(56) 648 - 67 - 02
pm13@poczta.onet.pl

Zostań w domu – Meteorki

Drodzy Rodzice!
Od dziś będziemy spotykać się codziennie na stronie naszego przedszkola.
Przesyłamy Państwu zabawy i zadania do wykonania z dziećmi w domu.

Prosimy również o założenie teczki na pracę Waszych dzieci, aby wszystkie gromadzone były w jednym miejscu.

Adres do kontaktu e-mail: meteorki.pm13@wp.pl
Dziękujemy i pozdrawiamy serdecznie,

Dorota Stogowska
Dorota Oparkowska

 

Piosenki na pożegnanie przedszkola

„A my nie chcemy jeszcze iść”

„Przedszkole już było”

Drodzy Rodzice!

Informujemy, że pożegnanie przedszkola dla dzieci 6 – letnich odbędzie się 25.06.2020r. (czwartek) o godz. 14.30 na terenie przedszkolnym. Prosimy o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie pandemii.

22.06.2020 – 26.06.2020

Temat kompleksowy „Wkrótce wakacje!”

26.06.2020 – Piątek

Zadanie 1. „Ustalamy plan wyprawy po Polsce” – słuchanie opowiadania, opowiadanie dzieci o Polsce
-tutaj-

Zadanie 2. „Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH” – zabawa ruchowa
-tutaj-

To jest nasze ostatnie spotkanie przed wakacjami. Życzymy Wam i waszym Rodzinom wspaniałych wakacji. Odpoczywajcie bezpiecznie i wracajcie wypoczęci i szczęśliwi. Przesyłajcie zdjęcia z wakacji! Czekamy!

Dorota Oparkowska i Dorota Stogowska

25.06.2020 – Czwartek

Zadanie 1. „Wakacyjna matematyka” – zabawy logiczno – matematyczne.

Karty pracy 6-latka s. 80, 81
Karty pracy 5-latka s. 57, 58

Zadanie 2. „Odcienie morza” – zabawa plastyczna, mieszanie kolorów i rozcieranie plasteliny, doskonalenie siły i sprawności rąk

24.06.2020 – Środa

Zadanie 1. „Bolek i Lolek na wakacjach” – oglądanie filmu, formułowanie wypowiedzi na temat bajki

Obejrzyjcie -film-

karty pracy 6-latka s.78, 79
karty pracy 5-latka s. 56

Zadanie 2. „A my nie chcemy jeszcze iść” – piosenka na zakończenie -tutaj-

23.06.2020 – Wtorek

Zadanie 1.  „Tak czy nie – zasady bezpiecznych wakacji” – pogadanka na temat zasad bezpieczeństwa, rozwijanie myślenia

-Zasady bezpiecznych wakacji-  punkt 5

Zadanie 2. „Latarnia” – wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania
-Latarnia- punkt 6

6 – latki: analiza sylabowa
Karty pracy 6-latki s. 76, 77

5-latki: historyjka obrazkowa
Karty pracy 5-latki s. 54

„Latarnia morska” – konstruowanie latarni z kubeczków i małych pudełek
Ta zbudowana latarnia może być doskonałym prezentem dla Taty w dniu jego święta!

22.06.2020 – Poniedziałek

Zadanie 1. „Jak chciałbym spędzić wakacje?” – wdrażanie dzieci do wypowiadania się całymi zdaniami i budowania dłuższych wypowiedzi

„Pakujemy plecak” – zabawa dydaktyczna, rozwiązywanie zadań

karty pracy 6-latki s. 74, 75
karty pracy 5-latki s. 55

Zadanie 2. „ Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH” – zabawa ruchowa -tutaj-

15.06.2020 – 19.06.2020

Temat kompleksowy „Wyjątkowe smaki lata”

19.06.2020 – Piątek
„Lody dla ochłody”

1.„Owocowa gra” – rozpoznawanie owoców.

Spróbujcie odczytać nazwy i zaznaczyć właściwy owoc, podzielcie nazwy owoców na sylaby i głoski.
-Zgadnij, co to za owoc-

2. „Lody na patyku” – praca plastyczna.

Przygotujcie kolorowy papier, drewniane patyczki do lodów – w połączeniu z kolorowym papierem i plasteliną tworzą takie artystyczne pyszności, które można podarować komuś w prezencie albo (w przypadku loda z papierową „posypką”) używać ich chociażby, jako zakładki do książek. Poszukajcie inspiracji -tutaj-.

18.06.2020 – Czwartek
„Opiekujemy się ogrodem”

1. „Matematyka z ogródka” – rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem liczmanów.

Wykonajcie działania matematyczne. Do wykonania obliczeń możecie użyć liczmanów. Zapiszcie działania.
6-latki KP s. 64 – 65
5-latki KP s. 44 – 45

2. „Ćwiczenia przy muzyce”- zumba.

Przygotujcie strój do ćwiczeń i bawcie się dobrze.  -Zumba-

17.06.2020 – Środa
„Razem z mamą, razem z tatą”

1. „Owady w letnim ogrodzie” – zabawa dydaktyczna, rozwijająca kompetencje językowe, wykonanie zadań w „Kartach pracy”.

Postarajcie się wyjaśnić, jaką funkcję spełniają owady w ogrodzie. Wykonajcie zadania w kartach pracy

6-latki KP s. 62 – 63
5-latki KP s. 46 – 47

2. „Smaki lata” – nauka piosenki.

Posłuchajcie -piosenki-, postarajcie się zaśpiewać refren. Możecie ułożyć prosty układ taneczny. Wesołej zabawy!

16.06.2020 – Wtorek
„Lato, lato wszędzie ”

1. „W letnim ogródku” – zabawa językowa, nauka na pamięć wiersza L. Łącz pt. „W letnim ogródku”, wyróżnianie rymów .

Posłuchajcie wiersza, postarajcie się nauczyć go na pamięć, wymieńcie nazwy owoców, odszukajcie słowa, które się rymują.

„W letnim ogródku”
W letnim ogródku
Wesoło,
Kwiaty rozkwitły
Wokoło.
Śmieje się jabłko
I gruszka,
Czupryną trzęsie
Pietruszka.
Cieszy się śliwka
Renkloda,
Że taka piękna
Pogoda.
Narzeka tylko
Cebula:
– Za ciepła moja
Koszula!
A dynia sapiąc
Z gorąca,
Wystawia buzię
Do słońca.

(Laura Łącz)

Wykonajcie zadania:
6 – latki KP s. 60 – 61
5 – latki KP s. 66

2. „Kiść winogron” – projekt plastyczno-techniczny.

Przygotujcie masę solną i wykonajcie kiść winogron. Po wyschnięciu pomalujcie na fioletowo lub zielono.
Inspiracji szukajcie -tutaj-

15.06.2020 – Poniedziałek
Lato daje nam zdrowie”

1. „Przyjście lata” – słuchanie wiersza Jana Brzechwy.

Posłuchajcie -wiersza-. Postarajcie się wymienić zwierzęta, które brały udział w rozmowie. Zapamiętajcie kolejność pojazdów wymienionych w wierszu

5-latki KP s. 42 – 43
6-latki KP4 s. 58–59

„Co zbieramy latem, a co jesienią?” Postarajcie się wymienić produkty, które są zdrowe a które nie. Ułóżcie piramidę żywienia. Piramidę znajdziecie -tutaj-

2. „Sałatka owocowa” – zdobywanie doświadczeń kulinarnych.

Wybierzcie swoje ulubione owoce i wykonajcie sałatkę. Przypomnijcie sobie zasady higieny. Zaproście do degustacji domowników. Zróbcie zdjęcie waszej sałatki. Smacznego.

08.06.2020 – 12.06.2020

Temat kompleksowy „Sporty letnie”

Drodzy Rodzice, bardzo prosimy o zdjęcia z dziećmi, ponieważ przesyłając same zadania z książki nie wiemy na stronie, kto tak pięknie zrobił te zadania 🙂

10.06.2020 – Środa

Dziś potrzebny będzie karton po butach.

Zadanie 1. „Sporty zespołowe” – ćwiczenia oddechowe i zabawa konstrukcyjna, wyjaśnienie pojęć drużyna, kibice, walka drużynowa.

Obejrzyjcie -film-. Które dyscypliny to sporty zespołowe?
Spróbujcie wyjaśnić co znaczy słowo: drużyna, kto to jest kibic i co oznacza zwrot „walka drużynowa”?
Teraz zrobimy boisko do piłki nożnej. Poproście kogoś dorosłego, aby na krótszych bokach kartonu przy dnie wyciął otwory. To będą bramki. Teraz wyklejcie zielonym papierem, krepą lub pomalowaną na zielono kartką dno pudełka. To murawa. Teraz dorysujcie linie boiskowe, z kawałka papieru uformujcie kulkę i zaczynamy! Dmuchamy na kulkę tak aby wpadła do bramki przeciwnika.

