(56) 648 - 67 - 02
pm13@poczta.onet.pl

Zostań w domu – Meteorki

Wiosenna pogoda
12.04.2021 – 16.04.2021

16.04.2021 – Piątek
Przysłowia o pogodzie”

1. Przysłowia o kwietniu – prezentacja

Czy znacie jakieś przysłowia związane z pogodą? Najpopularniejsze z nich to „W marcu jak w garncu” oraz „Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy, trochę lata”. Jeśli chcecie poznać więcej przysłów związanych z kwietniem, to zajrzyjcie -tutaj-

2. Kwiecień plecień – zabawa ruchowa do piosenki

Posłuchajcie również -piosenki- związanej z przysłowiem o kwietniu. Możecie ułożyć do niej proste elementy tańca i zatańczyć wspólnie z domownikami.

3. Zjawiska pogodowe – kodowanie  -tutaj-

15.04.2021 – Czwartek
Pogodowy zawrót głowy”

Jaka dziś pogoda? Nie zapomnij zaznaczyć w swoim kalendarzu. Możesz powtórzyć dni tygodnia – rodzic podaje dzień a ty wymieniasz kolejne dni tygodnia.

1. „Deszczowa chmura” – zabawa matematyczna
Obrysuj kontur chmury i wytnij (możesz wykorzystać -kartę- na str. 8)
Przygotuj wycięte krople deszczu albo wykorzystaj nakrętki, guziki lub inne przedmioty, które mogą posłużyć za krople. Zabawcie się wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem. Rodzic podaje liczbę a wy układacie odpowiednią ilość kropli. Dla dzieci starszych rodzic podaje działanie np. 2 + 2 , 8- 1 itp. a dziecko układa tyle kropel, ile wynosi wynik działania.

2. „Zumba” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
Jeśli pada deszcz poćwicz -zumbę-. Możesz zaprosić domowników do wspólnej zabawy. Jeśli świeci słońce zaproś domowników na rower lub hulajnogę

3. What’s the weather like?- język angielski
Przypomnij sobie zwroty o pogodzie w języku angielskim -tutaj-. Sprawdź, ile zapamiętałeś. Jeśli potrafisz określić każdą pogodę, to brawo! Jeśli nie trenuj dalej.

6-latki
1.„Pogodowe komunikaty” – ćwiczenia w czytaniu, karta pracy str.76
2. „Pogodowe rebusy” – karta pracy str 77

14.04.2021 – Środa
Jak zachować się w czasie różnej pogody”

Czy wiesz jak zachować się w czasie różnej pogody? Spróbuj opowiedzieć jak zachować się w czasie burzy? Jeśli nie wiesz zobacz -tutaj-.
Jeśli chcesz samodzielnie stworzyć różne zjawiska atmosferyczne, to zaproś domowników do eksperymentowania. Możesz wybrać jedno z proponowanych doświadczeń lub wszystkie. Wesołej zabawy.

1. Pogodowe eksperymenty – zabawy badawcze

• Śnieg -tutaj-
• Tęcza -tutaj-
• Piorun -tutaj-
• Deszcz -tutaj-
• Wiatr -tutaj-

2. „Katalog ubrań na każdą pogodę” – praca plastyczna
Postaraj się zaprojektować ubranie na wybraną porę roku lub pogodę. Możesz wyciąć elementy z gazet i stworzyć kolaż. Zabaw się w projektanta i skomponuj poszczególne części garderoby w jedną całość

6-latek: karta pracy str 80 – 81.

13.04.2021 – Wtorek
Co to jest prognoza pogody?”

Czy wiesz, co to jest prognoza pogody? Wysłuchaj prognozy pogody, zabaw się w prezentera i przedstaw ją swoim domownikom. Zaznacz pogodę w swoim kalendarzu.

1. „O marcu Pannie Juliannie i o ptaszku” – słuchanie opowiadania Lucyny Krzemienieckiej.

Wysłuchaj -opowiadania-. Postaraj się odpowiedzieć na pytanie „Jaka była pogoda pewnego marcowego dnia? Czy Julianna ubrała się odpowiednio do pogody? Co to znaczy ubierać się „na cebulkę”?

