(56) 648 - 67 - 02
pm13@poczta.onet.pl

Zostań w domu – Słoneczka

Drodzy Rodzice i Dzieci!
Od dziś (29.03.2021) będziemy zamieszczać propozycje zadań i możliwe formy ich realizacji w domu. Zapraszamy Was do korzystania z pomysłów oraz dzielenia się ich efektami. Chętnie odpowiemy na nurtujące Państwa lub dzieci pytania drogą
e-mailową bądź przez dziennik elektroniczny.
Życzymy zdrowia oraz twórczej zabawy 🙂

Cztery żywioły
12.04.2021 – 16.04.2021

16.04.2021 – Piątek
„Powietrze – groźny żywioł”

1. „Wiaterek czy wichura czyli niszczycielska siła wiatru” – rozmowa połączona z działaniem
• Obejrzyjcie krótki -film- i opowiedzcie, co może robić wiatr? czy jest pożyteczny i dlaczego?
• Przyjrzyjcie się uważnie kolejnym-ilustracjom- i opiszcie, co na nich widzicie.
• Odpowiedzcie na pytania:

– „Czy wiatr może być niebezpieczny?”
– Jak nazywają się niszczycielskie wiatry?

• Porozmawiajcie z mamą lub tatą i dowiedzcie się, jak należy zachować się w czasie huraganu?
• Wykonajcie wspólnie z rodzicami kilka prostych eksperymentów – -opis tutaj-

2. „Gimnastyka w domu” – zestaw ćwiczeń
• Obejrzyjcie uważnie -film- i ćwiczcie razem z kolegą Dawidem.
• Wykonajcie najpierw rozgrzewkę, a potem sześć ćwiczeń gimnastycznych, które wzmocnią Wasze mięśnie. Pamiętajcie o głębokich wdechach i wydechach podczas ćwiczeń!

3. „Air Transportation” –– zapoznanie z nowym słownictwem w języku angielskim
• Poćwiczcie słownictwo w języku angielskim związane z transportem lotniczym.
• Powtarzajcie nazwy z obrazkowego słownika – -Flashcards for kids-

Powodzenia!

15.04.2021 – Czwartek
„Powietrze wokół nas”

1. „W podskokach” – zabawa rytmiczna
• Posłuchajcie uważnie piosenki na rozpoczęcie „Kto lubi śpiewać – my, właśnie my!” i spróbujcie zaśpiewać powtarzające się zwroty, pamiętajcie o prawidłowym oddechu podczas śpiewu.
• Następnie weźcie aktywny udział w rozgrzewce oraz zabawach i ćwiczeniach muzyczno – ruchowych – oddychajcie głęboko i równomiernie. Słuchajcie uważnie poleceń osoby prowadzącej oraz muzyki – zwróćcie uwagę na czas trwania poszczególnych dźwięków, które obrazują całe nuty, półnuty, ćwierćnuty, ósemki zwróćcie również uwagę na czas trwania pauz muzycznych.
• Na koniec spróbujcie wykonać ćwiczenie uważności i potrenujcie „Skupienie na oddechu” albo wykonajcie ćwiczenia oddechowe, czyli -pranajamę-

2. „Wiatrem malowane” – zabawa plastyczno – logopedyczna
• Poproście mamę lub tatę, aby przeczytali Wam o tym, jakich materiałów i przyborów potrzebujecie oraz w jaki sposób macie wykonać w/w pracę plastyczną.
• Przygotujcie miejsce do zabawy. Następnie obejrzyjcie wspólnie -zdjęcia instruktażowe-.
• Wykonajcie pracę plastyczną poprzez rozdmuchiwanie na kartce papieru kleksów z rozwodnionej farby plakatowej przez słomkę do napojów.

Udanej zabawy!

14.04.2021 – Środa
„Jak zadbać o czyste powietrze?”

1. „Co możemy zrobić?” – oglądanie animacji interaktywnej
• Przyjrzyjcie się dokładnie -ilustracji- i odpowiedzcie na pytanie: „Co zanieczyszcza powietrze?”
• Obejrzyjcie uważnie -animację-
• Postarajcie się odpowiedzieć na pytania:

– Co zagraża czystości powietrza?
– Jak możemy zapobiegać zanieczyszczeniu powietrza?
– Co to jest smog?