Karty pracy 6-latka s.54, 55
Karty pracy 5-latka s. 39

Zadanie 2. „Sports” – sporty po angielsku – quiz -tutaj-

09.06.2020 – Wtorek

Zadanie 1. „Żaba i żabka” – rozmowa zainspirowana wierszem A. Frączek, wypowiedzi dzieci na temat ich doświadczeń i wizyt na basenie

Posłuchajcie -wiersza-. Co przeszkadzało żabie? Co złego zrobiła sama żaba na basenie?
Czy znacie zasady zachowania się na basenie? Opowiedzcie o nich rodzicom. Jeśli byliście na basenie to opowiedzcie, co Wam się najbardziej tam podobało.

Karty pracy 6-latki s. 52, 53
Karty pracy 5-latki s. 38, 72

Zadanie 2. Zabawy ruchowe dla dzieci w domu
-Ćwiczenia gimnastyczne-
Poćwiczcie w wolnej chwili. Czołem grupa!

08.06.2020 – Poniedziałek

PRZYPOMINAMY RODZICOM DZIECI 6 – LETNICH O JUTRZEJSZYCH ZDJĘCIACH DO TABLO W GODZINACH 9.00 – 11.00

Pogoda na dworze jest piękna! Czas pomyśleć o swojej kondycji fizycznej! W tym tygodniu porozmawiamy o różnych sportach, żeby pomóc Wam wybrać sport, który będziecie uprawiać.

Zadanie 1. „Jakie sporty znamy” – oglądanie bajki z serii „Bolek i Lolek” – rozmowa na temat różnych dyscyplin sportowych

Obejrzyjcie -bajkę- . Opowiedzcie, jakie sporty uprawiali chłopcy? Kto wygrywał w jakiej dyscyplinie? Czy zawsze chłopcy postępowali prawidłowo?
Olimpiada to największe zawody sportowe. Czy wiecie co oznaczają koła na olimpijskiej fladze? -tutaj-
karty pracy 6-latki s. 50, 51
karty pracy 5-latki s. 36, 37

Zadanie 2. „Piosenka o sportach” – zabawa muzyczna – nauka piosenki: obrazowanie ruchem

Posłuchajcie -piosenki-. Prawda, że refren od razu wpada w ucho. Postarajcie się śpiewać razem z dziećmi i ruszać się tak, jak one.

01.06.2020 – 05.06.2020

Temat kompleksowy „Duże i małe rodziny w akcji”

05.06.2020 – Piątek
„Dom naszych marzeń”

1. My Family” – język angielski.

Powtarzaj za lektorem. Postaraj się zapamiętać jak najwięcej słów -Rodzina-

2. „Drzewo genealogiczne” – praca plastyczna.

Wykonaj drzewo genealogiczne swojej rodziny. Możesz wykonać według własnego pomysłu albo użyć szablonu. Inspiracji szukaj  -tutaj- oraz -tutaj-. Poproś rodziców o zrobienie zdjęcia. Do dzieła!

04.06.2020 – Czwartek
„Wkoło naszego podwórka stoi domów czwórka”

1. „Obok domu się spotkamy, bo podwórko wspólne mamy” – przeliczanie, dopełnianie zbiorów, dodawanie i odejmowanie, układanie działań matematycznych i obliczanie wyniku.

6-latek karta pracy str.48 – 49 Policz wszystkie dzieci na ilustracjach. Rozmieść dzieci w domach wg instrukcji. Wykonaj działania
5-latek karta pracy str. 34 – 35 Policz wagony, ponumeruj i wykonaj działania. Policz obrazki przypominające figury geometryczne

2. „Gimnastyka w domu i przedszkolu” -tutaj-

03.06.2020 – Środa
„Razem z mamą, razem z tatą”

1. „Niezwykła sobota” – czytanie ze zrozumieniem

Posłuchajcie rymowanki i postarajcie się nauczyć jej na pamięć. Przygotujcie kartkę i ołówek i odrysujcie dłoń powtarzając wyliczankę. Następnie narysujcie na palcach członków rodziny wg instrukcji w wyliczance.

Ten duży to dziadziuś,
A obok – babusia.
Największy to tatuś,
A przy nim mamusia.
A to – dziecinka mała.
Oto rączka cała!

6-latki karta pracy str. 46 – 47
5-latki -quiz-

2. „Moja wesoła rodzinka” – nauka piosenki.

Posłuchajcie -piosenki-, spróbujcie zaśpiewać jej fragmenty. Możecie również stworzyć rodzinną orkiestrę.

Miłej zabawy!

02.06.2020 – Wtorek
„Kuchenne przygody dla zdrowia i urody”

1. „Dla zdrowego naskórka maseczka z ogórka” – ćwiczenia słownikowe – prawidłowe określanie cech za pomocą przymiotników, zabawy z rymami, czytanie zdań z poznanych liter.

Przygotujcie ogórek. Postarajcie się znaleźć określenia pasujące do jego wyglądu „ogórek jest…” następnie poszukajcie rymów np. ogórek – sznurek. Możecie pobawić się w ten sposób z innymi warzywami.Wykonajcie zadania w kartach pracy:
6-latek karta pracy str. 44 – 45
5-latek karta pracy str. 64

2. „Ojciec ogórek, mama i córka wykrojone z ogórka” – zabawy plastyczno-konstrukcyjne.

Wykonajcie rodzinę Ogórkowian – postaci wykonanych za pomocą samodzielnie wyciętych kawałków z ogórka. Będą wam potrzebne ogórki, wykałaczki itp. Użyjcie wyobraźni, zróbcie zdjęcia rodzinie Ogórkowian. Resztki ogórka pokrójcie w plasterki i przygotujcie maseczkę dla mamy 🙂

Drogie „Meteorki” dzisiaj Wasze święto – „Dzień Dziecka” z tej okazji przesyłamy Wam najserdeczniejsze życzenia. Prześlijcie zdjęcia z tego dnia.

Życzymy miłego świętowania

01.06.2020 – Poniedziałek
„Rodziny duże, rodziny małe – wszystkie wspaniałe”

1. „Na rodzinnym pikniku” – dywanowa gra planszowa.

Zapraszamy do wspólnej, rodzinnej gry. Przygotujcie pola do gry według własnego pomysłu oraz symbole pod którymi ukryją się zadania np. mrówka, rzeczka, rower, plecak, koszyk wiklinowy.

Każdy obrazek to instrukcja:
mrówka – uwaga, mrowisko – omijasz je, idziesz trzy pola do przodu;
rzeczka – uwaga, rzeczka – szukasz mostu, stoisz jedną kolejkę;
rower – dostałeś rower – możesz szybciej dotrzeć na piknik, przeskakujesz 5 pól do przodu;
plecak – masz ciężki plecak – musisz odpocząć, tracisz dwie kolejki;
koszyk piknikowy – zatrzymałeś się na posiłek – tracisz kolejkę.

Ustalamy kolejność na podstawie rzutu kostką – pierwsza zaczyna osoba, która wyrzuciła najwięcej oczek. Po rzuceniu kostką gracz przesuwa swój koszyczek o tyle pól, ile wskazuje kostka. Po zatrzymaniu się na polu z kwiatami zabiera do koszyczka jedną stokrotkę. Jeżeli zatrzyma się na polu z obrazkiem – nauczyciel czyta instrukcję, a gracze ją realizują.

Wesołej zabawy!

6 – latki wykonują zadania w karcie pracy str. 42 – 43;
5 – latki wykonują zadania w karcie pracy str. 32 – 33.

2. „Gimnastyka w domu i przedszkolu”– przygotujcie strój gimnastyczny i miejsce do ćwiczeń. Możecie zaprosić również rodziców albo rodzeństwo  -tutaj-

25.05.2020 – 29.05.2020

Temat kompleksowy „Mama jest najważniejsza”

29.05.2020 – Piątek

Zadanie 1.

„Jak nasza mama urządziła nam podróż samochodem” – słuchanie opowiadania, opowiadanie o mojej mamie

Posłuchajcie opowiadania. Jaki pomysł miała mama żeby ucieszyć chłopców? A może Wasza mama zrobiła dla Was coś fajnego? Opowiedzcie jej o tym!
-opowiadanie- s. 13

Karty pracy 6-latek s. 86, 91
Karty pracy 5-latek s. 63, 71

Zadanie 2.

