(56) 648 - 67 - 02
pm13@poczta.onet.pl

Zostań w domu – Ufoludki

Drodzy Rodzice!
Od dziś codziennie będziemy przesyłać Państwu propozycje zadań do wykonania przez dzieci.
Zapraszamy Państwa do wspólnej zabawy z dzieckiem, zachęcamy również do tego,
aby gromadzić proponowane przez nas Karty Pracy w teczce.
Utworzyłyśmy również maila dla naszej grupy, na którego możecie Państwo przesyłać zdjęcia prac dzieci,
chętnie je obejrzymy 😉

Adres e-mail: ufoludki13@gmail.com
Pozdrawiamy serdecznie i ściskamy gorąco nasze kochane Ufoludki :*

Iwona Ziółkowska
Katarzyna Kilanowska

22.06.2020 – 26.06.2020

Tematyka kompleksowa „Kolorowe lato!”

„Letnie zagadki” – 26.06.2020

Dzień dobry Ufoludki! To już nasze ostatnie spotkanie!!!

1. Sprawdźcie, czy wiecie wszystko o wakacjach!
– Rozwiążcie -wakacyjne zagadki-.
– Ułóżcie wakacyjne -puzzle-
– Wybierzcie -kolorowankę- i pokolorujcie ją jak najlepiej potraficie 😉

2. Zabawy ruchowe
– Zapraszam Was dziś na plac zabaw, na rower lub hulajnogę, może na rolki? Co kto lubi najbardziej 😉

Kochane Dzieci!

Dziś kończy się nasz przedszkolny rok, życzymy Wam wspaniałych, pogodnych i roześmianych wakacji!

Drodzy Rodzice!

Dziękujemy Wam za współpracę i życzymy, abyście znaleźli czas na rodzinny wypoczynek i realizacje marzeń! Niech wakacje będą bezpieczne i przyniosą wiele radości 🙂

Pani Iwonka i Pani Kasia 🙂

 

„Przez różowe okulary” – 25.06.2020

Witajcie!

1. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałby świat, gdybyście oglądali go przez różowe okulary? Dziś to sprawdzimy!
– Przygotujcie potrzebne materiały i z pomocą Rodziców wykonajcie okulary wg -instrukcji-.
– Jak wygląda różowy świat? Czy jest wesoły czy smutny? Jaki jest Wasz ulubiony kolor?
– Przypomnijcie sobie -piosenkę- „Kolorowe lato”, spróbujcie zaśpiewać refren.

2. Czy lubicie truskawki?
– Zachęcamy Was do przygotowania razem z mamą i tatą pysznego i zdrowego truskawkowego koktajlu. Przepis znajdziecie -tutaj-
– Jakiego koloru jest wasz koktajl? Czy lubicie letnie owoce? Mamy nadzieję, że tak, bo mają mnóstwo witamin 😉

Miłego dnia i smacznego 🙂

 

„Kolorowe eksperymenty” – 24.06.2020

Ufoludki! Dziś zapraszam Was na tęczowe eksperymenty 🙂

1. Wykonajcie eksperymenty nr 1 i 2 wg -instrukcji- na filmach.
– Obserwujcie, jak łączą się kolory cukierków.
– Zobaczcie, jakie kolory powstają ze zmieszania się barw podstawowych w słoiczkach.

Posłuchajcie piosenki -I Can Sing a Rainbow-. Powtarzajcie nazwy kolorów w języku angielskim.

2. Ćwiczcie razem z rodzicami i rodzeństwem -ćwiczenia na równowagę-

Miłej zabawy!

 

„Tęcza” – 23.06.2020

Dzień dobry!

1. Ufoludki, posłuchajcie -piosenki- o lecie
– Jakie jest lato w piosence?
– Co można robić latem? (biegać po łące, skakać przez kałuże, budować zamki z piasku…)
– Przygotujcie domowe instrumenty (łyżki, garnek itp.). Posłuchajcie piosenki i grajcie rytmicznie.

2. Co możemy zobaczyć latem po burzy na niebie? Oczywiście, to tęcza!
– Zobaczcie, jak wygląda -tęcza-. Jakie kolory widzicie?
– Przygotujcie paski kolorowego papiery wg -instrukcji-. Sklejcie je w odpowiedniej kolejności, na koniec doklejcie chmurki z waty.

Kolorowego dnia 🙂

 

„Kolorowy świat” – 22.06.2020

Dzień dobry Ufoludki! W końcu mamy lato! Przypomnijcie, jaka pora roku właśnie się skończyła? Jakie będą po lecie?