• Posegregujcie -obrazki- na te, które przedstawiają czyste i zanieczyszczone powietrze  – umieśćcie przy nich -symbol właściwego Atmoludka- – uzasadnijcie swój wybór.

2. „Gimnastyka” – zabawy ruchowe
Zakręćcie kołem i wylosujcie jedno z ćwiczeń gimnastycznych. Potem zakręćcie kołem ponownie. Może mama lub tata, albo ktoś z rodzeństwa wykonają je razem z Wami? -ćwiczenia gimnastyczne-

Miłej zabawy!

13.04.2021 – Wtorek
„Do czego potrzebne jest powietrze?”

1. „O powietrzu” – słuchanie piosenki
• Na początku posłuchajcie uważnie -utworu-
• Postarajcie się odpowiedzieć na pytania:

– Gdzie jest powietrze?
– Czego potrzebujemy do oddychania?
– Czym oddycha człowiek?
– Co otacza Ziemię?

• Posłuchajcie piosenki jeszcze raz, a potem spróbujcie zaśpiewać powtarzające się frazy.
• Jeśli jesteście ciekawi, jak działają płuca człowieka – to obejrzyjcie film „Po co oddychamy?”
• Na koniec wykonajcie razem z rodzicami ćwiczenia oddechowe – „Dmuchana rękawiczka”

2. „Wiatraki” – praca plastyczno – konstrukcyjna
• Poproście mamę lub tatę, aby przeczytali Wam listę materiałów i przyborów potrzebnych do wykonania wiatraka. Przygotujcie je. Następnie obejrzyjcie uważnie -film instruktażowy-
• Wykonajcie pracę plastyczną w/g wzoru – jeśli będzie taka potrzeba, poproście o pomoc Waszych rodziców.

Powodzenia!

12.04.2021 – Poniedziałek
„Gdzie można znaleźć powietrze?”

1. „Piotruś i powietrze” – słuchanie wiersza L.J. Kerna
• Na początku posłuchajcie uważnie -wiersza-
• Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

– Kim chciał zostać Piotruś?
– Dlaczego chciał zostać powietrzem?
– W co Dobra Wróżka zamieniła Piotrusia?
– Co mu się przyśniło?
– Czy Piotruś zmienił zdanie kiedy obudził się rano?

• Z mamą lub z tatą sprawdźcie „Jak znaleźć powietrze?”, wykonując proste -doświadczenia-
• Ułóżcie -puzzle interaktywne-  i podajcie nazwę przedmiotu, który poruszany jest przez wiatr. Wymieńcie też nazwy innych przedmiotów poruszanych siłą wiatru.

2. „Muzyczna gimnastyka” – zabawy ruchowe
• Obejrzyjcie uważnie -film-, w którym zademonstrowano cztery ćwiczenia gimnastyczne
• Następnie wykonajcie ćwiczenia razem z bohaterem filmu, później koniecznie zaproście do zabawy mamę lub tatę i poćwiczcie razem.
• Na koniec w ramach relaksu poproście mamę lub tatę, aby wykonali -masażyk- na Waszych plecach. Potem zamieńcie się miejscami i wykonajcie masażyk na plecach mamy lub taty.

3. „The Balloon Song ” – piosenka w języku angielskim
• Posłuchajcie uważnie -piosenki-
• Poćwiczcie słownictwo w języku angielskim – powtarzajcie nazwy kolorów.

Miłego dnia!

Sport to zdrowie
06.04.2021 – 09.04.2021

09.04.2021 – Piątek
„W sportowym nastroju”

1. „Strój gimnastyczny” – ćwiczenia klasyfikacyjne
– Na początek poćwicz z domownikami. Reaguj na sygnał dźwiękowy. -Pogodne ćwiczenia-
– Spróbuj opowiedzieć, jak powinien wyglądać strój sportowca?
– Mama/tata przygotuje dla Ciebie kilka sztuk ubrań. Zastanów się, które możesz włożyć na spacer/trening czy jazdę rowerem, a które na przykład na eleganckie przyjęcie urodzinowe lub wizytę w teatrze.