„Mama i ja” – praca plastyczna – wycinanka z kolorowego papieru

Pomyślcie, gdzie chcielibyście spędzić czas ze swoją mamą? Weźcie kolorowy papier i wytnijcie mamę, siebie i to miejsce, gdzie chcielibyście z nią być.
Przesyłajcie zdjęcia! Pochwalcie się innym!

28.05.2020 – Czwartek

Zadanie 1.

„Jak nasza mama szukała złodzieja – zabawy logiczno – matematyczne. Słuchanie opowiadania, wyciąganie wniosków na podstawie jego treści, zabawy w detektywa

Nie ma nic przyjemniejszego, jak zabawa w detektywów. Szukajcie i rozwiązujcie!
-„Jak nasza mama szukała złodzieja”-  str. 11

Karty pracy 6-latka s. 40, 41
Karty pracy 5-latka s. 30, 31

Zadanie 2.

Po takiej pracy czas na zabawę. Poćwiczcie i zachęćcie do wspólnych ćwiczeń kogoś z domowników.

-Zabawy ruchowe dla dzieci w domu-

27.05.2020 – Środa

Zadanie 1.

„Czar dla mamy” – próby czytania tekstu ze zrozumieniem, słuchanie opowiadania o mamie, formułowanie wypowiedzi na temat opowiadania

– Jaką przygodę dziś poznacie? Posłuchajcie uważnie. Opowiedzcie swoimi słowami tę przygodę
Opowiadanie znajdziecie -tutaj- lub -tutaj-

karty pracy 6-latka s.38,39
karty pracy 5-latka s. 29

Zadanie 2.

„Mummy, I love you!” – piosenka dla mamy -tutaj-

Posłuchajcie i zaśpiewajcie. To proste! Czy wiecie, o czym śpiewają?

26.05.2020 – Wtorek

Zadanie 1.

„Jak nasza mama odczarowała wielkoluda” – słuchanie opowiadania, wypowiadanie się na temat treści utworu, bańki mydlane

Po wysłuchaniu utworu zastanówcie się, czy może w Was też mieszka trochę wielkoluda. Aby się go pozbyć zróbcie bańki mydlane. Wystarczy kubek, woda, płyn do naczyń i słomka. Ciekawe, jak duże bańki uda się Wam wydmuchać? Może przyślecie zdjęcie?  -opowiadanie-

6- latki: różnicowanie liter podobnych
Karty pracy 6-latki s. 36, 37

5-latki: łączenie obrazków na podstawie skojarzeń
Karty pracy 5-latki s. 28

Zadanie 2.

Zabawy ruchowe dla dzieci w domu -tutaj-
Poćwiczcie w wolnej chwili. Czołem grupa!

25.05.2020 – Poniedziałek

Drodzy Rodzice, informujemy, że w przedszkolu w sekretariacie są do odbioru: Informacja o gotowości szkolnej dziecka 6 – letniego i Zaświadczenie o ukończeniu przez dzieci 6 – letnie rocznego przygotowania przedszkolnego.

 

Czy wiecie, jakie święto przypada w tym tygodniu? Tak !!! to Dzień Matki! Pamiętajcie o tym, żeby przygotować dla swoich mam upominki. Pomożemy Wam w tym.

W tym tygodniu będziemy pracować z książką „Nasza mama czarodziejka”. Codziennie wysłuchajcie jednego opowiadania i wykonajcie związane z nim zadania.

Zadanie 1.

„Jak mama uratowała księżyc” – słuchanie opowiadania, zabawy językowe i logiczne, kończenie zdań typu: co by było, gdyby…

– Posłuchajcie opowiadania -tutaj- lub -tutaj-
– Opowiedzcie, jaką przygodę przeżyła mama.
– Spróbujcie opowiedzieć, co by było, gdyby… wymyślajcie różne warianty odpowiedzi: prawdziwe i całkiem szalone!
karty pracy 6-latki s. 34,35
karty pracy 5-latki s. 26,27

Zadanie 2.

„Laurka dla mamy” – zabawa plastyczna – malowanie plasteliną.

– Przygotujcie ładną kartkę, narysujcie na niej bukiet kwiatów, a następnie wypełnijcie kontury plasteliną. Pamiętajcie, że plastelinę rozciągamy po kartce (malujemy). Postarajcie się! To laurka dla mamy.

18.05.2020 – 22.05.2020

Temat kompleksowy „Zawody naszych rodziców”

 

22.05.2020 – Piątek
„Wielki turniej o zawodach”

1. „Jaki to zawód” – rozwiązywanie zagadek słownych.

– Dzisiaj utrwalimy wiadomości o zawodach. Waszym zadaniem jest rozwiązanie zagadek. Za każdą zagadkę rodzic przydziela punkt. Pokażcie, ile macie punktów.
>zagadki<

2. „Fryzura” – wycinanka z kolorowego papieru.

– Przygotujcie kolorowy papier, nożyczki i klej. Wzór pracy znajdziecie >tutaj<, ale możecie również użyć wyobraźni.

21.05.2020 – Czwartek
„Kiedy książkę kupujemy…”

1. „Zakupy w księgarni” – zabawa dydaktyczna posługiwanie się monetami, obliczanie kwot, zabawy w kupowanie książek z wykorzystaniem monet.

– Dzisiaj zabawicie się w księgarnię. Przygotujcie stanowisko z książkami, kartoniki z ceną, banknoty i monety (możecie wykorzystać prawdziwe lub wydrukować). Zaproście do zabawy rodziców lub starsze rodzeństwo. Podczas dokonywania zakupów obliczajcie kwotę oraz resztę. Możecie zamieniać się rolami. Udanych zakupów.

6-latki karta pracy str. 32 – 33 ;
5-latki karta pracy str. 20 i 23

2. „Gimnastyka w domu” – w wolnej chwili poćwiczcie.
>Gimnastyka w domu na wesoło<

20.05.2020 – Środa
„Jest tyle ciekawych zawodów na świecie”

1. „Gdy zawody wybieramy, długo się zastanawiamy” – klasyfikowanie zawodów ze względu na przynależność do określonej grupy, czytanie etykiet obrazkowo-wyrazowych

6-latki karta pracy str. 30 – 31 ;
5-latki karta pracy str. 24 – 25

2. “ Jobs” – Let’s learn about jobs Posłuchajcie I powtarzajcie za lektorem. Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej zawodów w języku angielskim
>Zawody cz. 1<
>Zawody cz. 2<

3. “What Do You Do?” – Jobs song for Kids . Postarajcie się rozpoznać zawody w piosence. Może spróbujecie zaśpiewać wspólnie?
>piosenka<

19.05.2020 – Wtorek
„Kto szyje ubrania?”

1. „W pracowni krawcowej” – ćwiczenia słownikowe oparte na prawidłowym stosowaniu czasowników.

– Obejrzyjcie film i spróbujcie wymienić jak najwięcej czynności, które wykonuje krawcowa >film<
– Wykonajcie zadania w karcie pracy: 6-latki karta pracy str. 28 – 29; 5-latki karta pracy str. 62.

2. „Krawcowa” – słuchanie piosenki .

– Posłuchajcie piosenki . Podczas refrenu postarajcie się wykonać poskoki tak jak szyje maszyna >piosenka<

3. Mierzy w szerz, mierzy wzdłuż i sukienkę szyje już” – zabawy z pomiarem centymetrem krawieckim.

– Poproście rodzica o centymetr krawiecki, porozmawiajcie, do czego służy, jak wygląda, jak odczytać na nim długość.
– Dokonajcie pomiarów wybranych przedmiotów i zapiszcie wynik na kartce.

18.05.2020 – Poniedziałek
Kto buduje dom?

1. „Wszyscy dla wszystkich” – Słuchanie wiersza J. Tuwima , poznawanie specyfiki różnych zawodów.  >wiersz<

Odpowiedzcie na pytania:
– O kim, o czym był wiersz?
– Czym jest zawód?
– Który zawód jest waszym zdaniem najważniejszy?

Zbudujcie z klocków wasz wymarzony dom i zastanówcie się, ile osób musi pracować, aby powstał dom? Dla ułatwienia postarajcie się dowiedzieć czym zajmuje się osoba wykonująca zawód architekta, murarza, dekarza, hydraulika, elektryka, malarza.

Wykonajcie zadania w karcie pracy.
6-latki karta pracy str. 26 – 27 ;

5-latki karta pracy str. 21 – 22

2. „Gimnastyka w domu”.