1. Posłuchajcie opowiadania o Piotrusiu „Trzy farby Piotrusia”
– Jakimi kolorami farbek malował Piotruś?
– Którego koloru brakowało?
– Skąd Piotruś wziął zieloną farbę?
– Zachęcam Was dziś do malowania! Namalujcie kolorowe lato – łąkę, las, jezioro, motyle, kwiaty.
Koniecznie sprawdźcie, czy Wasze farbki po zmieszaniu dają inne kolory, tak jak Piotrusiowi 🙂

2. Ćwiczcie razem z Rodzicami! -Gimnastyka w domu i w przedszkolu-

Miłego dnia!

15.06.2020 – 19.06.2020

Tematyka kompleksowa „Wakacyjne podróże”

„Pakujemy walizkę” – 19.06.2020

Dzień dobry Ufoludki!

1. Dziś pakujemy walizki przed wyjazdem na wakacje!
– Co należy zabrać ze sobą na wakacje? Porozmawiajcie o tym z rodzicami, zróbcie listę potrzebnych przedmiotów, na pewno przyda się przed wyjazdem!
– Spójrzcie na -obrazki-, powiedzcie co zabrały ze sobą dzieci.
– Policzcie ile przedmiotów zabrał Olek, a ile Ada. Pod odpowiednimi symbolami narysujcie tyle kresek, ile jest przedmiotów w walizce.
– Na koniec posłuchajcie wiersza „Wakacyjne rady” W. Badalskiej
– Pamiętajcie o tych zasadach podczas wakacji!

2. Zapraszamy Was do -ćwiczeń gimnastycznych-!

Powodzenia 🙂

 

„Pod namiotem” – 18.06.2020

Witajcie Ufoludki! Dziś wybierzemy się na wycieczkę pod namiot!

1. Posłuchajcie -odgłosów lasu-. Co słyszycie?
– Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie, że spacerujecie po leśnej polanie.
– Poproście Rodzica, aby przeczytał -opowiadanie-. Naśladujcie ruchem czynności, o których mowa w opowiadaniu.
– Pokolorujcie -obrazek-.

2. A teraz zapraszam do -ćwiczeń gimnastycznych-.

Miłego dnia!

 

„Nad morzem” – 17.06.2020

Ufoludki! Dziś jedziemy nad morze 🙂

1. Czy lubicie odpoczywać nad morzem? Lepić zamki z piasku?
– Posłuchajcie opowiadania o przygodach Wróbelka Elemelka -tutaj-
– Na podstawie -obrazków- opowiedzcie własnymi słowami co przydarzyło się Elemelkowi.
– Czy zachowanie wróbelka było prawidłowe? O czym zapomniał Elemelek? (o zasadach bezpieczeństwa)
– Obejrzyjcie -film- i powiedzcie, o czym należy pamiętać podczas wakacji nad morzem.

2. Zobaczcie, jak wygląda polskie morze -tutaj-
– Powiedzcie, co najbardziej lubicie robić nad morzem lub nad jeziorem?
– Przygotujcie mąkę, wodę, sól i piasek – przygotujcie masę. Instrukcję wykonania pracy znajdziecie -tutaj-

Na koniec posłuchajcie piosenki o przygodach pewnej morskiej rodziny -Baby Shark Dance-.

Dobrej zabawy!

 

„Wycieczka po górach” – 16.06.2020

Witajcie Ufoludki! Dziś wybierzemy się na wycieczkę w góry!

1. Przypomnijcie sobie, w którym miejscu na mapie Polski leżą góry.
– Na podstawie -filmu- opowiedzcie, jak wygląda górski krajobraz.
– Wycieczka w góry to wspaniała przygoda! Trzeba jednak pamiętać, aby przestrzegać zasad bezpieczeństwa. Obejrzyjcie -film- i powiedzcie, jakie to zasady.
– Pokolorujcie -obrazek-

2. A teraz posłuchajcie piosenki -Wycieczka-
– O czym jest piosenka?
– Czy piosenka jest szybka czy wolna? Wesoła czy smutna?
– Co trzeba zabrać ze sobą na wycieczkę?
– Czym można pojechać na wycieczkę?
– Spróbujcie zaśpiewać refren piosenki.

Miłego dnia!

 

„Palcem po mapie” – 15.06.2020

Dzień dobry Ufoludki!

1. Dziś wybierzemy się w podróż… palcem po mapie!
– Obejrzyjcie mapę Polski -tutaj-
– Wskażcie, gdzie na mapie znajdują się góry, a gdzie morze.
– Czy potraficie nazwać najdłuższą rzekę w Polsce? Pokażcie, gdzie ona płynie.
– Spróbujcie wskazać z pomocą rodziców, w którym miejscu na mapie leży Toruń. Przypomnijcie sobie, z czego słynie nasze piękne miasto (pierniki, Mikołaj Kopernik).
– Narysujcie palcem kontur mapy.
– Podzielcie na sylaby wyrazy: morze, góry, Toruń, Warszawa, Wisła, Polska.
– Ułóżcie -puzzle-

2. Zapraszamy do -ćwiczeń gimnastycznych-

08.06.2020 – 12.06.2020

Tematyka kompleksowa „Nie jestem sam, kolegów wielu mam!”