2. „Pogoda”- słuchanie piosenki
Posłuchaj -piosenki-, postaraj się zaśpiewać refren. Wymyśl , co może powstać z kropli deszczu. Narysuj kroplę i zamień ją w coś innego

6latek :
1. Wykorzystaj kartę pracy ze str 81.
2. Odczytaj litery w ramkach, narysuj przedmioty w nazwach których występują te litery ( str.80)

12.04.2021 – Poniedziałek
Co to jest pogoda?”

W tym tygodniu będziemy obserwować pogodę. Jeśli chcesz się dowiedzieć co to jest pogoda i jakie są zjawiska pogodowe zajrzyj tutaj:

1. „Jaka jest dzisiaj pogoda?”– prezentacja multimedialna
-Co to jest pogoda?-
-Rodzaje zjawisk atmosferycznych-

2. „Obserwacja pogody”– założenie kalendarza

Postaraj się wykonać kalendarz pogody i obserwować zjawiska występujące w pogodzie w tym tygodniu. Kalendarz możesz zaprojektować samodzielnie lub skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz -tutaj-

3. Pogodne ćwiczenia – zabawy rytmiczne

Zabaw się przy -muzyce-. Zapamiętaj, które zjawiska zapraszają do jakiej aktywności . Wesołej zabawy.

6latek: Dopasuj naklejki do odpowiedniej pory roku. Powiedz, czym różni się pogoda w poszczególnych porach roku. (karta pracy str 74- 75) Jeśli nie masz karty pracy zajrzyj -tutaj-

Sport to zdrowie!
06.04.2021 – 09.04.2021

Język angielski:

Names of Sports: -tutaj-

Do You Like Sports? Sports Song: -tutaj-

09.04.2021 – Piątek
Kodeks dobrego sportowca”

1. Czym jest fair play? – rozmowa na podstawie opowiadania
– Posłuchaj opowiadania P. Beręsewicza „Wyścigi”
– Jak zachował się Olek po zakończeniu wyścigu? Co ty zrobiłbyś na miejscu Olka? Co poradziła Olkowi mama?
– Co oznacza zasada Fair play?
Fair play to zbiór zasad obowiązujących w grze lub walce sportowej, których przestrzeganie pozwala na uczciwe i szlachetne jej rozegranie.
Prawdziwego sportowca, a także kibica wyróżnia godne zachowanie – zarówno w sytuacji zwycięstwa, jaki i porażki.
– Jeśli masz ochotę, obejrzyj bajkę o -Bolku i Lolku- lub o -Trefliku- i zwróć uwagę na zachowanie głównych bohaterów. Spróbuj ocenić zachowanie Bolka lub Treflika.

2. Zawody sportowe
– Zaplanuj rodzinne zawody sportowe. Wymyślcie konkurencje, np. wyścig w przeskakiwaniu przez skakankę do mety, toczenie piłki w stronę mety, skoki obunóż do mety, rzut papierową kulą do kosza, przejście po leżącej linie. Oznaczcie miejsca startu i mety, przygotujcie przedmioty, które można wykorzystać podczas zawodów. Koniecznie przestrzegajcie zasady fair play.

Miłego dnia 🙂

08.04.2021 – Czwartek
„Sportowe zagadki

1. „Wiem wszystko o sporcie” – rozwiązywanie zagadek
– Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom. -Zagadki-
– Ułóż -puzzle- i podaj nazwę dyscypliny sportowej, do której pasuje ten sprzęt?
– Na koniec -Wielki Quiz Wiedzy o Sporcie-! Spróbuj odpowiedzieć na wszystkie pytania 😉

2. Ćwiczenia gimnastyczne
– Naśladuj różne dyscypliny sportowe popularne w różnych zakątkach świata -film-

07.04.2021 – Środa
„Skaczemy, biegamy, pływamy!”

1. Niezbędnik sportowca – rozmowa na podstawie filmu
– Czy znacie różne dyscypliny sportowe? Wymieńcie takie, które lubicie najbardziej. Jeśli potrzebujecie podpowiedzi, obejrzyjcie -filmik-.
– Spójrzcie na -ilustrację- i nazwijcie przedmioty które potrzebne są do uprawiania różnych dyscyplin sportowych. Czy potraficie nazwać te dyscypliny?
– Zaprojektujcie strój piłkarza. Wykorzystaj -kartę pracy- lub narysuj strój samodzielnie.

