Rodzinny czas
07.12.2020 – 11.12.2020
1. Obejrzyj rodzinny album ze zdjęciami, nazwij osoby na zdjęciach używając określeń: brat, siostra, córka, syn, mąż, żona, mama, tata, dziadek, babcia itd.
2. Posłuchaj wiersza „Opowieść”.
– Kto występuje w utworze?
– Kto pokonał smoka i w jaki sposób?
– Co powstało dzięki bohaterskiej postawie taty?
– Jak poznali się twoi rodzice?
Poproś rodziców, aby opowiedzieli kilka rodzinnych historii.
3. Narysuj lub namaluj portret swojej rodziny – zwróć uwagę na szczegóły wyglądu członków rodziny, pamiętaj, aby praca miała tło.
4. Naucz się kolędy „Dzisiaj w Betlejem”.
5. Zagraj w grę „Kto kim jest?”
6. Wykonaj karty pracy
-karty pracy-
Jak wyglądał świat przed milionami lat?
30.11.2020 – 04.12.2020
1. Obejrzyj film i poznaj nazwy kilku dinozaurów.
-film-
2. Obejrzyj prezentację i wykonaj zadania dla przedszkolaków.
-prezentacja-
3. Posłuchaj piosenki, naucz się śpiewać.
-piosenka-
4. Z patyczków kosmetycznych ułóż szkielet dinozaura, możesz przykleić go na kartkę.
5. Wykonaj karty pracy.
-karty pracy-
6. Narysuj lub namaluj farbami ulubionego dinozaura. Możesz skorzystać z podpowiedzi
-tutaj- lub -tutaj-
Dawniej i dziś
23.11.2020 – 27.11.2020
W tym tygodniu rozmawiamy o dawnych czasach…
1. Porównaj zabawki, którymi bawiły się dzieci 100 lat temu z tymi, które używane są teraz.
-film-
2. Namaluj zamek, w którym dawno temu mieszkali król i królowa.
3. Zatańcz do utworu Speckerin – możesz wykorzystać kolorowe chusteczki.
-muzyka-
-propozycja zabawy-
4. Zrób wodny ksylofon i spróbuj zagrać na nim!
-instrukcja-
5. Wykonaj -karty pracy-
Odkrywam świat wokół mnie
02.11.2020 – 06.11.2020
06.11.2020 – piątek
1.Słuchanie wiersza Anny Łady Grodzickiej „Dwa domy”.
„Kolorowe figury – te duże i małe, są do układania mozaiki doskonałe.
Wezmę dwa prostokąty, ułożę dwa domy.
Jeden będzie żółty, drugi zielony.
Pierwszy będzie wysoki, a drugi niziutki.
W dużym zamieszkają ludzie, w małym krasnoludki.
Dopasuję do każdego trójkątny daszek, może zechce usiąść na nim jakiś ptaszek?
Z małych prostokątów w obu domach drzwi zrobię, ludzie i krasnoludki będą wchodzić sobie.
Małe kwadraty będą oknami, a żółte koło będzie słońcem nad dachami.
Jeszcze przy dachach domów kominów brakuje, zaraz je z małych prostokątów dobuduję.”
Posłuchajcie pytań do wiersza:
Jaki kształt mają ściany domów?
Jaki kształt mają dachy?
Jaki kształt mają drzwi a jaki okna?
Jaki kształt mają kominy?
Jakiego kształtu jest słońce?
A teraz zabawa matematyczna . Przygotujcie razem z rodzicami figury geometryczne z papieru w kolorach: duży żółty prostokąt, mały zielony prostokąt, dwa małe prostokąty, cztery kwadraty małe, dwa trójkąty duży i mały, koło w kolorze żółtym. Jeśli nie macie w domu kolorowych kartek, po prostu pokolorujcie wycięte figury.
Jeszcze raz przeczytajcie wiersz razem z rodzicem i samodzielnie ułóżcie kompozycję z figur geometrycznych według instrukcji zawartej w wierszu. Naklejcie wszystko na kartkę tworząc dwa domki. Ile jest razem na tym obrazku prostokątów, kwadratów, kół, trójkątów?
2. Utrwalenie piosenki „Jesteśmy Polakami”
Przypomnijcie sobie piosenkę, której uczyliśmy się w przedszkolu „Jesteśmy Polakami”
Tekst znajdziecie >>tutaj<<
Miłej zabawy! 🙂
05.11.2020 – czwartek
1. „Moja okolica mnie zachwyca!” – rozmowa na podstawie obserwacji
Co znajduje się w waszej okolicy? Czy są tam inne domy, drzewa, sklepy?
Spójrzcie przez okno i odpowiedzcie na pytania:
– Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkacie?
– Na jakiej ulicy znajduje się wasz dom? (powtarzamy z dzieckiem cały adres zamieszkania)
– Jakiego koloru są domy w waszej okolicy? Jakie mają dachy, okna, ściany?
– Porównajcie wysokość i wielkość budynków: mały-duży, niski-wyższy-najwższy itd.
– Jakie figury geometryczne widać w twojej okolicy? (okna – prostokąty, koła, kwadraty, dach- trójkąt, drzwi – prostokąt).
– Ile widzisz budynków? Ile drzew rośnie dookoła? Spróbujcie policzyć okna w najbliższym domu.
Brawo! Jeżeli macie ochotę, zróbcie zdjęcie najładniejszej wg Was części okolicy w której mieszkacie.
2. „Mój dom” – praca plastyczna
Wykonajcie pracę dowolną techniką – możecie rysować, malować, wycinać elementy z kolorowego papieru lub wykonać domek z pudełka po herbacie lub syropie.
Po skończonej pracy porównajcie czy Wasz dom jest podobny do tego, które widać za oknem!
Miłej pracy!