„Pomagamy sobie nawzajem” – 10.06.2020

Ufoludki, czy znacie przysłowie „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”?

1. Posłuchajcie opowiadania o przygodzie leśnych przyjaciół -tutaj-
– Dlaczego dzik potrzebował pomocy?
– Jak pomogły dzikowi dwie myszki?
– Czy myszki były dobrymi przyjaciółkami?
– Przyjaciel to taka osoba, która pomaga nam, kiedy tego potrzebujemy. Obejrzyjcie -ilustracje- i wskażcie te, na których dzieci zachowują się jak prawdziwi przyjaciele.
– Zaprowadźcie dziewczynkę do przyjaciół -karta pracy-

2. Teraz czas na ćwiczenia -Zumba kids-

Powodzenia!

 

„Prezent dla przyjaciela” – 09.06.2020

Dzień dobry Kochani!

Dziś obchodzimy Dzień Przyjaciela!
1. Posłuchajcie wiersza „Przyjaciel”
– Dlaczego to wielkie szczęście mieć dobrego przyjaciela?
– Czy żeby być szczęśliwym trzeba mieć wielu przyjaciół?
– Przyjaciel to ktoś, na kogo możemy zawsze liczyć. Dziś zróbcie dla niego niespodziankę! Proponujemy Wam pajacyka. Instrukcję znajdziecie -tutaj-.
– Obdarujcie przyjaciela upominkiem i koniecznie powiedzcie mu, że jest dla was ważny!

2. Posłuchajcie piosenki „Podajmy sobie ręce”.
– O czym jest ta piosenka?
– Jaki jest świat z piosenki?
– Czemu mamy „podać sobie ręce”?
– Postarajcie się zaśpiewać refren piosenki. Możecie interpretować ruchem tekst lub zagrać na instrumentach.

Miłego dnia!

 

„Dobrze jest mieć przyjaciela” – 08.06.2020

W tym tygodniu porozmawiamy o PRZYJAŹNI.

1. Posłuchajcie opowiadania „Chcę mieć przyjaciela”
– Dlaczego Krzyś był smutnym misiem? (nie miał przyjaciół)
– Z jakiego powodu dzieci nie chciały bawić się z misiem Krzysiem? (wyglądał inaczej niż inne misie, miał dwa różne oczka)
– Jakie wydarzenie sprawiło, że Krzyś stał się szczęśliwym misiem? (został przyjacielem Nosalka)

Kto to jest przyjaciel? Przyjaciel to osoba z którą lubimy spędzać czas, z którą się bawimy i śmiejemy, ale także możemy dzielić z nią nasze smutki, a ona postara się nas pocieszyć. Często z taką osobą rozumiemy się bez słów, mamy wspólne tajemnice i możemy rozmawiać o wszystkim.
Czy Wy macie swojego przyjaciela? Opowiedzcie rodzicom o nim, postarajcie się wyjaśnić, dlaczego właśnie tą osobę lubicie najbardziej 🙂

Posłuchajcie piosenki „Friends song” – czy Wy także lubicie te same rzeczy co bohaterowie piosenki?

2. Czas na ćwiczenia gimnastyczne -tutaj-

Powodzenia 🙂

 

01.06.2020 – 05.06.2020

Tematyka kompleksowa „Wszystkie dzieci nasze są!”

„Dzieci lubią się bawić” – 05.06.2020

Dzień dobry!

1. Ufoludki, posłuchajcie wiersza pt. „Dzieci”.
– Co lubią robić dzieci w wierszu?
– Czy wszystkie dzieci lubią zabawę?
– W co wy najbardziej lubicie się bawić?
– Podzielcie na sylaby wyrazy: dzieci, kamyk, szkiełko, skarb, piosenki.
– Spójrzcie na -obrazki- i znajdźcie różnice.
– Pokolorujcie -kolorowankę-.

2. Zapraszam na ćwiczenia gimnastyczne -tutaj-

Miłej zabawy 🙂

 

„Nasze emocje” – 04.06.2020

Witajcie Ufoludki! Jak się dziś czujecie? Kto jest wesoły? A może ktoś jest dziś smutny?

1. Posłuchajcie wiersza pt. „Zły humorek”.
– Jaki humor miała dziewczynka?
– Dlaczego się złościła? Jak okazywała swoją złość? (nie chciała z nikim rozmawiać, nadepnęła psu na ogon, tupała nogą, przewróciła stół…)
– Czy Wam zdarza się czasem złościć? Jak okazujecie złość?
– Ludzie okazują wiele emocji – radość, smutek, złość, zdziwienie, strach. Obejrzyjcie -ilustracje-, nazwijcie uczucia dzieci.
– Pamiętajcie, nie ma złych emocji, każdy z nas ma prawo czuć się smutny, zły lub wesoły.