Przygotujcie strój do ćwiczeń i pobawcie się wspólnie z rodzeństwem. Do ćwiczeń przydadzą się „biedronkowe” zabawki lub miękkie poduszeczki. Miłej zabawy.
>Ćwiczenia gimnastyczne<

11.05.2020 – 15.05.2020

Temat kompleksowy „Nasze ulubione książki”

W tym tygodniu porozmawiamy o książkach, z których teraz wszyscy korzystamy znacznie częściej. Pamiętajcie, żeby dbać o książki, bo to są nasi najlepsi przyjaciele.

15.05.2020 – Piątek

Zadanie 1.

„W bibliotece” – oglądanie filmu.
– Obejrzyjcie film uważnie. Dowiecie się z niego, co ciekawego może wydarzyć się w bibliotece. Kiedy już będzie można iść do biblioteki może wybierzecie się tam z rodzicami.
>film<

Karty pracy 6-latek s. 20, 21
Karty pracy 5-latek s. 16, 17

„Książki o zwierzętach” – przegląd własnej biblioteczki, wybór książek o zwierzętach.
– Teraz zadanie praktyczne! Popatrzcie na swoje książki. Czy są wśród nich książki o zwierzętach? Jeśli tak, to przejrzyjcie je, powiedzcie jakie to zwierzęta i które najbardziej lubicie.

Karty pracy 6-latki s. 61
Karty pracy 5-latki s. 84

Zadanie 2.

„Zakładka do książki” – projektowanie i wykonywanie pracy plastycznej w różnych technikach plastycznych.
Na koniec przygotujcie zakładkę do swoich książek. A może zrobicie w prezencie kilka zakładek dla swoich bliskich? Do dzieła!

14.05.2020 – Czwartek

Zadanie 1.

Zadania matematyczne to coś, co bardzo lubicie. Są coraz trudniejsze, ale i Wy coraz więcej umiecie.
„Ile książek jest na półce?” – Policzcie przedmioty na półkach, uważnie pokolorujcie szuflady. Rozwiążcie zadania z treścią.
Karty pracy 6-latka s. 24, 25.

„Regał z książkami” – zabawy matematyczne:
Znajdźcie 10 różnic na regałach z książkami i zaznaczcie je na regale po prawej stronie, pokoloruj książki w porządku kolorystycznym
Karty pracy 5-latka s. 18,19

Zadanie 2.

„Baśnie, bajki i bajeczki” – zajęcia muzyczne, instrumentacja piosenki „Kraina czarów”.
Jeśli znacie już piosenkę możecie wygrać jej rytm na jakimś instrumencie. Jeśli chcecie nowych dźwięków, zajrzyjcie do kuchni. Co tam może grać?
>piosenka<
>tekst piosenki<

13.05.2020 – Środa

Zadanie 1.

„Książka – mój przyjaciel” – wysłuchanie wiersza, opisywanie swojej ulubionej książki. >wiersz<

– Poproś kogoś o przeczytanie wierszyka.
– Wysłuchaj go uważnie.
– Spróbuj odpowiedzieć na pytanie, dlaczego książki są naszymi przyjaciółmi.
Karty pracy 5-latki s. 16,17.

„W królewskiej bibliotece” – zabawa dydaktyczna, czytanie wyrazów, ustawianie książek według liczby sylab w tytule.

– Waszym zadaniem na dziś jest praca w kartach pracy. Czeka tam na Was dużo tekstu do czytania. Mamy nadzieję, że poradzicie sobie z tym tekstem.
Karty pracy 6-latki s. 22, 23.

Zadanie 2.

Ćwiczenia z Lulisią – ponownie spotykamy się z Lulisią. Poćwiczcie razem z nią. Po pracy w książce przyda się trochę ruchu.
>ćwiczenia<

12.05.2020 – Wtorek

Zadanie 1.

„Baśnie, bajki i bajeczki” – zajęcia muzyczne, nauka piosenki „Kraina czarów”

– Posłuchajcie piosenki.
– Opowiedzcie, o jakich postaciach z bajek śpiewa dziewczynka.
– Spróbujcie zaśpiewać wspólnie może najpierw kawałek a potem całą piosenkę.
>piosenka<
>tekst piosenki<

Zadanie 2.

„Mój ulubiony bohater książkowy” – malowanie: tworzenie ilustracji do ulubionej książki.

– Na pewno macie swoje ulubione książeczki z bajkami. Dziś wykonajcie ilustrację do tej książki. Wykorzystajcie do tego farby jakie macie w domu. Może pokusicie się o wykorzystanie farb plakatowych i wodnych.

PEPPA PIG Mummy Pig’s Birthday for children – bajka dla dzieci w języku angielskim.

11.05.2020 – Poniedziałek

Zadanie 1.
„Baśniowy bal” – rozwiązywanie zagadek o postaciach bajkowych. >zagadki<

– Posłuchajcie zagadek, czy znacie tych bohaterów? Pamiętacie tytuł tej bajki? Czy te postaci są na ilustracjach? Popracujcie w kartach pracy z postaciami z bajek:
karty pracy 6-latki s. 18, 19
karty pracy 5-latki s. 14, 15

„Jak powstaje książka” – prezentacja multimedialna, poznawanie zawodów związanych z powstawaniem książki.

– Obejrzyjcie prezentację. Przekonacie się ile osób zaangażowanych jest w zrobienie książki >prezentacja<

Zadanie 2.
Ćwiczenia z Lulisią. Czas na ruch. Poćwiczcie z Lulisią. Pamiętajcie o strojach gimnastycznych! >ćwiczenia<

Czołem grupa!
Powodzenia!

04.05.2020 – 08.05.2020

Temat kompleksowy „Mali odkrywcy”

08.05.2020
„Nasze małe i duże odkrycia”

1. „Zabawy z lupą” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych. Dzisiaj wybieramy się w teren. Jeśli macie lupę, to zabierzcie ją ze sobą. Waszym zadaniem jest odszukanie obiektów przyrodniczych znajdujących się na karcie obserwatora i zaznaczenie ich. Możecie również wykonać zdjęcie. Kartę obserwacji znajdziecie >tutaj<.

2. „Lupy” – praca plastyczno-techniczna. Możecie samodzielnie wykonać lupę. Rysujemy na kartonie kształt lupy, wycinamy środek, naklejamy folię spożywczą. Teraz na folii umieszczamy kroplę wody i lupa gotowa.
>Lupa domowej roboty<

07.05.2020 – Środa
„Mali odkrywcy wymyślają różne zabawy”

1. „Odkrywcy obserwują mrówki” – poznanie ciekawostek o mrówkach. Mrówki to bardzo ciekawe stworzenia. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o ich wyglądzie i zwyczajach, to zajrzyjcie >tutaj<. Zwróćcie uwagę na ich pożyteczną rolę dla środowiska.

Wykonajcie zadania (6-latki karta pracy str. 16, 17), ( 5-latki karta pracy str. 13)

2. Ćwiczenia gimnastyczne. Przygotujcie się do ćwiczeń. Pamiętajcie, trzeba się ruszać.

06.05.2020 – Środa
„Dzieciaki odkrywają świat”

1. „Zdobywanie sprawności literowego detektywa” – przeczytaj wyrazy na ściance wspinaczkowej, począwszy od dołu, i pokoloruj te, które udało ci się odczytać. Ułóż zdania z wybranymi wyrazami.

Spróbuj odczytać tekst o zabawie Janka w detektywa. Odszukaj i otocz czerwoną pętlą imię chłopca, zieloną pętlą imię kota, dorysuj obok Janka zwierzęta, które pojawiły się w opowiadaniu, może wymyślisz i opowiesz inne przygody Janka – detektywa.
(6-latki karta pracy str. 14, 15)

2.„Piosenka małych odkrywców”- słuchanie piosenki. Wysłuchaj piosenki. Spróbuj zaśpiewać refren
>Piosenka<

3. Detektywi prowadzą doświadczenia – sprawdź, co można przesypać a co przelać. Możesz wykonać doświadczenia. (5-latki karta pracy str. 12)

05.05.2020 – Wtorek
„Mali odkrywcy bawią się w detektywów”

1. „Mali odkrywcy to my!” – (6-latki) odszyfrowywanie imion.
Przygotujcie przedmioty i przyporządkujcie im litery.
Lupa – K, kapelusz – E, notes – A, lornetka – O, ślad – M, rękawiczka – R, okulary – B, długopis – T, uśmiech – U
Następnie rozłóżcie na dywanie obrazki w kolejności:
ślad, notes, rękawiczka, kapelusz, lupa
lupa, minka, okulary, notes
długopis, lornetka, ślad, kapelusz, lupa.
Teraz zastąpcie obrazki literami i odkodujcie imiona odkrywców.

