W teatrze
15.02.2021 – 19.02.2021
Poniedziałek 15.02.2021
1. W tym tygodniu rozmawiamy o teatrze.
– Obejrzyj film pt. „Z wizytą w teatrze”
– Spróbuj opowiedzieć jak wygląda scena teatralna?
– Obejrzyj -film- i poznaj jak powstaje spektakl teatralny.
– Na podstawie -ilustracji- stwórz własne zakończenie spektaklu teatralnego.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Wykonuj ćwiczenia według instruktażu na -filmiku-.
Staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie 🙂
3. Posłuchaj piosenki „Teatrzyk kukiełkowy”
– Spróbuj zaśpiewać razem z dziećmi.
– Narysuj własną kukiełkę, powtarzając przy tym słowa „puppet theater”.
Wśród malarzy i rzeźbiarzy
08.02.2021 – 12.02.2021
Piątek 12.02.2021
1. „W pracowni artysty” – malowanie dziesięcioma palcami
• Przygotuj białą kartkę, farby, gazety, talerzyki jednorazowe bądź miseczki.
• Pędzlami będą Twoje palce 🙂
• Namaluj obraz na temat dowolny, metodą malowania dziesięcioma palcami -tutaj-
• Pamiętaj, aby zachować porządek w trakcie pracy!
2. „Taniec pędzelków” – zabawy rytmiczne przy muzyce
Zatańcz do utworu, możesz wykorzystać przedmioty dostępne w domu (pędzle do malowania, chusta, szalik) -tutaj-
Życzę twórczej zabawy!
3. Posłuchaj piosenki „I’m A Little Snowman”
• Spójrz na -obrazek-. Kogo ulepił miś? It’s a Snowman! Pokoloruj obrazek.
Czwartek 11.02.2021
„Wycieczka do muzeum” – rozmowa na podstawie spaceru wirtualnego po Van Gogh Museum, poznanie małej i wielkiej litery „c”
Dzisiaj będziemy wirtualnie spacerować po muzeum, które jest poświęcone sztuce Vincenta van Gogha. Znajduje się w nim największa kolekcja obrazów oraz rysunków -tutaj-
Odpowiedz na pytanie, jak rozumiesz słowo dzieło sztuki?
Skorzystaj z -prezentacji- i posłuchaj czym jest dzieło sztuki.
Opowiedz:
– Jak wyglądają sale muzeum?
– Jakie można oglądać dzieła sztuki?
– Jak należy zachowywać się podczas zwiedzania muzeum?
6 latki:
1. Poproś rodzica o starą gazetę, wytnij kawałek tekstu nożyczkami – zaznacz w tym tekście w kółko wszystkie litery małe i wielkie c, C.
2. Czy głoska c jest samogłoską, czy spółgłoską?
3. Wyszukaj w domu przedmioty, w których nazwie słyszysz głoskę c.
4. Wykonaj zadanie z książki (cz. 2) na stronie 60.
5. Poćwicz pisanie poznanej litery w liniaturze na stronie 61.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
1. Wykonuj ćwiczenia według instruktażu na -filmiku-
2. Staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie.
Środa 10.02.2021
Dzisiaj mieliśmy obchodzić Dzień Bezpiecznego Internetu w przedszkolu. Z tej okazji przygotowałam dla Was zadania.
1. Opowiedz, czym jest Internet?
2. Skorzystaj z prezentacji i posłuchaj czym jest Internet według innych dzieci.
3. Opowiedz, do czego służy Internet? Obrazki – kliknij tutaj
4. Obejrzyj zestaw filmów edukacyjnych
5. Spróbuj przypomnieć sobie najważniejsze zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
6. Przedstawię Wam dwie historyjki obrazkowe Asi i Julki.
Przyjrzyj się obrazkom i odpowiedz na pytania.
A. Historia Asi – za długie używanie Obrazki – kliknij tutaj
- Jak się czuje dziewczynka?
- Dlaczego tak się czuje, co mogło się stać?
- Jak powinna się zachować w przyszłości, by uniknąć bólu głowy oraz oczu?
- Co może robić Asia zamiast grania na tablecie?
B. Historia Julki – rozsądne korzystanie Obrazki – kliknij tutaj
- Jak się czuje dziewczynka?
- Dlaczego tak się czuje?
- Co by było, gdyby Julka nie odłożyła tabletu?
- Dlaczego należy ograniczać korzystanie z tabletu/komputera?
7. Na koniec przedstawię listę rzeczy, które można robić wspólnie, zamiast korzystać z urządzeń ekranowych. Wybierzcie razem z dzieckiem trzy takie, które podobają Wam się najbardziej, zaplanujcie kiedy je wspólnie zrobicie. Możecie także dopisać, bądź dorysować swoje propozycje!
Miłego dnia! 🙂