Posłuchajcie piosenki „Feelings”. Co oznaczają słowa” happy, sad, angry, surprised?

2. Zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej. Rozdmuchajcie kilka kolorowych plam z farbek, a po wyschnięciu dorysujcie im różne miny. Inspiracji szukajcie -tutaj-.

Miłego dnia!

 

„Dzieci mają swoje prawa!” – 03.06.2020

Witajcie Ufoludki! Dziś przypomnimy sobie, co to są prawa dzieci.

1. Posłuchajcie piosenki -Prawa dzieci-
– O czym jest piosenka?
– Do czego mają prawo dzieci w piosence?
– Spójrz na ilustracje -tutaj-.  Poproś Rodzica, aby przeczytał nazwy praw dziecka. Spróbuj wytłumaczyć, co oznacza prawo do opieki medycznej, prawo do zabawy, prawo do nauki.
– Wybierz jedną kolorowankę i pokoloruj ją -kolorowanki-

2. Czas na gimnastykę! -ćwiczenia gimnastyczne-

Powodzenia!

 

„Jesteśmy dziećmi” – 02.06.2020

Witajcie Ufoludki! Dziś nauczymy się piosenki 🙂

1. Posłuchajcie piosenki o dzieciach z różnych stron świata -Jesteśmy dziećmi-
– W czym są podobne do siebie dzieci mieszkające na różnych kontynentach?
– Czego pragną dzieci na całym świecie? (pragną miłości, radości, aby je przytulano, żeby miło płynął im czas)
– Powiedzcie, czy piosenka jest wesoła czy smutna? Szybka czy wolna?
– Spróbujcie zaśpiewać pierwszą zwrotkę i refren piosenki. Możecie interpretować ruchem treść piosenki.

2. Podróżując ludzie zwiedzają odległe zakątki świata. My dziś będziemy latać balonem!
– Obejrzyjcie ilustracje balonów -tutaj- Powiedzcie, jakie mają kolory, czy są małe czy duże. Czy wiele osób może podróżować balonem?
– Przygotujcie kolorowy papier, klej i nożyczki. Wykonajcie kolorowe balony wg instrukcji -tutaj-
– Zastanówcie się, czy jest takie miejsce na Ziemi, które chcielibyście odwiedzić? Jak myślicie, czy można tam dolecieć balonem?

Miłego dnia Ufoludki 🙂

 

„Dzieci z różnych stron świata” – 01.06.2020

Kochane Ufoludki!
Dziś Dzień Dziecka! Z tej okazji

Życzymy Wam dzieciaki,
Miejcie wesołe buziaki.
Lodów w każdą niedzielę,
I prezentów wiele,
Niech Wam się spełnią wszystkie pragnienia,
Przyjmijcie od nas te z serca życzenia! 🙂

1. Dziś dzieci z różnych stron świata obchodzą swoje święto! Obejrzyjcie o nich film -tutaj-
– Czy wszystkie dzieci wyglądają tak samo? Czy mają taki sam kolor skóry, włosów, oczu?
– Czy dzieci z różnych stron świata ubierają się tak samo? Jedzą to samo?
– Czym różnią się dzieci a w czym są podobne?
– Ułóżcie puzzle -tutaj- lub -tutaj- Co znajduje się na obrazkach?
– Pokolorujcie obrazek -tutaj-
– Zatańczcie wesoły taniec -Twist-

2. Ćwiczcie razem z mamą i tatą -ćwiczenia gimnastyczne-
A później zaproście rodziców na wspólne świętowanie, idźcie na rower, rolki, biegajcie, skaczcie, róbcie wszystko to, co lubicie najbardziej!

Miłego Dnia Dziecka życzą Pani Iwonka i Pani Kasia 🙂

25.05.2020 – 29.05.2020

Tematyka kompleksowa „Najważniejsza jest rodzina!”

„Zabawy z tatą” – 29.05.2020

1. Ufoludki, posłuchajcie dziś opowiadania o Basi, Franku i ich tacie. -opowiadanie-
– Jaką zabawę wymyślili Basia i Franek?
– Co zrobił tata, kiedy zobaczył, że jest wysmarowany maścią?
– Jak Wy bawicie się z tatą? Czy zdarzają się wam śmieszne sytuacje? Opowiedzcie o nich!
– Zaproście tatę do wspólnego tańca. -piosenka-
– Pokolorujcie obrazek. -tutaj-

2. Zapraszam Was teraz do ćwiczeń, najlepiej z całą rodziną 🙂
-ćwiczenia gimnastyczne-

Miłej zabawy i do poniedziałku 🙂

„Rodzinne portrety” – 28.05.2020

Witajcie Ufoludki!