2. Ruch to zdrowie – zabawa do piosenki
– Na początek rozgrzewka – razem z mamą/tatą rozruszajcie wasze mięśnie! -Rytmiczna rozgrzewka-
– Posłuchajcie piosenki „Ruch to zdrowie”. Czy piosenka jest szybka czy wolna? Wesoła czy smutna?
– Naśladujcie ćwiczenia pokazane na filmie, może uda wam się zaśpiewać refren piosenki?

Pamiętajcie, aby codziennie ćwiczyć na świeżym powietrzu! Koniecznie zabierzcie domowników na spacer, rower, rolki lub hulajnogę 😉

06.04.2021 – Wtorek
„Sport to ważna sprawa!”

1. Obejrzyjcie -filmik edukacyjny- i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
– Dlaczego ruch jest ważny dla naszego zdrowia?
– Czy należy ćwiczyć codziennie?
– Ile godzin dziennie powinny ćwiczyć dzieci?
– Jak ty spędzasz czas na świeżym powietrzu z kolegami?
Jaka jest twoja ulubiona aktywność fizyczna? – gra w piłkę, bieganie, wspinanie się na drabinkach, a może jazda na rowerze? Narysuj taką, która sprawia ci najwięcej przyjemności!

2. Ćwiczenia gimnastyczne
Razem z domownikami zaprojektujcie wspólnie domowy tor przeszkód. Przypomnijcie sobie przy okazji zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu.

3. A po południu koniecznie wybierzcie się na spacer. Czy pamiętasz, ile kroków powinniśmy robić codziennie? Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie ilość kroków, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobić chociaż kilka kroków więcej!

Miłej zabawy 🙂

Już niedługo Wielkanoc
29.03.2021 – 02.04.2021

02.04.2021 – Piątek
„Przy wielkanocnym stole”

Dzisiaj będziemy mówić o Wielkanocnym stole. Jak myślicie, kiedy i po co taki stół? Wielkanocny stół przygotowujemy rano w Wielką Niedzielę – czyli w I Dzień Świąt Wielkanocnych. Przy tym stole zasiada cała rodzina i zjadać uroczyste Wielkanocne śniadanie. Każdy z Was już na pewno takie śniadanie zjadał ze swoją rodziną. A pamiętacie, co na takim stole powinno się znaleźć? Posłuchajcie wiersza.

1. „Nakrywamy do wielkanocnego stołu” – zabawa tematyczna
Waszym zadaniem będzie udekorowanie Wielkanocnego stołu zgodnie z treścią instrukcji . Przygotujcie gotowe elementy lub ich symbole (możecie je narysować lub wykorzystać obrazki wycięte z gazet).

1) Na środku stołu stoi koszyk z pisankami.
2) Po prawej stronie koszyka stoi wazon z baziami.
3) Z lewej strony koszyka leży babka.
4) Obok wazonu stoi baranek.
5) Między koszykiem a babką stoi kurczątko.
Postarajcie się pomóc rodzicom w przygotowaniach do Wielkanocnego śniadania.

2. Wielkanocny stół – nauka piosenki
Posłuchajcie piosenki. Postarajcie się zapamiętać słowa i melodię. Możecie śpiewać ją podczas nakrywania do stołu.

3. Zadania bez nudy – kodowanie – wielkanocne sudoku -tutaj-

4. Wielkanocne zagadki
Jeśli chcecie sprawdzić czy wiecie już wszystko o Wielkanocy zajrzyjcie -tutaj-

01.04.2021 – Czwartek
„Symbole wielkanocne”

1. „Wielkanocny koszyczek ” – prezentacja
Co to jest święconka? Co powinno się w niej znaleźć? I dlaczego akurat to? No i co w niej takiego świetnego, może… czekolada? Jeśli jesteście ciekawi – sprawdźcie -tutaj-
Przygotujcie wielkanocny koszyczek, możecie samodzielnie go ozdobić. Zapamiętajcie jakie pokarmy włożyć do koszyczka.
2. „Ćwiczenia z piłką” – zabawy na powietrzu
Przygotujcie piłkę i zaproście rodziców do wspólnej zabawy na powietrzu. Ćwiczcie rzuty i łapanie, celowanie do kosza, kopanie piłki do bramki prawą i lewą nogą, odbijanie piłki (kozłowanie). Wesołej zabawy!
3. Kodowanie – zadania bez nudy – -kolorowe pisanki-

31.03.2021 – Środa
„Barwne pisanki”

Dzisiaj dowiemy się co to są pisanki i jak to z jajkiem było .

