na filmiku  -tutaj-
2. Teraz zapraszam do wykonania zadania. Życzę miłej pracy.

28.04.2020

„Wiosenne porządki”- nauka wiersza J. Brzechwa
1. Posłuchaj uważnie tekstu wiersza czytanego przez lektora i staraj się zapamiętać o czy był wiersz -tutaj-
2. Opowiedz, o czym był wiersz, co robiła wiosna, jakie robiła porządki
3. Posłuchaj jeszcze raz wiersza i spróbuj wraz z lektorem powtarzać zapamiętane fragmenty.

„Robimy porządki w swoim pokoju”
1. Wiosna zrobiła porządki i my dzisiaj zabierzemy się za porządki w swoim pokoju.
2. Poukładaj książki na półce, posegreguj klocki.
3. Jeszcze zajrzyj do szuflad- może trzeba posegregować skarpetki, poskładać koszulki w kostkę.
4. Na końcu poproś osobę dorosłą, żeby uruchomiła ci odkurzacz i odkurz dywan.
5. Brawo, jak przyjemnie teraz. I pamiętaj DBAMY O PORZĄDEK W SWOIM POKOJU!!

27.04.2020

„Wędrówka skrzata Borówki” – wirtualny spacer po łące
1. Dzisiaj przygotowałam dla was zagadkę, rozwiązaniem jej będzie temat tego tygodnia.
Zielony dywan
pokryty kwiatami,
w lesie się ukrywa
pomiędzy drzewami (łąka)
2. Brawo, w tym tygodniu poznamy łąkę i jej mieszkańców. Obejrzyj proszę uważnie film edukacyjny -tutaj-
3. A teraz opowiedz, o czym był film.
– wymień rośliny i zwierzęta, które zapamiętałeś.
– dlaczego motyl składa skrzydła
– do czego wykorzystywane są rośliny łąkowe
4. Spróbuj podzielić na sylaby i przegłosować słowa: trawa, żaba, motyl, maki
5. Narysuj lub namaluj łąkę, co zapamiętałeś po obejrzeniu filmu.

Trening fitness dla dzieci
1. Przygotuj się na trochę gimnastyki z Lulisią i Lulitulisiami. Ćwiczenia do wykonania znajdziesz na tym filmiku -tutaj-
2. Staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie. No to zaczynamy.

20.04.2020 – 24.04.2020

Tematyka kompleksowa „Na wsi jest wesoło, tyle pół i zwierząt w koło”

Język angielski: Piosenki do utrwalania
ZWIERZĘTA

Old MacDonald Had A Farm -tutaj-
Walking in the Jungle -tutaj-

24.04.2020

„Mamy i ich dzieci” – zabawa dydaktyczna
1. Dzisiaj będziemy poznawać nazwy dzieci zwierząt wiejskich. Obejrzyj film edukacyjny -tutaj-
2. Opowiedz rodzicom o czym był ten film, nazwij wszystkie dzieci i ich mamy występujące w filmie.
3. Opowiedz, co czuje dziecko, gdy szuka swojej mamy.
4. Wyszukaj w albumie rodzinnym swoje zdjęcie z dzieciństwa i postaraj się je wiernie odtworzyć na kartce papieru za pomocą kredek.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
1.Dzisiaj ostatni raz tym tygodniu znany zestaw ćwiczeń przy muzyce. Proszę włączyć -tutaj-
2. Mam nadzieje, że już bez problemu odtworzycie kolejne ćwiczenia.

23.04.2020

„Co jedzą zwierzęta?” – rozmowa na temat menu wiejskich zwierząt na podstawie filmu
1. Dziś kolejne zadanie dla Was. Proszę włączyć film edukacyjny -tutaj-
Obejrzyjcie film uważnie, a następnie opowiedzcie, co jedzą poszczególne zwierzęta wiejskie.
2. Wymieńcie zwierzęta roślinożerne i mięsożerne.
3. Narysujcie swoje ulubione zwierzę.
4. Zbudujcie z klocków farmę.