1. Posłuchajcie dziś piosenki o wesołej rodzince. -tutaj-
– Co robi mama w piosence a co tata?
– Czy rodzinka z piosenki jest podobna do waszej?
– Powiedzcie co najbardziej lubicie robić z mamą, a co z tatą? Pamiętajcie aby wypowiadać się całymi zdaniami 🙂
– Posłuchajcie piosenki jeszcze raz, spróbujcie zilustrować ruchem treść refrenu.

2. A jak wyglądają wasi rodzice?
– Jaki kolor oczu ma mama, jakie ma włosy? Jak lubi się ubierać?
– A jak wygląda wasz tata? Czy jest wysoki czy niski? Może ma brodę lub wąsy?
– Narysujcie portret swojej rodziny – mamę, tatę oraz siebie, brata, siostrę.
– Na koniec zróbcie razem coś, co lubicie najbardziej!

Miłej zabawy!

 

„Moi rodzice” – 27.05.2020

Dzień dobry Ufoludki!

1. Dziś zapraszamy was do obejrzenia teatrzyku sylwet pt. „Dzień rodziców” -teatrzyk-
– O czym było opowiadanie?
– Kto występował w przedstawieniu dla rodziców?
– Za jakie zwierzęta przebrane były dzieci?
– Kto wygrał konkurs tańca?

Obejrzyjcie ilustracje do opowiadania. -tutaj-
Spróbujcie opowiedzieć, co dzieje się na obrazkach. Czy ta historia mogłaby skończyć się inaczej? Może wymyślicie do niej inne zakończenie?

Zapraszam Was do zabawy paluszkowej w języku angielskim. Posłuchajcie piosenki i zapamiętajcie słowa: daddy, mommy, sister, brother, family.
-Finger Family Song-

2. Czas na ćwiczenia! Do ćwiczeń zaproście również rodziców i rodzeństwo 😉
-ćwiczenia gimnastyczne-
Powodzenia 🙂

 

„Kochamy nasze mamy!” – 26.05.2020

Witajcie Ufoludki! Dziś Wasze mamy obchodzą swoje święto! Postarajcie się, aby ten dzień był dla nich wyjątkowy!

1. Przygotujcie laurkę na Dzień Mamy. Potrzebny będzie kolorowy papier, ołówek, nożyczki, klej.

„Jak zrobić laurkę na Dzień Mamy?”

– Poproście Tatę, aby pomógł Wam wyciąć serduszka z kolorowego papieru. Ułóżcie serca wg wzoru tworząc kwiatek.
– Przyklejcie wszystkie elementy na kartkę. Możecie dodatkowo ozdobić laurkę lub poprosić Tatę, aby napisał na kartce życzenia dla Mamy.

2. Teraz posłuchajcie piosenki „Życzenia dla mamy”
– Powiedzcie, co takiego robi mama w piosence. A co Wy lubicie najbardziej robić z mamą?
– Posłuchajcie piosenki jeszcze raz, postarajcie się zapamiętać tekst refrenu:

Niech nam żyją wszystkie mamy
Dziś życzenia im składamy
Bo tak bardzo je kochamy
Całujemy i ściskamy

– Wręczcie mamusiom laurki, zaśpiewajcie piosenkę, złóżcie życzenia. Nie zapomnijcie o buziakach i uściskach!!!
– Bądźcie grzeczni przez cały dzień, posprzątajcie zabawki, pomóżcie w pracach domowych 😉

Życzymy Wam i waszym Mamusiom miłego dnia 🙂

 

„Moja rodzina” – 25.05.2020

Dzień dobry Ufoludki!

1. W tym tygodniu porozmawiamy o rodzinie.
– Obejrzyjcie krótki film. -tutaj-
– Co to jest rodzina? Po co jest potrzebna? Kto jest członkiem Waszej rodziny?
– Wspólnie z rodzicami obejrzyjcie Wasz rodzinny album. Wskażcie na zdjęciach mamę, tatę, rodzeństwo. Poszukajcie babci i dziadka. Kim są dla Waszych rodziców?
– Poszukajcie członków dalszej rodziny, poproście rodziców, aby wyjaśnili Wam, czyją siostrą jest ciocia, a czyim bratem wujek.
– Na koniec zróbcie razem z rodzicami to, co lubicie robić razem najbardziej (spacer, zabawa…) Zróbcie kolejne zdjęcie do Waszego rodzinnego albumu!

Koniecznie podzielcie się z nami Waszymi rodzinnymi zdjęciami! 😉

2. A teraz zaproście rodziców do ćwiczeń i zaczynamy wspólna gimnastykę!
-ćwiczenia gimnastyczne-

Miłego dnia!

11.05.2020 – 22.05.2020

Tematyka kompleksowa „Łąka wielu ma mieszkańców”

„Zagadki z kolorowej łąki” – 22.05.2020

Witajcie Ufoludki!