„Detektywi”- 5-latki karta pracy str. 10 – 11 historyjka obrazkowa. Pobawcie się w obserwatorów. Wyszukajcie przedmioty i opowiedzcie, co się z nimi działo.

2. „Ślimak” – praca plastyczna. Przygotujcie materiały plastyczne i postarajcie się wykonać ślimaka według >wzoru<.

3. „Ślimakowe sylaby” – zabawa dydaktyczna, odczytywanie sylab
6-latki karty pracy str. 12 – 13. Wykonajcie zadania i odczytajcie sylaby na muszlach ślimaków.
5-latki karta pracy str. 60 Rysuj po śladzie. Odpowiedz, jaką głoskę słyszysz na początku wyrazów?

04.05.2020 – Poniedziałek
„Jak najlepiej spędzać wolny czas”

1. „Bajka” – poznawanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego. Posłuchajcie opowiadania R. Piątkowskiej. Odpowiedzcie na pytania:
– Kto był bohaterem opowiadania?
– Dlaczego dzieci nie mogły grać na komputerze i oglądać telewizji?
– Jakie uczucia wywołała informacja o braku prądu?
– Jaki pomysł miała mama na spędzenie wieczoru?
– Czy tworzenie bajki sprawiło dzieciom radość?
– Dlaczego tak sądzicie? Czy można spędzić dzień bez telewizora i komputera?.
– Przypomnijcie sobie zasady mądrego korzystania z komputera i telewizora.

6-latki wykonują zadania w karcie pracy str. 10–11, 5-latki karta str. 8–9.

2. „Zabawy z rytmem” – zajęcia muzyczne . Przygotujcie małą piłeczkę, usiądźcie wygodnie i naśladujcie ruchy zgodnie z rytmem.
>Polka Tritsch Tratsch<

27.04.2020 – 30.04.2020

Temat kompleksowy „Jak mądrze korzystać z technologii”

Kolejny tydzień pracy przed nami! W tym tygodniu porozmawiamy o różnych sprzętach, z których teraz wszyscy korzystamy znacznie więcej, niż byśmy chcieli. Trzeba więc pamiętać o zagrożeniach z nimi związanych. Zaczynamy pracę w kartach pracy nr 4.
Przypominamy, że MEN będzie szukać „zaginionych uczniów”. Prosimy zatem o kontakt mailowy.

 

30.04.2020 – Czwartek

Zadanie 1.
„Children’s Songs – My house” – Posłuchajcie piosenki. Przypomnijcie sobie wyrazy związane z mieszkaniem. Powtarzajcie je śpiewając piosenkę.

„Zakodowany obrazek” – zabawa kształtująca umiejętność kodowania, wykonanie zadań w „Kartach pracy”
6-latek s. 8, 9 – Odkodowane kolorem figury pozwolą Wam odkryć ciekawe zwierzę. Czy wiecie dlaczego to zwierzę jest warte omówienia?
5-latek s. 5, 6, 7 – Świat jest pełen robotów. Będziecie mieli okazję poznać różne. Skupcie się i dobrze wykonajcie zadania.

„Telewizor” –praca plastyczno – techniczna – Jeśli macie jakiś karton, można z niego zrobić kolorowy telewizor. Macie pomysł jak to zrobić? Jeśli nie to zajrzyjcie >tutaj<

Zadanie 2.
„Necio – fajnie w internecie” – instrumentacja piosenki. Jeśli nie macie instrumentów, można je zrobić lub wykorzystać różne rzeczy: łyżki, pokrywki, puszki itp.

Zadania dla chętnych:
Jeśli macie ochotę popracować jeszcze w dni wolne uzupełnijcie sobie karty pracy nr. 3
Pozdrawiamy i do poniedziałku!

29.04.2020 – Środa

Zadanie 1.
„Mój ulubiony program telewizyjny” – tworzenie rankingu najczęściej oglądanych programów.
Pomyśl, które programy oglądasz najchętniej w telewizji. Wymień je. Zastanów się, który program najbardziej lubisz.

„Telewizor” – słuchanie wiersza S. Grochowiaka.
Wykonaj ćw. 2 i 3. Posłuchaj wiersza, odpowiedz na pytania.

„Literowa telewizja” – ćwiczenia w zakresie czytania wyrazów, analiza i synteza sylabowa.
karta pracy 6-latek s. 6, 7
karta pracy 5-latek s. 4

Zadanie 2.
Ćwiczenia gimnastyczne nr 2.

28.04.2020 – Wtorek

Zadanie 1.
„Lubię zabawy z komputerem” – rozmowa na temat korzystania z komputerów, słuchanie opowiadania „Żaba”.

Poproście kogoś aby przeczytał Wam opowiadanie o żabie. Zastanówcie się, czy zawsze postępujecie tak jak należy.
Opowiadanie „Żaba” (grupa Rybacy, punkt 3)
Wykonajcie zadania w kartach pracy
karta pracy 6-latek s. 4, 5
karta pracy 5-latek s. 59

Zadanie 2.
„Necio – fajnie w internecie” – nauka piosenki. Posłuchajcie piosenki. Opowiedzcie o czym ona jest. Słuchając kolejny raz, zwróćcie uwagę na słowa, których nie rozumiecie. Spróbujcie śpiewać tę piosenkę nie tylko dziś!

27.04.2020 – Poniedziałek

Zadanie 1.
„Mój kolega komputer” – słuchanie wiersza S. Karaszewskiego.
– Posłuchajcie wiersza, zastanówcie się co tracimy w obecnej chwili, kiedy nie możemy spotykać się w przedszkolu z innymi.
– Podkreślenie wartości przyjaźni, więzi uczuciowych z ludźmi.
Karta pracy 6-latka s. 3
Karta pracy 5-latka s. 3
– „Multimedia” – rozwiązywanie zagadek o urządzeniach elektronicznych
Poproście kogoś o odczytanie zagadek. Odgadnijcie rozwiązania. Może narysujecie na kartce te przedmioty

Zadanie 2.
Ćwiczenia gimnastyczne zestaw nr 1
Załóżcie stroje i do ćwiczeń!
Czołem grupa!
Powodzenia!

20.04.2020 – 24.04.2020

Temat kompleksowy „Wiosna w parku i ogrodzie”

Drodzy rodzice. Przed nami kolejny tydzień zdalnego nauczania. Bardzo nas cieszy, że staracie się aktywnie uczestniczyć w edukacji waszych dzieci w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji. Pragniemy jednak przypomnieć, że dzieci 6-letnie objęte są obowiązkiem szkolnym, a niestety nie wszyscy utrzymują z nami kontakt. Dlatego zwracamy się z prośbą do rodziców dzieci 6-letnich o foto relacje z wykonanych zadań.

 

24.04.2020 – Piątek

1. „Wiosenny ogródek” – Dzisiaj wykonamy eksperymenty ogrodnicze i założymy hodowlę. Możecie ją wykonać na gazie, ręczniku papierowym lub w ziemi (w zależności od tego, co macie w domu). Możecie wysiać z nasiona, wsadzić cebulki , fasolki albo sadzonki. Pamiętajcie o pielęgnowaniu hodowli.

2. „Wiosna” – improwizacja plastyczna do >utworu A. Vivaldiego<
Wysłuchajcie utworu, przygotujcie materiały plastyczne (farby, pędzle, kredki, kolorowy papier według uznania). Wykonajcie pracę plastyczną. Zainspirujcie się utworem, włączcie swoją wyobraźnię. Zróbcie zdjęcie pracy.

3. „Kronika hodowli” – załóżcie rysunkową kronikę wzrostu i rozwoju waszych roślin w dzienniku wiosennego obserwatora. Postarajcie się zaznaczać w dzienniczku kolejne etapy rozwoju waszej roślinki za pomocą rysunków.

5-latek wykonuje zadanie w karcie pracy str. 50 – 51.

 

23.04.2020 – Czwartek

1. „Wiosenna matematyka” – Dzisiaj układamy proste zadania matematyczne:
6-latek karty pracy str. 72 – 73
5-latek karty pracy str. 68 i str. 46

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Przygotujcie potrzebne przybory i strój gimnastyczny i do dzieła. (powtarzamy poprzedni zestaw).

3. „Spring” – język angielski. >Tutaj< znajdziecie słowa związane z wiosną. Powtarzajcie za lektorem a potem samodzielnie.

 

22.04.2020 – Środa

1. „Wiosenne przygody krasnala”– opowiadanie dzieci na podstawie filmu.