„Stary Donald farmę miał- zabawa inscenizowana na podstawie piosenki
1.Zaśpiewaj znaną piosenkę -tutaj-
2.Podczas śpiewu pamiętaj o naśladowaniu odgłosów zwierząt wiejskich

Światowy Dzień Książki
Dzisiaj przypada święto książki, dlatego mam dla Was zadanie do wyboru- stwórz swoją mini książeczkę. Poniżej podaje link, jak ją wykonać. Lub opowiedz kilka zdań o swojej ulubionej książce. Mile widziane zdjęcia lub filmiki.
Instrukcja wykonania książeczki

22.04.2020

„Zwierzęta wiejskie”- zabawa dydaktyczna
1. Dzisiaj przygotowałam dla dzieci grę ćwiczącą pamięć wzrokową. Proszę włączyć grę -tutaj-
2. Dziecko odtwarza z pamięci miejsce poszczególnych zwierząt. Zapraszam do zabawy. Na pewno się uda Wam zapamiętać wszystkie zwierzęta w odpowiednich miejscach.

„Zestaw ćwiczeń gimnastycznych”
1. Proszę włączyć dziecku znany filmik z ćwiczeniami -tutaj-
2. Zadaniem dziecka jest wykonywać ćwiczenia wg instruktażu. Na pewno już bez problemu zapamiętaliście kolejne ćwiczenia.
3. Zapraszam rodziców do wspólnej zabawy.

„Dzień Ziemi”
Musimy wszyscy dbać o naszą planetę każdego dnia. Dlatego proponuję pokażcie w waszych fotorelacjach, jak dbacie o naszą planetę.
Moja propozycja: nie noszę zakupów w plastikowych torbach -tutaj sprawdźcie sami-
A Wy co robicie, żeby zadbać o Ziemię?

21.04.2020

„Kura” – wycinanka
1.Proszę przygotować następujące materiały: biała kartka papieru, pisaki, nożyczki, rolka po papierze toaletowym, kolorowy papier, klej.
2.Proszę włączyć film instruktażowy  -tutaj-
Po obejrzeniu filmiku, zadaniem dziecka jest wykonanie kury wg wzoru. Dziecko odrysowywuje swoją rękę, wycina, dorysowywuje brakujące elementy i łączy je w całość. Cieszy się z wykonanego zadania.

„Stary Donald farmę miał”- nauka piosenki
1.Jest to znana piosenka, dzieci ją śpiewają również w języku angielskim. Proszę włączyć piosenkę -tutaj-
2. Dzieci opowiadają:
– o czy jest piosenka
– ile ma zwrotek
– czy jest wesoła, czy smutna
– wymienia zwierzęta występujące w piosence
3. Dziecko przy ponownym włączeniu piosenki próbuje śpiewać powtarzające się wersy i odgłosy zwierząt
3. Chętne dzieci próbują śpiewać zapamiętane fragmenty piosenki

20.04.2020

„Zwierzęta na wsi”- prezentacja multimedialna
1.W tym tygodniu będziemy poznawać wiejskie zwierzęta. Proszę włączyć prezentację multimedialną -tutaj-
2.Zadaniem dziecka jest obejrzeć prezentację i uważnie słuchać komentarza słownego. Podczas oglądania dzieci naśladują odgłosy zwierząt.
3.Po obejrzeniu dziecko wymienia zwierzęta występujące w prezentacji oraz wypowiada się, co nam dają zwierzęta hodowane na wsi.
4. Dzieci głoskują wyrazy: koza, krowa, kura, kot, farma. Wymieniają pierwszą i ostatnią głoskę w tych słowach, przeliczają ilość głosek.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
1.Proszę włączyć dziecku filmik -tutaj-
2. Zadaniem dziecka jest wykonywać ćwiczenia wg instruktażu
3. Zapraszam rodziców do wspólnej zabawy.

14.04.2020 – 17.04.2020

Tematyka kompleksowa „Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza”

Język angielski: Piosenki do utrwalania
CZĘŚCI CIAŁA

Touch Your Head -tutaj-
Head Shoulders Knees and Toes -tutaj-

17.04.2020

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- zumba przy muzyce
1.Proponuję zestaw ćwiczeń przy muzyce.. Proszę włączyć dziecku film instruktażowy do ćwiczeń. zadaniem dziecka jest wykonywanie ćwiczeń wg wzoru pokazanego na filmie -tutaj-
2. Zachęcam do ćwiczeń Rodziców wraz z dziećmi. Życzę miłej zabawy

„Zdrowie na talerzu” – praca plastyczna
1.Proszę poszukać w domowych zasobach kolorowe gazety, gazetki reklamowe, papierowy talerz lub wyciąć z papieru kształt talerza.
2.Zadaniem dziecka jest powycinać z gazet ilustracje przedstawiające zdrowe produkty spożywcze i nakleić je na papierowy talerz.
3.Proszę przypomnieć z dzieckiem zasady zdrowego odżywiania.