1. Dziś sprawdzimy, czy wiecie już wszystko o łące!
– Rozwiążcie >zagadki<
– Posłuchajcie odgłosów różnych zwierząt. Kogo słyszycie? (trzmiel, pszczoły, konik polny) >zagadki dźwiękowe<
– Połączcie obrazek przedstawiający zwierzę z jego cieniem. Nazwijcie wszystkie zwierzęta, podzielcie ich nazwy na sylaby, pokolorujcie. >karta pracy<
– Ułóżcie >puzzle<. Kto ukrywa się na obrazku? Rozwiązanie zagadki podpowie wam Wasze następne zadanie!

2. Kolorowe ślimaczki to wasze ostatnie zadanie w tym tygodniu!
– Przygotujcie plastelinę lub ciastolinę i spróbujcie ulepić kolorowego ślimaczka.
Możecie skorzystać z naszej >inspiracji<

Bawcie się dobrze 🙂

 

„Zielone żabki” – 21.05.2020

Dzień dobry Ufoludki! Dziś znajdziemy w trawie jeszcze jedno zwierzę żyjące na łące. Ale nie będzie to łatwe zadanie!

1. Poproście Rodzica, aby przeczytał opowiadanie. >Zielona żabka<
– Dlaczego żabka była smutna?
– Jakim owadom zazdrościła wyglądu?
– Kogo przestraszyła się żabka?
– Czy bocian znalazł żabę?
Czy już wiecie dlaczego żabki są zielone? Kolor zielony pomaga żabkom ukryć się w trawie, aby nie były widoczne przez drapieżników, którzy chcieliby je zjeść.
Posłuchajcie piosenki o żabkach, tańczcie i skaczcie jak one! >My jesteśmy żabki<
Jeśli macie ochotę, możecie wykonać z papierowych kół >Żabkę Kłapkę<
Na koniec pobawcie się w „Masz zielone”. W rytmie piosenki o żabkach poruszajcie się po pokoju. Na przerwę w muzyce i hasło Rodzica: „masz zielone” – szukajcie na sobie lub w pokoju przedmiotów w kolorze zielonym.

2. Czas na ćwiczenia!
– Do ćwiczeń weźcie ze sobą koniecznie ulubionego pluszaka!
>Gimnastyka na wesoło<

Miłej zabawy!

 

„Kwiaty na łące” – 20.05.2020

Witajcie Ufoludki! Wiemy już, że na łące żyje wiele zwierząt, rosną kolorowe kwiaty. A jak nazywają się te kwiaty?

1. Zobaczcie, co robiła myszka na łące. >Popołudnie na łące<
– Jakie kwiaty myszka znalazła na łące? Spróbujcie podać nazwy kilku z nich.
– Spójrzcie na ilustracje przedstawiające >kwiaty na łące<. Poproście rodzica, aby przeczytał ich nazwy. Jakie kolory mają kwiaty na łące? Wskażcie tego, który podoba Wam się najbardziej, opowiedzcie jak wygląda.
– Namalujcie lub narysujcie kolorowe kwiaty – chabry, maki, rumianki… Jeśli macie ochotę, możecie spróbować malowania pianą >Kwiaty malowane pianą<

Do dzieła!

2. Zatańczcie teraz do utworu „Walc kwiatów”
– Posłuchajcie melodii. Czy jest spokojna czy dynamiczna? Wesoła czy smutna?
– Tańczcie tak, jak lubicie, słuchając muzyki. Możecie użyć do tańca chusteczek, apaszek, wstążeczek.

Do jutra Ufoludki! 🙂

 

„Pracowite mrówki” – 19.05.2020

Dzień dobry Ufoludki!
1. Obejrzyjcie dziś bajkę o Mrówce i Koniku Polnym >bajka<
– Czym zajmowała się Mrówka przez całe lato?
– Co robił Konik Polny, gdy Mrówka zbierała zapasy?
– Czy Konik Polny zdążył przygotować się do zimy?
– Jak skończyła się ta bajka?
Co oznacza powiedzenie „Pracowity jak mrówka”? Porozmawiajcie z rodzicami o tym, czy warto być pracowitym, czy może bardziej opłaca się lenistwo?

Mrówki to bardzo ciekawe stworzenia. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o ich życiu, obejrzyjcie >film<
>Tutaj< możecie zobaczyć leśne mrowisko. Przyjrzyjcie się dobrze, ile mrówek po nim biega? Pamiętajcie, że leśne mrowiska są pod ochrona i nie wolno ich niszczyć!

2. Zapraszam Was teraz do muzycznej zabawy 🙂 >Dźwięki wysokie i niskie<
– Poruszajcie się w rytm melodii: maszerujcie, podskakujcie lub biegajcie.
– Kiedy usłyszycie dźwięki wysokie – biegajcie na paluszkach, kiedy będą dźwięki niskie – maszerujcie powoli jaka słonie.