Dzisiaj poznacie przygody pewnego krasnala. Obejrzyjcie film. Postarajcie się zapamiętać kogo spotkał krasnal. Zaproście rodziców i opowiedzcie im przygodę krasnala według kolejności zdarzeń. Możecie opowiadać podczas projekcji filmu. Zabawcie się w lektora. Możecie nagrać swoje opowiadanie a potem je odtworzyć.
Wykonajcie zadanie w karcie pracy:
6-latek karta pracy str. 70 – 71
5-latek karta pracy str. 48 – 49

2. „Bocian” – praca plastyczna. Spróbujcie wykonać bociana. Przygotujcie potrzebne materiały. Zadbajcie o estetyczne wykonanie pracy. Zróbcie zdjęcie a pracę schowajcie do teczki. Instrukcję wykonania pracy znajdziecie >tutaj<.

3. Jeśli chcecie zobaczyć co porabiają bociany zajrzyjcie >tutaj<.

 

21.04.2020 – Wtorek

1. „Wiosenne zagadki z kwiecistej rabatki” – zapoznanie z literą „h”. Poszukajcie wokół siebie przedmiotów, które rozpoczynają się na głoskę „h”. Podzielcie słowa na sylaby i głoski. Postarajcie się ułożyć wzór litery z klocków na podłodze. Zróbcie zdjęcie.

6-latek wykonuje zadanie w karcie pracy str. 68 – 69. Spróbujcie nazwać kwiaty na ilustracjach, odczytajcie sylaby i zakodowane hasło. Możecie ułożyć inne hasło z podanych sylab.
5-latek wykonuje zadanie w karcie pracy str. 65 i 47. Spróbujcie nazwać kwiaty w bukietach. Policzcie kwiaty i porównajcie ich liczbę.

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń. Nie zapomnijcie o stroju sportowym i wodzie

3. „Zwiastuny wiosny”- Obejrzyjcie >prezentację<. Postarajcie się zapamiętać i rozpoznać jak największą liczbę wiosennych kwiatów i ptaków.

 

20.04.2020 – Poniedziałek

„Przyjście wiosny”

1. >>Literowa ruletka<< – wylosuj literkę. Poszukaj słów rozpoczynających się na daną literę. Ułóż zdanie z wybranym słowem. Ułóż tyle klocków, ile jest słów w twoim zdaniu. Policz słowa.

2. „Przyjście wiosny” – wysłuchajcie wiersza pt. „Przyjście wiosny” J. Brzechwy. Postarajcie się zapamiętać i wymienić jak wyobrażały sobie przyjście wiosny zwierzęta. Przyporządkujcie pomysły do konkretnego zwierzęcia. Postarajcie się zapamiętać wybrany fragment wiersza i zaprezentujcie go domownikom. 6-latki wykonują zadania z karty pracy str. 66-67.

3. „Wiosna, urodziły się motyle”- zabawa taneczna do piosenki, którą znajdziecie >tutaj<. Przygotujcie do zabawy chustki lub kolorowe tasiemki wg. własnego pomysłu. Powtarzajcie ruchy w rytmie piosenki. Możecie zaprosić do zabawy rodzeństwo lub rodziców i stworzyć wspólny układ taneczny.
Wesołej zabawy.

14.04.2020 – 17.04.2020

Temat kompleksowy „Chronimy przyrodę”

Witajcie po świętach! Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i u wszystkich Zajączek wielkanocny był. Może macie jakieś zdjęcia, którymi chcielibyście się pochwalić w grupie? Przyślijcie na naszego grupowego maila. Dziękujemy tym Rodzicom, którzy przesyłają nam zdjęcia. Chciałybyśmy zobaczyć wszystkie dzieci z naszej grupy. Poproście Rodziców o wysłanie Waszych zdjęć. Bardzo za Wami tęsknimy!
Panie Dorotki

 

17.04.2020 – Piątek

>>Literowa ruletka<< – wylosuj literę na dziś. Poproś kogoś dorosłego żeby narysował ci ją na kartce a Ty pokoloruj ją w paski.

1. „Reduce, reuse, recycle song” – Kiboomer (w trakcie słuchania piosenki segregowanie obrazków z różnymi śmieciami do odpowiednich koszy) – wytnij z gazetki reklamowej różne rzeczy i spróbuj umieścić je w odpowiednich pojemnikach.
„Zaznacz drogę” – zabawa kształtująca umiejętność kodowania, wykonanie zadań w „Kartach pracy”
6-latek s. 64,65
5-latek s.44

2. „Co można zrobić z odpadów” – giełda pomysłów: praca plastyczna
Zabawa ruchowa do piosenki „Świat w naszych rękach” wyklaskiwanie rytmu.

Czekamy, Panie Dorotki!

Zadania dla chętnych:
Jeśli macie ochotę przygotowałyśmy dla Was zadania na weekend:
„Znajdź różnice między obrazkami” – na tej stronie znajdziecie wiele obrazków. Wybierzcie sobie któryś, zaznaczcie różnice i pokolorujcie obrazki.
„Zrób to sam” – „Lisek origami” – obejrzyj film, przygotuj sobie karteczki i spróbuj zrobić liska.

Pozdrawiamy i do poniedziałku!

 

16.04.2020 – Czwartek

>>Literowa ruletka<< – wylosuj literę. Ułóż 3 zdania, w których wyrazy będą zaczynały się tą literą.

1. „Czysta Ziemia” – film na temat roli człowieka w utrzymywaniu czystości na Ziemi,
Bajka edukacyjna – proekologiczna
„Rozmowa Julki” – ćwiczenia w zakresie czytania, wprowadzenie małej
i wielkiej litery „j” – 6 – latki czytają, 5 – latki zaznaczają literę na stronie
karta pracy 6-latek s. 60, 61, 62
karta pracy 5-latek s. 64

Zadanie 2.
Ćwiczenia gimnastyczne – poćwicz jeszcze raz. Pamiętaj o stroju gimnastycznym.

 

15.04.2020 – Środa

>>Literowa ruletka<< – zaznacz wylosowaną literę na fragmencie gazety, tak, jak robiliśmy to w przedszkolu.

1. „Niechaj zniknie każdy śmieć” – zajęcia muzyczne, nauka piosenki „Świat w naszych rękach” – słuchajcie piosenki, uczcie się tak jak zwykle. Najpierw refren, potem zwrotki. Kiedy już będziecie śpiewać popracujcie w książce.
„Świat w naszych rękach”
karta pracy 6-latek s. 63
karta pracy 5-latek s. 41,42

2. „Mój przyjaciel drzewo” – praca plastyczna
Spróbujcie przedstawić drzewo, jako przyjaciela ludzi i zwierząt. Możecie narysować, namalować, wyciąć lub pomalować plasteliną.
Twórzcie!

 

14.04.2020 – Wtorek

Zadanie 1.
>>Literowa ruletka<< – wylosuj literę i narysuj na kartce 3 przedmioty rozpoczynające się tą literą.
„Co to jest powietrze?” – film – obejrzyj film, spróbuj sam sprawdzić, czy uda Ci się „zobaczyć” powietrze.
„Powietrze bez śmieci 1”
„Powietrze bez śmieci 2” – określanie wpływu przedmiotów na jakość powietrza.
„Historia o sadzeniu drzew” – zabawa rozwijająca kompetencje językowe: opowiedzcie tę historyjkę
karta pracy 6-latki s. 58
„Historia pewnej butelki” – zabawa rozwijająca kompetencje językowe: opowiedzcie tę historyjkę
Karta pracy 5-latka s. 43

Zadanie 2.
Ćwiczenia gimnastyczne – poćwicz z mamą, poćwicz z tatą, może rodzeństwo przystanie na to
>Ćwiczenia<

Powodzenia!

06.04.2020 – 10.04.2020

Temat kompleksowy „Dookoła świata”

Drogie Meteorki! W tym tygodniu wybierzemy się w podróż dookoła świata. Jednak zanim wykonacie zadania poszukajcie wiadomości na temat znanego podróżnika, Tony Halika.

 

10.04.2020 – Piątek

„Wyspy Wielkanocne”

Czy wiecie skąd pochodzi nazwa? Co Wyspy Wielkanocne mają wspólnego z Wielkanocą? Postarajcie się wspólnie z rodzicami znaleźć odpowiedzi na pytania. Nie zapomnijcie również sprawdzić gdzie leżą wyspy.