16.04.2020

„Piramida zdrowego żywienia” – wycinanka
1. Proszę wydrukować kolorowankę z piramidą zdrowego żywienia -tutaj-
2. Dziecko nazywa kolejne ilustracje w piramidzie, a następnie koloruje poszczególne obrazki.
3. Dziecko określa, czego powinniśmy jeść najwięcej, a czego najmniej.

„U lekarza”- zabawa tematyczna
1.Zadaniem dziecka jest odtwarzać w formie zabawy wizytę w gabinecie lekarskim. Pomocne będzie w zabawie rodzeństwo lub rodzice.
2. Można do zabawy wykorzystać lalki, pluszami a dziecko odtwarza rolę lekarza.
3. Podczas zabawy proszę pamiętać o formach grzecznościowych i zasadach właściwego zachowania się w gabinecie lekarskim.

15.04.2020

„Idziemy do lekarza” – nauka piosenki
1. Proszę wysłuchać piosenki z dzieckiem.  -tutaj-
2. Dziecko opowiada, o czym jest piosenka.
3. Proszę włączyć ponownie, zadaniem dziecka jest próba śpiewu piosenki.
4. Chętne dzieci mogą próbować śpiewać I zwrotkę i refren.

„Witaminowe abecadło” – zabawa dydaktyczna na podst. Wiersza Stanisława Kraszewskiego
1. Proszę przeczytać dziecku tekst wiersza -tutaj-
2. Po przeczytaniu wiersza zadaniem dziecka jest wymienienie, w jakich produktach są witaminy A, B, C.
3. Pomocne w lepszym zapamiętaniu produktów może być przeczytanie jeszcze raz tekstu wiersza.
4. Dzieci określają, dlaczego ważne jest zdrowe odżywianie w życiu człowieka.

14.04.2020

„Katar” J. Brzechwy- nauka wiersza
1.Proszę włączyć dziecku tekst wiersza -tutaj-
2. Po wysłuchaniu dziecko wypowiada się na temat jego treści – o czym był wiersz?
3. Dziecko wypowiada się na temat pracy lekarza:
– jaki jest ubiór lekarza
– narzędzia pracy
– kiedy korzystamy z pomocy lekarza
– ocenia, jak ważna jest praca lekarzy, szczególnie w obecnym czasie.
4. Dziecko wymienia sposoby dbania o zdrowie w dobie zagrożenia epidemiologicznego- pozostawanie w domu, mycie rąk, noszenie maseczek, rękawiczek.
5. Dziecko wymienia numer alarmowy 112 i określa kiedy go używamy- w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia.
Pomocne w zapamiętaniu może być pokazywanie części twarzy:
1-usta
1-nos
2- oczy
6. Proszę ponownie włączyć tekst wiersza, aby dzieci próbowały mówić razem z lektorem.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- zumba przy muzyce
1.Proponuję zestaw ćwiczeń przy muzyce. Proszę włączyć dziecku film instruktażowy do ćwiczeń. zadaniem dziecka jest wykonywanie ćwiczeń wg wzoru pokazanego na filmie-tutaj-
2. Zachęcam do ćwiczeń Rodziców wraz z dziećmi. Życzę miłej zabawy

06.04.2020 – 10.04.2020

Tematyka kompleksowa „Wielkanoc, Wielkanoc przyjdzie do nas zająć „

Język angielski: Piosenki o Wielkanocy z zeszłego roku dla przypomnienia i utrwalenia w tym tygodniu:

Five Little Bunnies -tutaj-
B-U-N-N-Y -tutaj-
The Way The Bunny Hops -tutaj-

10.04.2020

„Gdzie co jest?”- zabawa dydaktyczna
1. Proszę włączyć dziecku stronę -tutaj- Zadaniem dziecka jest wysłuchanie polecenia przeczytanego przez Państwo i zaznaczenie właściwej odpowiedzi.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- aerobik muzyce
1.Proponuję zestaw ćwiczeń przy muzyce.. Proszę włączyć dziecku film instruktażowy do ćwiczeń. zadaniem dziecka jest wykonywanie ćwiczeń wg wzoru pokazanego na filmie -tutaj-
2. Zachęcam do ćwiczeń Rodziców wraz z dziećmi. Życzę miłej zabawy

09.04.2020

Wielkanocne życzenia od Pani Iwonki

„Maszeruje wiosna”- zabawa taneczna
1.Proszę włączyć piosenkę -tutaj-
Zadaniem dziecka jest ułożyć prosty układ taneczny do piosenki, jednocześnie ją śpiewając.