Miłej zabawy!

 

„Kto mieszka w ulu?” – 18.05.2020

Dzień dobry Ufoludki! Witajcie po weekendzie 🙂
Dziś poznamy jedne z najbardziej pożytecznych owadów. Czy wiecie jak wygląda życie pszczoły?

1. Obejrzyjcie filmy o pszczołach >tutaj< i >tutaj<
– Co to jest pasieka?
– Czym zajmują się pszczoły? (zbierają pył, zapylają rośliny, produkują miód)
– Jak wygląda życie w ulu? Co robią pszczoły a co robi królowa?
– Czy pszczoły żyją długo czy krótko?

Posłuchajcie piosenki o pszczółce, naśladujcie lot pszczoły. Rodzice mogą kilka razy zatrzymać piosenkę, wtedy dzieci przykucają i zbierają pyłek.
>Pszczółka śpi w ogrodzie<

A czy znacie jakąś pszczółkę z bajki? Co to za pszczoła? Jeśli macie ochotę, pokolorujcie pszczółkę.
>kolorowanka<

2. Teraz poruszamy się troszkę.
Posłuchajcie muzyki i naśladujcie ruchem zwierzęta mieszkające na łące.
>Na łące – zabawy ruchowe<

Miłej zabawy!

 

„Kolorowe motyle” – 15.05.2020

Ufoludki, dziś na początek zagadka!

Skrzydełka mam jak płatki,
choć sam nie jestem kwiatem
i nad kwiatami w słońcu
fruwam wesoło latem.

1. To oczywiście motyl! Obejrzyjcie prezentację o motylach >tutaj<
– Jak wyglądają motyle? Ile maja skrzydeł?
– Czy wszystkie motyle są takie same?
– Jakiego koloru są ich skrzydła?
– Które motyle najczęściej spotykacie podczas spaceru?
Dziś proponuję Wam malowanie tęczowych motylków >Motyl malowany gąbką<
Potrzebujecie gąbeczki do mycia naczyń, gumki lub sznurka oraz farbek. Stemplujcie skrzydła motyla wg instrukcji na filmie, pozostałe elementy dorysujcie kredkami.
Jeśli chcecie zobaczyć więcej motyli mieszkających w Polsce, zajrzyjcie >tutaj<

2. A teraz sami zamienimy się w kolorowe motyle.
– Posłuchajcie piosenki o motylach. >Zabawa w motylki<
– Weźcie kolorową apaszkę lub chusteczkę i tańczcie tak, jak motylki na łące. Inspirację znajdziecie >tutaj<.
– Pamiętajcie, motylki są lekkie i małe, fruwają delikatnie, tańczcie tak jak one leciutko na paluszkach 🙂

Bawcie się dobrze i do zobaczenia w poniedziałek 🙂

„Gąsienica – tajemnica” – 14.05.2020

Dzień dobry 🙂
1. Dziś zapraszamy Was do obejrzenia bajki o gąsienicy >Historia gąsienicy<
– Dlaczego gąsienica była smutna?
– Co gąsienica robiła przez całe lato?
– Co stało się z gąsienicą jesienią?
– Jak skończyła się ta historia? Co stało się z gąsienicą, gdy się obudziła wiosna?
Popatrzcie, jak wyglądają różne gatunki gąsienic. Czy wszystkie są takie same? Czym się różnią? >Gąsienice<
>Tutaj< możecie zobaczyć, jak gąsienica przeobraża się w motyla.
Ułóżcie obrazki wg prawidłowej kolejności (jajeczka – gąsienica – kokon – motyl). Opowiedzcie sami historię gąsienicy.
>Karta pracy<

2. Czas na gimnastykę! Losujcie wiosenne zadania i ćwiczcie razem z Rodziną 😉
A na koniec proponujemy wam spacer po parku lub ogrodzie, szukajcie motyli, obserwujcie, jakie mają kolory, jak wyglądają.
Miłego dnia!

 

„Ile zwierząt mieszka na łące?” – 13.05.2020

Dzień dobry Ufoludki! Na początek przypomnijcie sobie piosenkę o biedronce i muchomorku. Spróbujcie zaśpiewać pierwszą zwrotkę i refren 🙂
„Biedronka i muchomor”

1. Na naszej łące jest wesoło i kolorowo. Obejrzyjcie ilustrację – jakie zwierzęta na niej mieszkają? >Na łące – ilustracja<
– Ile jest motyli na łące? Podskocz tyle razy ile jest motyli.
– Ile jest biedronek? Klaśnij tyle razy.
– Ile jest ślimaków? Tupnij tyle razy.
– Ile jest pszczółek? Zrób tyle przysiadów.
– Ile jest żabek? Zrób tyle obrotów dookoła siebie.
– Ile jest gąsienic? Zrób tyle pajacyków.
Uzupełnijcie kartę pracy – policzcie, ile jest zwierząt i narysujcie w kwadraciku tyle samo kresek. Których zwierząt jest najmniej? Których najwięcej?
>karta pracy<

Obejrzyjcie film, powtarzajcie nazwy w języku angielskim. >Co jest pod liśćmi?<

2. Czas na gimnastykę! Przygotujcie karteczki z ćwiczeniami, z których korzystaliście w poniedziałek, losujcie zadania i ćwiczcie z całą rodziną 😉

Powodzenia!