1. „Przygotowania do Wielkanocy. To już ostatni moment przed świętami. Jeśli chcecie się do nich dobrze przygotować, obejrzyjcie „Domowe przedszkole”.
Tam uzyskacie wiele cennych wskazówek. Poznacie wielkanocne tradycje i symbole. Wykonajcie wspólnie pisanki, ozdabiajcie mazurki, bawcie się w tradycyjne zabawy wielkanocne i cieszcie się świętami. Możecie wykonać foto relację. Chętnie obejrzymy.

2. „Pisanki, pisanki”. Jeśli lubicie pisanki posłuchajcie piosenki. Spróbujcie zaśpiewać.
„Pisanki, pisanki”
Życzymy Wam zdrowych i wesołych świąt.

 

09.04.2020 – Czwartek

„Z wizytą na Antarktydzie”

Dzisiaj wybieramy się na Antarktydę. Poszukajcie na mapie, gdzie znajduje się ten kontynent. Ciekawe, czy wiecie, jakie zwierzęta go zamieszkują? Może pomoże wam w tym mały pingwinek. Poznajcie jego przygody a na pewno go polubicie.
„Mały pingwinek Pik Pok”

1. „Zwierzęta Antarktydy” – zabawa matematyczna. Pobawcie się z pingwinkami rozwiązując zadania
5-latek karta pracy str. 34,35;
6-latek karta pracy str. 48, 49.

2. „Pingwin” – praca plastyczna. Wykonajcie pingwinki z rolki po papierze toaletowym. Jeśli nie macie czarnego papieru możecie rolkę pomalować czarną farbą. Możecie stworzyć pingwinka według własnego pomysłu a nawet stworzyć całą pingwinią rodzinę. Poproście rodziców o zrobienie zdjęcia. Chętnie zobaczymy efekty waszej pracy.
Wzór pingwinka znajdziecie >tutaj< .

 

08.04.2020 – Środa

„Gdzie mieszkają kangury i koala?”

Następny kontynent to Australia. Czy wiecie, jakie miasto jest stolicą tego państwa? Sprawdźcie na mapie gdzie leży.

1. „Kangur” – to ćwiczenie grafomotoryczne dla 6latków. Postarajcie się dokładnie odtworzyć rysunek kangura (karta pracy str. 47)
„Koala”- puzzle. To ćwiczenie dla 5latków. Postarajcie się ułożyć obrazek koali.
>Koala<

2. „Wyginam śmiało ciało” – ćwiczenia gimnastyczne. Teraz czas na ćwiczenia. Przygotujcie strój gimnastyczny i ćwiczcie. Możecie ćwiczyć wspólnie z innymi członkami rodziny.
„Wyginam śmiało ciało”

3. „Dżungla” – gra matematyczna. Postarajcie się wykonywać działania matematyczne. Jeśli nie potraficie w pamięci możecie wykorzystać klocki, kredki lub inne przedmioty, jako liczmany.
„Dżungla – gra matematyczna”
5latki wykonują zadania w karcie pracy na str. 69.

 

07.04.2020 – Wtorek

„Kenia – słoneczna kraina słoni”

Dzisiaj wybieramy się w podróż do Afryki. Poszukajcie, gdzie leży Afryka na mapie świata. Spróbujcie policzyć ile jest krajów w Afryce i gdzie leży Kenia.

1. „Zwierzęta ze słonecznej krainy” – poznajcie niektóre ze zwierząt Afryki. Możecie się dowiedzieć o nich nowych, ciekawych rzeczy. Powtarzajcie ich nazwy również w języku angielskim.
(5latki wykonują zadania w karcie pracy str. 33)

>Słoń<
>Żyrafa<
>Lew<

2. „Dżungla „ – zabawa ruchowa. Posłuchajcie piosenki o afrykańskiej dżungli. Postarajcie się naśladować dzieci śpiewające piosenkę. Może uda wam się wspólnie zaśpiewać refren?
„Dżungla – piosenka”

3. „Śladami litery »ł«” – poszukajcie przedmiotów rozpoczynających się na literę „ł” (poproście rodziców o zrobienie zdjęcia). Ułóżcie literę „ł” małą i wielką z klocków, kamyków, guzików lub innych przedmiotów znalezionych w domu. Możecie też wykleić litery na kartce papieru z dowolnego materiału. Następnie wykonajcie zadania w karcie pracy.
(6latek karta pracy st.r 44 – 46)
(5latek karta pracy str. 62)

 

06.04.2020 – Poniedziałek

„Gdzie mieszka panda?”

Dzisiaj wybierzemy się w podróż do Chin. Poszukajcie na mapie gdzie leżą Chiny? Jakie miasto jest stolicą tego państwa? W jakim języku mówią Chińczycy?

1. „Chińskie wynalazki”- wysłuchajcie piosenki Piosenka „Chińskie wynalazki”.
– Postarajcie się zapamiętać, jakie wynalazki pochodzą z Chin. Poszukajcie ich wokół siebie. Możecie zrobić zdjęcia.

2. „Walizka podróżnika” – zagadki dotykowe. Jeśli udało się wam odnaleźć przedmioty w swoim domu, schowajcie je do plecaka. Spróbujcie rozpoznawać je na podstawie dotyku. Możecie zaprosić do zabawy rodziców albo rodzeństwo.
(5-latki wykonują zadanie w karcie pracy na str. 32)

3. „Władca żurawi” – wysłuchajcie opowiadania B. Turskiej
>>opowiadanie<<
– Porozmawiajcie na temat zachowania właściciela gospody w stosunku do żebraka/ mistrza oraz samego mistrza dla swojego dobrodzieja. Spróbujcie ocenić ich postępowanie.
(6-latki wypełniają kartę pracy na stronie 42, 43)

Jeśli chcesz nauczyć się rysować pandę zobacz >>tutaj<<

30.03.2020 – 03.04.2020

Temat kompleksowy „Ziemia – błękitna planeta”

03.04.2020 – Piątek

>>Literowa ruletka<<  – wylosuj literę na dziś. Ułóż 3 zdania, w których wszystkie wyrazy będą zaczynały się na tę literę,
np. Romek rysuje rybę, Mruczek ma mleko.

1. „Turniej wiedzy o Ziemi” – zabawa dydaktyczno – konstrukcyjna

– „Skarby Ziemi” – zagadki dotykowe. Potrzebne będzie pudełko rozmaitości. Można włożyć do niego kamyki, muszelki, piórka, korę, mech itp. Teraz możecie dotykiem zgadywać, co to za skarb i skąd pochodzi.

– „Zwierzęta naszej Ziemi” – zagadki słowne
Spróbuj rozwiązać te zagadki, które przeczyta Ci ktoś dorosły. Zagadki znajdziecie >>tutaj<< (zajęcia z dnia 27.03.2020 – piątek).

– „Gdy brakuje nam zmysłu…” – rysowanie dinozaura z zasłoniętymi oczami
Przyjrzyj się ilustracjom dinozaurów. Potem, po zasłonięciu oczu postaraj się narysować dinozaura. Jak wyszedł Twój Dinuś? Prześlij nam zdjęcie!

– „Zagadki muchy” – zabawa: prawda – fałsz >>tutaj<< (zajęcia z dnia 27.03.2020 – piątek)
Przygotuj kartoniki z napisami TAK, NIE i użyj ich oceniając poprawność zdań przeczytanych przez rodziców.
6 – latki karty pracy s.38,39
5 – latki karty pracy s.30,31

2. „Nasza planeta – Ziemia” – zajęcia muzyczne, układ taneczny do piosenki
>>”Ziemia, wyspa zielona”<<
Znasz już tę piosenkę? Śpiewasz ją w domu? A może do niej zatańczysz? Ułóż prosty układ taneczny i pochwal się nim !

Czekamy, Panie Dorotki!

Zadania dla chętnych:
Jeśli macie ochotę przygotowałyśmy dla Was zadania na weekend:

1. Załóżcie hodowlę rzeżuchy. Opis zadania znajdziecie >>tutaj<<
Jeśli nie macie rzeżuchy to może >>hodowla fasoli lub grochu << ?
Jeśli się uda, poprosimy o zdjęcia .

2. Możecie również w kartach pracy nr 3 robić zadania z poprzednich tematów.

Rodzice, prosimy nie róbcie z dziećmi kolejnych kart, bo będziemy robić je zgodnie z tematyką.
Pozdrawiamy i do poniedziałku!

 

02.04.2020 – Czwartek

>>Literowa ruletka<< – wylosuj literę na dziś. Poproś kogoś dorosłego żeby narysował ci ją na kartce a Ty wyklej ja skrawkami kolorowego papieru.