„Świąteczny mazurek” – lepienie z masy solnej, ciastoliny
1. Dziecko wypowiada się na temat tradycji wielkanocnych.
2. Proszę obejrzeć z dzieckiem ilustracje mazurków, dziecko wypowiada się na temat ich wyglądu -tutaj-
3. Zadaniem dziecka jest wykonanie mazurka z masy solnej lub ciastoliny.

08.04.2020

„Smutne kurczątko” – rozmowa na podstawie opowiadania D. Niewoli
1. Dziecko uważnie słucha tekst czytany przez rodzica -tutaj-
2. Dziecko opowiada, o czym było opowiadanie, przedstawia historię zgodnie z kolejnością zdarzeń. Wyjaśnia, dlaczego wyśmiewanie się z innych jest niegrzecznym zachowaniem. Co czuje osoba wyśmiewana?

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- aerobik muzyce
1.Proponuję zestaw ćwiczeń przy muzyce.. Proszę włączyć dziecku film instruktażowy do ćwiczeń. Zadaniem dziecka jest wykonywanie ćwiczeń wg wzoru pokazanego na filmie -tutaj-
2. Zachęcam do ćwiczeń Rodziców wraz z dziećmi. Życzę miłej zabawy

07.04.2020

„Wielkanocny baranek” – wykonywanie za pomocą różnych technik.
1 .Proszę obejrzeć z dzieckiem ilustracje wyjaśniające, jak wykonać baranka -tutaj-
Zadaniem dziecka jest wykonanie baranka wg wzoru- -wycina szablon, nakleja połówki patyczków na szablon, skleja całość, rysuje brakujące elementy.

„Taniec kurcząt w skorupkach” M. Musorgski – improwizacja muzyczna
1.Proszę wysłuchać z dzieckiem utwór  -tutaj-
Następnie dziecko określa nastrój utworu, i co sobie wyobraził, słuchając tej muzyki.
2. Proszę włączyć ponownie. Zadaniem dziecka jest zatańczy w rytm muzyki, oddając charakter muzyki, improwizując ruchy.
-wykonuje ruchy improwizacyjne do melodii.

06.04.2020

„Świąteczne tradycje” – rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza „Śmigus-dyngus” M. Terlikowskiej
1.Proszę dziecku przeczytać wiersz. Link do tekstu wiersza: -tutaj-
Zadaniem dziecka jest wysłuchanie treści wiersza i opowiedzenie o czym był wiersz. Pomocne mogą być pytania:
– o czym był wiersz
– jakie święta będziemy niedługo obchodzić
-co to jest śmigus- dyngus
– jakie są tradycje związane ze świętami Wielkanocnymi
2. Proszę jeszcze raz przeczytać tekst, zadaniem dziecka kończenie sylab niektórych wyrazów podczas czytania.
3. Proszę przygotować dziecku kartkę, zadaniem Marsjanina jest narysowanie symboli wielkanocnych.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
1.Proszę włączyć dziecku znany z zeszłego tygodnia film instruktażowy do ćwiczeń. Zadaniem dziecka jest wykonywanie ćwiczeń, w rytm muzyki, wg wzoru pokazanego na filmie -tutaj-
2. Zachęcam do ćwiczeń Rodziców wraz z dziećmi. Życzę miłej zabawy.

