(56) 648 - 67 - 02
pm13@poczta.onet.pl

Zostań w domu – Meteorki

W teatrze
15.02.2021 – 19.02.2021

Poniedziałek 15.02.2021

1. W tym tygodniu rozmawiamy o teatrze.
– Obejrzyj film pt. „Z wizytą w teatrze”
– Spróbuj opowiedzieć jak wygląda scena teatralna?
– Obejrzyj -film- i poznaj jak powstaje spektakl teatralny.
– Na podstawie -ilustracji- stwórz własne zakończenie spektaklu teatralnego.

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Wykonuj ćwiczenia według instruktażu na -filmiku-.
Staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie 🙂

3. Posłuchaj piosenki „Teatrzyk kukiełkowy”
– Spróbuj zaśpiewać razem z dziećmi.
– Narysuj własną kukiełkę, powtarzając przy tym słowa „puppet theater”.

Wśród malarzy i rzeźbiarzy
08.02.2021 – 12.02.2021

Piątek 12.02.2021

1. „W pracowni artysty” – malowanie dziesięcioma palcami
• Przygotuj białą kartkę, farby, gazety, talerzyki jednorazowe bądź miseczki.
• Pędzlami będą Twoje palce 🙂
• Namaluj obraz na temat dowolny, metodą malowania dziesięcioma palcami -tutaj-
• Pamiętaj, aby zachować porządek w trakcie pracy!

2. „Taniec pędzelków” – zabawy rytmiczne przy muzyce
Zatańcz do utworu, możesz wykorzystać przedmioty dostępne w domu (pędzle do malowania, chusta, szalik) -tutaj-
Życzę twórczej zabawy!

3. Posłuchaj piosenki „I’m A Little Snowman”

Spójrz na -obrazek-. Kogo ulepił miś? It’s a Snowman! Pokoloruj obrazek.

Czwartek 11.02.2021

„Wycieczka do muzeum” – rozmowa na podstawie spaceru wirtualnego po Van Gogh Museum, poznanie małej i wielkiej litery „c”

Dzisiaj będziemy wirtualnie spacerować po muzeum, które jest poświęcone sztuce Vincenta van Gogha. Znajduje się w nim największa kolekcja obrazów oraz rysunków -tutaj-

Odpowiedz na pytanie, jak rozumiesz słowo dzieło sztuki?

Skorzystaj z -prezentacji- i posłuchaj czym jest dzieło sztuki.

Opowiedz:

–  Jak wyglądają sale muzeum?

–  Jakie można oglądać dzieła sztuki?

– Jak należy zachowywać się podczas zwiedzania muzeum?

6 latki:

1. Poproś rodzica o starą gazetę, wytnij kawałek tekstu nożyczkami – zaznacz w tym tekście w kółko wszystkie litery małe i wielkie c, C.
2. Czy głoska c jest samogłoską, czy spółgłoską?
3. Wyszukaj w domu przedmioty, w których nazwie słyszysz głoskę c.
4. Wykonaj zadanie z książki (cz. 2) na stronie 60.
5. Poćwicz pisanie poznanej litery w liniaturze na stronie 61.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

1. Wykonuj ćwiczenia według instruktażu na -filmiku-
2. Staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie.

Środa 10.02.2021

Dzisiaj mieliśmy obchodzić Dzień Bezpiecznego Internetu w przedszkolu. Z tej okazji przygotowałam dla Was zadania.

1. Opowiedz, czym jest Internet?

2. Skorzystaj z prezentacji i posłuchaj czym jest Internet według innych dzieci.

Prezentacja – kliknij tutaj

3. Opowiedz, do czego służy Internet? Obrazki – kliknij tutaj

4. Obejrzyj zestaw filmów edukacyjnych

Filmy – kliknij tutaj

5. Spróbuj przypomnieć sobie najważniejsze zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.

6. Przedstawię Wam dwie historyjki obrazkowe Asi i Julki.

Przyjrzyj się obrazkom i odpowiedz na pytania.

A. Historia Asi – za długie używanie Obrazki – kliknij tutaj

  • Jak się czuje dziewczynka?
  • Dlaczego tak się czuje, co mogło się stać?
  • Jak powinna się zachować w przyszłości, by uniknąć bólu głowy oraz oczu?
  • Co może robić Asia zamiast grania na tablecie?

B. Historia Julki – rozsądne korzystanie Obrazki – kliknij tutaj

  • Jak się czuje dziewczynka?
  • Dlaczego tak się czuje?
  • Co by było, gdyby Julka nie odłożyła tabletu?
  • Dlaczego należy ograniczać korzystanie z tabletu/komputera?

7. Na koniec przedstawię listę rzeczy, które można robić wspólnie, zamiast korzystać z urządzeń ekranowych. Wybierzcie razem z dzieckiem trzy takie, które podobają Wam się najbardziej, zaplanujcie kiedy je wspólnie zrobicie. Możecie także dopisać, bądź dorysować swoje propozycje!

Obrazki – kliknij tutaj

Miłego dnia! 🙂