2. „Stadion sportowy” – praca konstrukcyjna
– Obejrzyj -filmik- i opowiedz, jak wygląda stadion sportowy.
– Zbuduj z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz co oznaczają słowa: „trybuny”, „płyta boiska”, „murawa”?
– Na koniec wykonaj -masażyk- na plecach mamy lub taty. Później koniecznie zamieńcie się miejscami 😉

Miłego dnia!

08.04.2021 – Czwartek
„Ruch to zdrowie”

1. „Gimnastyka smyka” – aktywne słuchanie piosenki
– Na początek wykonajcie kilka ćwiczeń aby się rozgrzać.  >>tutaj<< Liczcie dokładnie każde powtórzenie 🙂
– Posłuchajcie piosenki „Gimnastyka smyka” >>tutaj<<
– Wykonujcie czynności zgodnie ze słowami piosenki.

2. „Chodzenie pod dyktando” – zabawa matematyczno-ruchowa
– Waszym zadaniem będzie poruszanie się według poleceń (poproście o pomoc rodziców lub rodzeństwo)
– Po skończonej zabawie zamieńcie się rolami 🙂
Propozycje poleceń:
zrób trzy kroki w przód
obróć się w lewo
kucnij
wstań
tupnij prawą nogą,
zrób trzy kroki w prawo
podskocz
zrób dwa kroki w tył itp.

3. „Sports” – zapoznanie z nowym słownictwem w języku angielskim
– Poćwiczcie słownictwo w języku angielskim związane z dyscyplinami sportowymi.
– Powtarzajcie nazwy z obrazkowego słownika >>tutaj<<
– Spróbujcie zagrać w memo lub inną dowolną grę na stronie.

07.04.2021 – Środa
„Znamy dyscypliny sportowe”

1.„Uprawiamy różne sporty” – dopasowywanie sprzętu do odpowiedniej dyscypliny
– Spróbuj nazwać poszczególne dyscypliny sportowe przedstawione na obrazkach oraz dobrać do nich pasujący sprzęt. >>tutaj<<
– Wymyśl swój własny przyrząd do ćwiczeń. Wykorzystaj przedmioty, które możesz znaleźć w domku.

2. „Zrób to samo” – zabawa ruchowa
– Naśladuj postawy ludzików, które są na obrazkach >>tutaj<<

06.04.2021 – Wtorek
„Aktywność fizyczna przedszkolaka”

Po świętach czas na ruch i aktywność fizyczną. Gotowi do zabawy?

„Jak możemy aktywnie spędzać czas?” – wspólne planowanie rodzinnych aktywności w oparciu o ilustrację
– Przyjrzyjcie się ilustracji
>>tutaj<< i nazwijcie przedstawione aktywności/sporty.
– Zaplanujcie rodzinne aktywności sportowe na najbliższe dni np. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę czy jazda na rowerze.
– Pamiętajcie! Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca – wiele ćwiczeń również można wykonywać w domu.

„Pajączek” – zabawa paluszkowa metodą Batii Strauss
– Zachęcamy do udziału w bardzo wesołej zabawie, która zapewni Wam „wygimnastykowanie” paluszków.

– Naśladujcie ruchy przedstawione w zabawie >>tutaj<<

Już niedługo Wielkanoc
29.03.2021 – 02.04.2021

02.04.2021 – Piątek
„Wielkanocny zajączek”

1. „Zajączek” – praca plastyczna
– Posłuchaj piosenki o zajączku, naśladuj ruchy zajączka podczas słuchania.
– Jak wyglądał zajączek z piosenki? Jakie miał uszy? Jakie łapki? Czy wiesz jak wygląda ogonek zajączka?
– Razem z rodzicami zróbcie wielkanocnego zajączka z rolki po papierze. Instrukcję wykonania pracy znajdziecie -tutaj-.

2. Wielkanocne zabawy ruchowe
– Razem z dinozaurami malujcie wielkie pisanki. Film do zabawy -tutaj-.

3. „Ten Bunnies Song” – zabawa w języku angielskim
– Posłuchaj piosenki, licz na paluszkach zajączki, skacz razem z nimi.

Życzymy wesołej zabawy!