  1. Pisanki”Na początek posłuchajcie wiersza D. Gellner o pisankach. Znajdziecie go >>tutaj<<
    Zastanówcie się, co zawierają pisanki? Ułóżcie krótkie życzenia dla bliskich z okazji Wielkanocy.
  2. Barwne pisanki”Technik zdobienia jajek jest naprawdę wiele ale jeśli chcecie dowiedzieć się jak jest różnica między pisanką a kraszanką, to informację znajdziecie >>tutaj<<
    Przygotujcie wspólnie z domownikami kolorowe pisanki lub kraszanki.
  1. „Eksperymenty z jajkiem”- jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o jajkach i ich właściwościach to zachęcamy do zabawy badawczej >>tutaj<<
  • Gumowe jajo
  • Jajko w butelce
  • Tęczowe jajo
  • Jajko na miękko i na twardo

    Postarajcie się obserwować jajka w trakcie eksperymentów i wyciągnąć wnioski
  1. Zadania bez nudy – kodowanie. Jeśli macie jeszcze ochotę na zabawy z jajkiem to poćwiczcie spostrzegawczość z pisankami >>tutaj<<

30.03.2021 – Wtorek
„Śmigus dyngus”

  1. O co chodzi z tym całym Śmigusem Dyngusem? Skąd wzięła się jego nazwa i związane z nim obyczaje?
    Posłuchaj >>tutaj<< Pamiętaj, że podczas kultywowania tej tradycji należy zachować umiar, aby nie sprawić nikomu przykrości.
  2. „Zabawa z wielkanocnym zajączkiem” – postaraj się policzyć wszystkie wielkanocne zajączki, niektóre z nich się ukryły. Jeśli nie zdążysz, zawsze możesz spróbować jeszcze raz. Powodzenia. Zabawę znajdziesz >>tutaj<<
  3. „Zabawa w zajączki” – wykorzystaj piosenkę do zabawy. Postaraj się kicać jak zając. Możesz wykonać uszy zająca z papieru i pobawić się w chowanego, tak jak w zabawie matematycznej

29.03.2021 – Poniedziałek
„Bajeczka wielkanocna”

W tym tygodniu poznamy tradycje związane z Wielkanocą.

  1. Zaczynamy od „Bajeczki wielkanocnej” autorstwa A. Galicy >>tutaj<<
    Posłuchajcie uważnie i zastanówcie się jakie symbole wielkanocne występują w bajeczce. Poszukajcie ich dookoła ( może macie je w domu?). Opowiedzcie rodzicom bajeczkę z wykorzystaniem zgromadzonych przedmiotów.
  2. „Wielkanocny kurczaczek” – to jeden z symboli związany ze świętami. Możecie go wykonać z rolki po papierze toaletowym, kubeczka po jogurcie, ze słoika, wytłaczanek po jajkach albo z włóczki. Inspiracje znajdziecie tutaj: >>tutaj<<

W teatrze
15.02.2021 – 19.02.2021

Poniedziałek 15.02.2021

1. W tym tygodniu rozmawiamy o teatrze.
– Obejrzyj film pt. „Z wizytą w teatrze”
– Spróbuj opowiedzieć jak wygląda scena teatralna?
– Obejrzyj -film- i poznaj jak powstaje spektakl teatralny.
– Na podstawie -ilustracji- stwórz własne zakończenie spektaklu teatralnego.

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Wykonuj ćwiczenia według instruktażu na -filmiku-.
Staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie 🙂

3. Posłuchaj piosenki „Teatrzyk kukiełkowy”
– Spróbuj zaśpiewać razem z dziećmi.
– Narysuj własną kukiełkę, powtarzając przy tym słowa „puppet theater”.