30.03.2020 – 03.04.2020

Tematyka kompleksowa „Już przyszła Wiosna”

03.04.2020

Co wiem o wiośnie?- turniej
1. Proszę poszukać zagadek o wiośnie na stronie -tutaj-
2. Proszę przeczytać dziecku kolejno zagadki. Zadaniem dziecka jest odgadnąć rozwiązanie zagadki
3. Następnie dziecko samodzielnie próbuje ułożyć zagadkę a rodzic odgaduje. Po czym następuje zamiana ról- rodzic układa a dziecko rozwiązuje

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce
1.Proponuję kolejny raz zestaw ćwiczeń . Proszę włączyć dziecku film instruktażowy do ćwiczeń. zadaniem dziecka jest wykonywanie ćwiczeń wg wzoru pokazanego na filmie -tutaj-
2. Zachęcam do ćwiczeń Rodziców wraz z dziećmi. Życzę miłej zabawy

Ważne! Informacja od mamy Zuzi!
Do ciastoliny trzeba jednak dodać kwasek cytrynowy, bo nie przetrwa długo. I przechowywać ją w woreczku foliowym, aby przedłużyć jej trwałość.

Pozdrawiam

02.04.2020

Kwiat wiosenny- wylepianka
1. Proszę wydrukować kartę pracy ze strony -tutaj-
2.Zadaniem dziecka jest wylepić plasteliną lub ciastoliną obrazek kwiatu wiosennego
3. Podaję sprawdzony przepis na ciastolinę od mamy Zuzi:
-2 szklanki mąki
-1 szklanka soli
– 2 szklanki wrzątku
-2 łyżki oleju
-1 łyżka kwasku cytrynowego
– aromat(może być taki do ciast)
-barwnik spożywczy
UWAGA: WRZĄTEK DODAJEMY NA KOŃCU. Nie jest konieczny kwasek cytrynowy i aromat.

„Maszeruje wiosna”- instrumentacja piosenki.
1. W swoich zasobach domowych proszę poszukać drewnianych łyżek.
2. Proszę włączyć piosenkę Piosenka „Maszeruje wiosna”
3. Zadaniem dziecka jest zaśpiewać piosenkę.
4. Następnie przy ponownym śpiewie piosenki wykorzystać drewniane łyżki i wygrywać na nich rytm piosenki, uderzając jedna o drugą
4. Proponuję zorganizować koncert rodzinny z dostępnych rzeczy w kuchni. Inwencja twórcza należy do Was😀.Miłej zabawy

01.04.2020

Wiosna- zabawa dydaktyczna
1. Proszę wydrukować kartę pracy ze strony -tutaj-
2. Zadaniem dziecka jest poszukać drogi chłopca do wiosny w labiryncie. Najpierw śledzi drogę palcem a następnie rysuje kredką.
3. Proszę zadać dziecku pytanie: jakie są oznaki wiosny?

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce
1.Proponuję kolejny raz zestaw ćwiczeń dobrze znany Państwu z poniedziałku. Proszę włączyć dziecku film instruktażowy do ćwiczeń. zadaniem dziecka jest wykonywanie ćwiczeń wg wzoru pokazanego na filmie Film z ćwiczeniami
2. Zachęcam do ćwiczeń Rodziców wraz z dziećmi. Życzę miłej zabawy
Na jutro proszę przygotować następujące produkty spożywcze: mąka,sól,olej, aromat spożywczy, kwasek cytrynowy, aromat do ciast. będziemy robić ciastolinę.

31.03.2020

Zakładamy hodowlę rzeżuchy (fasoli)
1. Proszę obejrzeć z dzieckiem film instruktażowy Film „Jak hodować rzeżuchę”
2. Zadaniem dziecka jest opowiedzieć, co jest potrzebne do założenia hodowli.
3. Dziecko z pomocą Rodzica wysadza nasiona rzeżuchy lu fasolę.
4. Dziecko zakłada wg własnego pomysłu dziennik rośliny i rysuje codziennie wygład swojej hodowli.

„Maszeruje wiosna”- nauka piosenki
1. Piosenka niektórym dzieciom trochę znana, bo jeszcze w przedszkolu trochę się jej uczyliśmy.
Proszę wysłuchać piosenki z dzieckiem.  Piosenka „Maszeruje wiosna”
2. Dziecko opowiada, o czym jest piosenka.
3. Proszę włączyć ponownie, zadaniem dziecka jest próba śpiewu piosenki.
4. Chętne dzieci mogą próbować śpiewać I zwrotkę i refren.