01.04.2021 – Czwartek
„Jajeczne zabawy”

Dziś dowiemy się jakie tajemnice kryje w sobie jajko 🙂

1. „Od jajka do kury” – film edukacyjny
– Obejrzyj -film- o tym, jak z jajka wykluwa się kurczątko.
– Jaki ptak składa największe jajka, a jaki najmniejsze?
– Do czego potrzebne są jajka w kuchni?
– Posłuchajcie utworu -„Taniec kurcząt w skorupkach”-. Zamieńcie się w małe kurczątka, i tańczcie do muzyki.

2. „Eksperymentujemy z jajkiem” – zabawa badawcza
– Razem z mamą/tatą rozbijcie delikatnie jajko i wylejcie jego zawartość na talerzyk. Powiedz, jakiego koloru jest białko i żółtko jajka, obejrzyj dokładnie skorupkę z zewnątrz i od środka.
– A teraz spróbujcie oddzielić żółtko od białka. Potrzebna będzie plastikowa butelka oraz drugi talerzyk. -Tutaj- znajdziecie instrukcję, jak wykonać zadanie.
– Możecie również sprawdzić, czy jajko zanurzone w wodzie tonie, czy pływa. Spróbujcie wykonać -eksperyment-.

31.03.2021 – Środa
„Na tropie tradycji”

Wielkanoc to czas pełen tradycji, zwyczajów i symboli. Porozmawiajcie o nich dziś troszeczkę 😉

  1. „Symbole wielkanocne” – film edukacyjny
    Obejrzyj filmik edukacyjny i spróbuj opowiedzieć swoimi słowami na pytanie: „Czym jest tradycja”
    >>filmik tutaj<<
  2. „Kto ma więcej jajek na pisanki?” – gra dydaktyczna
    Przygotujcie kilka „jajek” (symbolizować je mogą np. kulki zgniecionego papieru) i połóżcie wszystkie na środku. Na zmianę z mumusią/tatusiem rzucajcie kostką i odkładajcie dla siebie tyle „jaj” ile wypadnie oczek. Kiedy „jajka” leżące na środku się skończą gra dobiegnie końca i zwycięży osoba, która zbierze największa ich ilość. Policzcie kto ma więcej „jajek”.

30.03.2021 – Wtorek
„Ja, ty, my – razem w święta”

Kochani, wczoraj zadbaliśmy o porządek w domku, a dziś czas zadbać o… rodzinę! Mamy dla Was dzisiaj kilka propozycji, które pozwolą zaplanować Wam wspólny, świąteczny czas, a przy okazji dobrze się pobawić!

  1. „Wspólnie spędzamy czas wolny” – obrazkowa mapa myśli
    Obejrzyjcie rodzinne zdjęcia, na których wspólnie odpoczywacie, bawicie się lub wykonujecie Wasze ulubione czynności. Jak się wtedy czułaś/eś? Za czym najbardziej tęsknisz? Usiądźcie razem i zaplanujcie świąteczny czas- narysuj to, co chciałabyś/byś robić wspólnie z rodzicami/narysuj również pomysły rodziców.
  2. „Spacer z rodzicami” – obserwacja przyrodnicza
    Wybierzcie się chociaż na krótki spacer i wypatrujcie czy wiosna rozgościła
    się już w okolicy.

29.03.2021- Poniedziałek
„Czas na porządki”

Kochani ! Wielkimi krokami zbliżają się świata wielkanocne. Dzisiejszy dzień poświecimy na … porządki! Lubicie porządki? Niektóre z Was odpowiedziały „tak” bardzo ciuchutko 😉 Przed Wami klika zabaw, które mam nadzieję przyniosą Wam dużo radości!

1. „Robimy porządki” – rozwiązywanie zagadek na temat przedmiotów służących do sprzątania
●odkurzacz – >>tutaj<<
●miotła – >>tutaj<<
●pralka –>>tutaj<<
●zmywarka – >>tutaj<<

2. „Tropiciele bałaganu” – zabawa w odnajdywanie przedmiotów/zabawek, które zmieniły swoje położenie.
Zamknij proszę oczy. Mamusia/tatuś zaraz zmieni położenie niektórych przedmiotów w pokoju. Ciekawe czy odgadniesz co się zmieniło.

3. „Zabawy ruchowe” – propozycja ćwiczeń przedstawionych w aplikacji Wordwall
Zakręć kołem i wylosuj ćwiczenie gimnastyczne. Może mama/tatuś wykona je razem z Tobą?
Gimnastyka przedszkolaka