Wśród malarzy i rzeźbiarzy
08.02.2021 – 12.02.2021

Piątek 12.02.2021

1. „W pracowni artysty” – malowanie dziesięcioma palcami
• Przygotuj białą kartkę, farby, gazety, talerzyki jednorazowe bądź miseczki.
• Pędzlami będą Twoje palce 🙂
• Namaluj obraz na temat dowolny, metodą malowania dziesięcioma palcami -tutaj-
• Pamiętaj, aby zachować porządek w trakcie pracy!

2. „Taniec pędzelków” – zabawy rytmiczne przy muzyce
Zatańcz do utworu, możesz wykorzystać przedmioty dostępne w domu (pędzle do malowania, chusta, szalik) -tutaj-
Życzę twórczej zabawy!

3. Posłuchaj piosenki „I’m A Little Snowman”

Spójrz na -obrazek-. Kogo ulepił miś? It’s a Snowman! Pokoloruj obrazek.

Czwartek 11.02.2021

„Wycieczka do muzeum” – rozmowa na podstawie spaceru wirtualnego po Van Gogh Museum, poznanie małej i wielkiej litery „c”

Dzisiaj będziemy wirtualnie spacerować po muzeum, które jest poświęcone sztuce Vincenta van Gogha. Znajduje się w nim największa kolekcja obrazów oraz rysunków -tutaj-

Odpowiedz na pytanie, jak rozumiesz słowo dzieło sztuki?

Skorzystaj z -prezentacji- i posłuchaj czym jest dzieło sztuki.

Opowiedz:

–  Jak wyglądają sale muzeum?

–  Jakie można oglądać dzieła sztuki?

– Jak należy zachowywać się podczas zwiedzania muzeum?

6 latki:

1. Poproś rodzica o starą gazetę, wytnij kawałek tekstu nożyczkami – zaznacz w tym tekście w kółko wszystkie litery małe i wielkie c, C.
2. Czy głoska c jest samogłoską, czy spółgłoską?
3. Wyszukaj w domu przedmioty, w których nazwie słyszysz głoskę c.
4. Wykonaj zadanie z książki (cz. 2) na stronie 60.
5. Poćwicz pisanie poznanej litery w liniaturze na stronie 61.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

1. Wykonuj ćwiczenia według instruktażu na -filmiku-
2. Staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie.

Środa 10.02.2021

Dzisiaj mieliśmy obchodzić Dzień Bezpiecznego Internetu w przedszkolu. Z tej okazji przygotowałam dla Was zadania.

1. Opowiedz, czym jest Internet?

2. Skorzystaj z prezentacji i posłuchaj czym jest Internet według innych dzieci.

Prezentacja – kliknij tutaj

3. Opowiedz, do czego służy Internet? Obrazki – kliknij tutaj

4. Obejrzyj zestaw filmów edukacyjnych

Filmy – kliknij tutaj

5. Spróbuj przypomnieć sobie najważniejsze zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.

6. Przedstawię Wam dwie historyjki obrazkowe Asi i Julki.

Przyjrzyj się obrazkom i odpowiedz na pytania.

A. Historia Asi – za długie używanie Obrazki – kliknij tutaj

  • Jak się czuje dziewczynka?
  • Dlaczego tak się czuje, co mogło się stać?
  • Jak powinna się zachować w przyszłości, by uniknąć bólu głowy oraz oczu?
  • Co może robić Asia zamiast grania na tablecie?

B. Historia Julki – rozsądne korzystanie Obrazki – kliknij tutaj

  • Jak się czuje dziewczynka?
  • Dlaczego tak się czuje?
  • Co by było, gdyby Julka nie odłożyła tabletu?
  • Dlaczego należy ograniczać korzystanie z tabletu/komputera?

7. Na koniec przedstawię listę rzeczy, które można robić wspólnie, zamiast korzystać z urządzeń ekranowych. Wybierzcie razem z dzieckiem trzy takie, które podobają Wam się najbardziej, zaplanujcie kiedy je wspólnie zrobicie. Możecie także dopisać, bądź dorysować swoje propozycje!

Obrazki – kliknij tutaj

Miłego dnia! 🙂