23.10.2020 – piątek
Na koniec tygodnia porozmawiamy o tym, co jest najważniejsze dla naszego zdrowia. Posłuchajcie -piosenki-.
– Do czego zachęcają nas zwierzątka?
– Dlaczego trzeba się dużo ruszać? (żeby być zdrowym, silnym, mieć dobrą kondycję)
– Jakie aktywności sportowe można uprawiać w domu, na podwórku, z rodzicami? (jazda na rowerze, rolkach, gra w piłkę, pływanie na basenie itd.)
– Co wy lubicie robić w wolnym czasie?
Czy znacie jakieś dyscypliny sportowe? Obejrzyjcie -film- i powiedzcie, którą dyscyplinę lubicie najbardziej.
– Pobawcie się w kalambury – naśladujcie ruchem wybraną dyscyplinę, reszta domowników odgaduje, o jaki sport chodzi.
– Spójrzcie na -obrazek-, powiedzcie, czego brakuje dzieciom.
Zapraszam was do wspólnych -ćwiczeń gimnastycznych-. Będziecie potrzebować pasek od spodni, sznurek lub długi szalik.
Na koniec tygodnia krótki quiz o zdrowiu – wybieramy prawidłową odpowiedź:
1. Co należy zrobić przed jedzeniem?
– Zatańczyć
– Umyć ręce
– Przeczytać książkę
2. Gdzie mieszkają witaminy?
– W słodyczach
– W balonie
– W owocach i warzywach
3. Co należy zrobić przed snem?
– Zatańczyć walca
– Umyć się
– Zobaczyć księżyc na niebie
4. Co jest szkodliwe dla zębów:
– Owoce
– Mleko
– Słodycze
5. Co jest potrzebne do mycia zębów?
– Woda, szczoteczka, pasta
– Mydło, szczoteczka
– Szczoteczka, kubek
6. Nasze zęby leczy:
– Chirurg
– Stomatolog
– Zębowiec
7. Do wykonania opatrunku potrzebny jest:
– Balonik
– Strzykawka
– Bandaż
8. Żeby być zdrowym trzeba:
– Siedzieć przed telewizorem
– Jeść chipsy
– Uprawiać sport
Zadanie dla chętnych – stwórzcie własną grę „ścigankę”, na kartce narysujcie start i metę, pola, po których będzie poruszał się pionek, niektóre pokolorujcie na czerwono i poproście Rodziców o wpisanie w nie cyferek.
Do każdego oznaczonego pola wpiszcie jedno ćwiczenie (np. zrób 5 przysiadów, 10 pajacyków, stań na jednej nodze przez 5 sekund itp.) Osoba która stanie na oznaczonym polu ale nie wykona ćwiczenia, czeka kolejkę.
Życzę Wam miłego i w miarę możliwości aktywnego dnia i weekendu!
22.10.2020 – czwartek
W tym tygodniu rozmawiamy o tym, jak być zdrowym.
Wiemy czym zajmuje się lekarz oraz że jesienią ubieramy się cieplej, a szczególnie pamiętamy o czapkach i szalikach 😉
Dziś przypomnimy, jak należy zadbać o nasze ząbki, żeby zawsze były zdrowe.
Obejrzyjcie -bajkę o małej Zosi-.
– Co było największym przysmakiem Zosi?
– Przed czym przestrzegała Zosię mama?
– Co stało się z ząbkiem Zosi?
– Kto pomógł dziewczynce? Jak nazywa się lekarz, który leczy nasze zęby?
Posłuchajcie -piosenki- o zdrowym żywieniu.
Czy wiecie już, co należy jeść, żeby być zdrowym? Obejrzyjcie gazetki z różnych sklepów spożywczych, pokażcie produkty, które są zdrowe, wytnijcie kilka z nich.
Przyklejcie te produkty na -talerzyk- i stwórzcie zdrowy posiłek, talerzyk koniecznie pokolorujcie 🙂
(dzieci mogą same odrysować talerz na kartce lub można wykorzystać gotowy talerzyk papierowy, jeśli w domu nie ma gazetek, można samodzielnie narysować zdrowe produkty spożywcze).
Na koniec obejrzyjcie rady małej Myszki o tym, jak należy pielęgnować zęby -tutaj-
Miłego dnia 🙂
21.10.2020 – środa
Dziś zapraszam Was do wspólnych zabaw matematycznych. Przygotujcie kilka kasztanów lub klocków.
1. Na początek matematyczna gimnastyka, weź dwa kasztany (klocki) do każdej ręki:
– uderz sześć razy kasztanami o siebie;
– podskocz cztery razy w miejscu trzymając kasztany w rękach;
– uderz siedem razy kasztanami o podłogę;
– zrób pięć skłonów trzymając kasztany w rękach;
– zrób dwa przysiady z kasztanami.
2. Połóż kilka kasztanów (klocków) na podłodze i przygotuj kubek lub pudełko.
Wrzuć do pudełka tyle kasztanów ile razy usłyszysz dźwięk:
(Rodzice wykonują czynności, dziecko liczy i wkłada odpowiednią ilość kasztanów do pudełka)
– np. 5 klaśnięć, 6 tupnięć, 3 stuknięcia o stół itp.
Teraz zmiana – dzieci wymyślają zagadki dźwiękowe dla Rodzica i sprawdzają, czy dobrze Rodzic wykonał zadanie.
3. Na koniec spójrzcie na -obrazek-, policzcie ile jest grzybków, w kółeczkach narysujcie odpowiednią ilość kropek.
(Można narysować dziecku na kartce kółeczka jak na obrazku bez drukowania.)
Na koniec zapraszam Was na jesienny spacer – szukajcie drzew, które poznaliśmy wcześniej – klonu, kasztanowca, dębu.
Miłej zabawy 🙂