30.03.2020

Wiosna- pierwsze oznaki wiosny w przyrodzie- film edukacyjny.
1.Proszę z dzieckiem obejrzeć film edukacyjny i zadać następujące pytania:
film edukacyjny
– wymień pory roku
– po czym poznajemy wiosnę
– jakie zwierzęta budzą się na wiosnę
– jakie ptaki przylatują do nas na wiosnę
– jak nazywa się roślina, która najczęściej zakwita na wiosnę
– na jakim drzewie rosną bazie
– jak nazywają się pierwsze kwiaty wiosenne

2. Proszę jeszcze raz obejrzeć film- zadaniem dziecka jest oczytanie podpisów pod ilustracjami

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce
1.Proszę włączyć dziecku film instruktażowy do ćwiczeń. Zadaniem dziecka jest wykonywanie ćwiczeń wg wzoru pokazanego na filmie Film z ćwiczeniami.
2. Zachęcam do ćwiczeń Rodziców wraz z dziećmi. Życzę miłej zabawy

23.03.2020 – 27.03.2020

Tematyka kompleksowa „Cztery żywioły”

Temat „Ogień” – 27.03.2020
1. Rozmowa na podstawie obserwacji. Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat ostatniego żywiołu. Pomocne będą pytania:
– co to jest ogień?
– jaki jest ogień?
– czy ma jaki zapach?
– czy ma jakieś kolory?
– jaki jest w dotyku?
– co czujesz, kiedy zbliżysz się do ognia?
– jak należy się obchodzić z ogniem?
– kto walczy z ogniem?
– jaki jest numer alarmowy do straży pożarnej?

2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- proszę przygotować dla dziecka gazetę. Proponuję poćwiczyć razem z dzieckiem. Życzę miłej zabawy. Zestaw ćwiczeń podany jest w poniższym linku:
Zabawy z gazetami – zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Temat: „Ziemia” – 26.03.2020
1. Zabawy rytmiczna do piosenki „Ziemia, zielona wyspa” – proszę wysłuchać piosenkę z dzieckiem, zadać pytania:
– o czym jest piosenka?
– jaki ma nastrój?
– wyklaszcz z dzieckiem refren piosenki
– spróbuj zaśpiewać refren
– w jaki sposób możemy zadbać o naszą planetę
„Ziemia wyspa zielona”

2. Kolorowanka „Moja planeta”- proszę wybrać dowolną kolorowankę i wydrukować. Zadaniem dziecka jest pokolorowanie kredką lub wyklejanka plasteliną
Kolorowanki

Temat: „Powietrze” – 25.03.2020
1. „Piotruś i powietrze”- L. J.Kern- rozmowa na podstawie treści wiersza. Proszę przeczytać dziecku tekst i zadać pytania:
Treść wiersza
– o czym był wiersz?
– kto występował w wierszu?
– co się wydarzyło w nocy, gdy zasnął Piotruś?
– do czego potrzebne jest powietrze?
– co możemy zrobić, aby powietrze było czyste?

2. „Taniec z balonem”- ekspresja ruchowa przy muzyce- zadaniem dziecka jest nadmuchanie balonu i taniec z nim w rytm muzyki
Muzyka do zabawy
Temat: „Woda” – 24.03.2020
1. „Statki na wodzie”- zadaniem dziecka jest malowanie kartki farbą koloru niebieskiego, wycinanie kół z kolorowego papieru (odrysowanie kształtu koła małego talerzyka), składanie na pół i naklejanie na pomalowana kartkę. Proszę porozmawiać z dzieckiem, jakim żywiołem może być woda
2. „Niezwykła podróż kropelki”-film edukacyjny- po jego obejrzeniu proszę porozmawiać z dzieckiem na temat jego treści oraz o sposobach oszczędzania wody.
Niezwykła podróż kropelki

Temat: „Woda” – 23.03.2020
Zachęcam do:
1. doświadczeń z wodą. Propozycji jest 5 (do wyboru). Po wykonaniu proszę porozmawiać z dziećmi, co zaobserwowały.
https://www.zawszekreatywnie.pl/2020/03/zabawy-badawcze-i-doswiadczenia-z-woda.html?fbclid=IwAR0hMd5YiuN-Cns64jTJio87r1cLSx1nQ5u9oNFS2WHl2pcC1bwlrmKeXmc

2. nauki i śpiewania piosenki „Piosenka o zdrowej wodzie”
https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g