1. „Pudło rozmaitości” – zabawa sensoryczna, doskonalenie zmysłu dotyku. Opis zabawy znajdziecie >>tutaj<<  – zabawa nr 2.
Możecie wspólnie z rodziną przygotować takie pudło rozmaitości. Wystarczy karton po butach i różne drobiazgi. Możecie zrobić zawody: kto odgadnie więcej przedmiotów. Dodatkowo możecie ten karton ozdobić wg własnego pomysłu. A kiedy znudzi się Wam ta zabawa, wybierzcie inną z tej strony.

2. „Droga dinozaura do jaja” gra matematyczna, kodowanie
Potrzebna będzie kartka w kratkę. Na dole narysuj dinozaura a na górze jajo. Rodzic zaprowadzi Cię do jaja: 3 kratki w górę, 2 kratki w prawo, 5 kratek w lewo itd. Aż dojdziesz do jaja. Powodzenia!
6 – latki karta pracy s.40,41
5 – latki karta pracy s. 28,29

„Słuchaj i powtarzaj” język angielski – >>Nazwy miesięcy<<

 

01.04.2020 – Środa

1. „Zabawy z globusem” – zabawa dydaktyczna, zapoznanie z literą „g”, „G”; dokonywanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów połączone z określeniem miejsca głoski „g” w wyrazie, zapoznanie z obrazem drukowanej „G”, „g”, identyfikowanie litery w tekście.
Dziś pobawimy się z globusem. Globus to taki model Ziemi, który właśnie zrobiliście. Popatrzcie na wyraz „globus”. Czy wiecie, jaką literę dziś poznamy?
Tak to litera „g,G”. Podajcie kilka wyrazów, które rozpoczynają się tą literą. Może uda się Wam znaleźć przedmioty w domu, które zawierają tę literę.
Karty pracy:
5 – latki rysowanie po śladzie, zaznaczanie litery „g” s.61
6 – latki odczytywanie prostych wyrazów, pisanie litery po śladzie s. 36,37 i tekst ze s. 38

2. „Przeprawa przez rzekę” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem dostępnych materiałów:
kartki, poduszki, skrawki materiału (rozkładamy po pokoju tak, żeby nie było łatwo, po przejściu jeszcze utrudniamy).
>>Opis zabawy<<

 

31.03.2020 – Wtorek

>>Literowa ruletka<< – zaznacz wylosowaną literę na 1 stronie kart pracy (strona z imieniem i nazwiskiem)

1. „Kula ziemska” – praca plastyczno – konstrukcyjna, tworzenie modelu Ziemi
>>Instrukcja zadania<<
Ta praca będzie wymagała od Was dzieci i drodzy Rodzice wiele pracy. Jeśli nie macie balonu możecie wykorzystać kulę styropianową bądź piłkę. Albo wpaść jeszcze na lepszy pomysł. Czekamy na zdjęcia!

2. Piosenka „Ziemia – zielona planeta” – nauka piosenki
>>”Ziemia, wyspa zielona”<<
Podczas wykonywania modelu Ziemi będziecie mieli czas posłuchać piosenki. Słuchajcie i śpiewajcie! Czekamy na relacje.

 

30.03.2020 – Poniedziałek

Witajcie w kolejnym tygodniu naszej nauki przez Internet. Mamy nadzieję, że jesteście zdrowi i pełni energii.
Świadczą o tym Wasze zdjęcia i filmiki nas naszej stronie. Prosimy o kolejne 😉
W tym tygodniu rozmawiamy o naszej planecie – Ziemi. Drodzy Rodzice pomóżcie Waszym dzieciom poznać Ziemię.

1. „Dlaczego Ziemia to błękitna planeta” – „giełda pomysłów”
– wskazywanie sposobów i czynników mających wpływ na kolor Ziemi (obejrzyj rysunek lub zdjęcie Ziemi, zastanów się dlaczego mówimy że jest błękitna?)
– oglądanie filmu przedstawiającego planetę z kosmosu

>>Ziemia widziana z kosmosu<<

2. „Poszukiwacze skarbu” – zabawa ruchowa
>>Zabawy ruchowe w domu<<

Nic tak nie motywuje, jak rozwiązywanie zadań, by dotrzeć do okrytego tajemnicą skarbu. Możecie narysować mapę (może świata), zaznaczyć kontynenty i tam dodać kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy do góry itp.
Karty pracy 6 – latka s. 34, 35; 5 – latka s. 26, 27
Powodzenia!

23.03.2020 – 27.03.2020

Temat kompleksowy „Obserwujemy pogodę”

Zadania dla Meteorków

 

27.03.2020 – Piątek

1. Pamiętaj o piątkowej pogodzie. Uzupełnij kalendarz w sobotę i niedzielę. Opowiedz rodzicom, jaka była pogoda w ciągu tygodnia (schowaj kalendarz do teczki). Jeśli masz ochotę możesz kontynuować obserwację w przyszłym tygodniu.

2. Przypomnij sobie zwroty o pogodzie w języku angielskim. Sprawdź, ile zapamiętałeś. Jeśli potrafisz określić każdą pogodę, to brawo! Jeśli nie trenuj dalej.

3. Dorysuj krople deszczu – tyle, ile wskazuje cyfra (karta na str.10). Spróbuj rozpoznać wszystkie cyfry 1 -10 i dopasować odpowiednią ilość kropel.

4. 6latek – wylosuj literkę. Poproś rodzica o wydrukowanie lub napisanie takiej samej. Ozdabiaj według własnego pomysłu (wyklejaj, koloruj, bądź pomysłowy i twórczy). Zrób zdjęcie. Chętnie zobaczymy efekty pracy.

Uwaga!
– Możesz wspólnie z rodzicami wykonać stację wiatrową (karta pracy str.9)
– Bawcie się przy zumbie – trzeba się ruszać!
– Śpiewajcie piosenkę – to wprawia w dobry nastrój.
– Jeśli macie ochotę wykorzystajcie pozostałe karty pracy – możesz je wykonać wspólnie z rodzeństwem.
Milej zabawy !

 

26.03.2020 – Czwartek

1. Jaka dziś pogoda? Nie zapomnij zaznaczyć w swoim kalendarzu. Możesz powtórzyć dni tygodnia zaczynając od różnych dni. Rodzic podaje dzień a ty wymieniasz następne.

2. Obrysuj kontur chmury i wytnij (możesz wykorzystać kartę na str. 8) Wypełnij plasteliną, stempluj palcem zamoczonym w farbie, wyklej papierem lub płatkami kosmetycznymi (według uznania). Doklej paski papieru lub bibuły. To będzie deszczowa chmura. Możesz poprosić rodzica o zrobienie zdjęcia 😉

3. Ćwicz zumbę! Możesz zaprosić mamę lub rodzeństwo. Nie zapominajcie o sportowym stroju i wodzie! Chętnie obejrzymy, jak wam poszło.
>>Zumba dla dzieci<<

4. >>Literowa ruletka<< – wylosuj literkę na dziś . Pobawcie się w detektywa. Poszukaj w domu przedmiotów i zaznacz literką. Możesz losować kilkakrotnie.
Do dzieła!!!

 

25.03.2020 – Środa

1. „Pogoda”
– Drogi „Meteorku” nie zapomnij o pogodzie. Wklej do kalendarza symbol lub narysuj go samodzielnie.
– Oglądaj prognozę pogody. Może spróbujesz przedstawić pogodę na jutro innym domownikom?

2. „Instrumentacja”
– Przypomnij sobie piosenkę. Może zaśpiewasz refren? >>Piosenka<<
– Przygotuj instrumenty (jeśli nie masz, poszukaj w kuchni np. drewniane łyżki). Zagraj do piosenki.
– Możecie stworzyć rodzinną orkiestrę, nagrać filmik i podzielić się z nami.

3. „Literkowa ruletka”
– Zakręć ruletką i wylosuj literę, poszukaj jej w gazecie lub książce i zaznacz ołówkiem. Prosimy rodzica o sprawdzenie.

>>Literowa ruletka<<

 

24.03.2020 – Wtorek

1. Zaznacz pogodę w kalendarzu
2. Wykonaj ćwiczenia grafomotoryczne (3 i 4)
3. Posłuchaj i powtarzaj    >>”Jaka jest pogoda?” – angielski dla dzieci<<.
4. Zagraj w literową ruletkę – zadanie dla 6-latków

>>Literowa ruletka<<

23.03.2020 – Poniedziałek

Meteorku:
1. Wykonaj kalendarz pogody, wykorzystaj kartę pracy lub zrób według własnego pomysłu. Postaraj się zaznaczać pogodę codziennie
2. Pokoloruj kolorowankę, jeśli chcesz możesz użyć farb.
3. Posłuchaj piosenki.

Piosenka