 

„Łąka pełna kwiatów” – 12.05.2020

Dzień dobry!!! Jak Wam minął wczorajszy dzień? Mam nadzieję, że nie nudziliście się podczas deszczowej pogody 😉

Na początek przypomnijcie sobie, jakie zwierzęta można spotkać na łące. Podzielcie na sylaby ich nazwy (pająk, motyl, biedronka, żuk, mucha, komar, żaba). Pokażcie tyle palców, ile sylab jest w każdym słowie.

1. Posłuchajcie piosenki „Biedronka i muchomor”.
– O jakim owadzie opowiada piosenka? Kogo spotkała biedronka? Co się stało z kropkami muchomora?
– Pobawcie się przy piosence, tańczcie, spróbujcie pokazywać ruchem tekst piosenki.
– Wykorzystując przybory kuchenne, lub klocki itp. możecie wykonać instrumentację piosenki. Zaproście domowników do wspólnej zabawy
– Na koniec zaśpiewajcie refren piosenki (test piosenki pod filmem oraz w zakładce Piosenki i wierszyki).

2. Co można zobaczyć na łące oprócz owadów i innych zwierząt?
– Zobaczcie, jak wygląda majowa łąka >łąka<
– Jakie kolory mają kwiaty na łące? Czy jest ich dużo czy mało?
– Namalujcie dziś łąkę pełną kolorowych kwiatów! Inspiracji szukajcie >tutaj<.
– Aby poczuć się jak na prawdziwej łące, podczas malowania możecie posłuchać melodii >Poranek – E. Grieg<

Podzielcie się koniecznie z nami waszymi pracami, jesteśmy bardzo ciekawe, co zmalujecie 😉
Miłego dnia Ufoludki!

 

„Kto mieszka na łące?” – 11.05.2020

Witajcie Ufoludki!!!
Zaczynamy dziś nowy temat, będziemy rozmawiać o łące. Czy wiecie, kto na niej mieszka?

1. Posłuchajcie wiersza pt. „Majowa łąka” i ciekawostek o owadach, które można na niej spotkać.
– Kto mieszka na łące? Czy znacie te owady? Spróbujcie wymienić te, które zapamiętaliście.
– Który owad najbardziej Was zainteresował? Opowiedzcie, co o nim wiecie.
– Naśladujcie owady mieszkające na łące, pokażcie jak się poruszają, jakie dźwięki wydają (pszczoła, ślimak, mrówka, motyl, świerszcz, mucha).
– Którego mieszkańca łąki najbardziej polubiliście? Wybierzcie kolorowankę, połączcie po śladzie rysunek i pokolorujcie go starannie! >kolorowanki<

2. Czas na ćwiczenia gimnastyczne. Wytnijcie obrazki dostępne >tutaj<. Wrzućcie je do woreczka i losujcie kilka, wykonujcie zadania, które wylosujecie!

Życzymy Wam miłego dnia!!!

04.05.2020 – 08.05.2020

Tematyka kompleksowa „Poznajemy różne zawody”

„Znamy różne zawody” – 08.05.2020

Kochane Ufoludki! Pilnie pracowaliście przez cały tydzień, dziś sprawdzimy, co wiecie o zawodach.
1. Obejrzyjcie film „Zawody”.
– O jakich zawodach opowiadał Kubuś?
– Poproście Rodziców o przeczytanie zagadek. Spróbujcie na nie odpowiedzieć. >zagadki<
– Teraz poćwiczcie pamięć i spostrzegawczość. Zapamiętajcie gdzie mieszkają przedstawiciele różnych zawodów i odpowiadajcie na pytania.
„Kto mieszka w kamienicy?”
– A Wy kim chcielibyście zostać jak dorośniecie? Policjantem, kierowcą, fryzjerką czy może lekarzem? Spróbujcie narysować to, kim chcielibyście zostać. Jesteśmy bardzo ciekawe i chętnie zobaczymy wasze prace 😉

2. Na koniec tygodnia czas się poruszać! Zawołajcie mamę, tatę brata i siostrę i ćwiczcie razem!

>Ćwiczenia gimnastyczne<

Do zobaczenia w poniedziałek!

 

„Mali projektanci” – 07.05.2020

Kochane Ufoludki! Czy smakowały Wam własnoręcznie przygotowane kanapeczki? Mam nadzieję, że zjedliście wszystkie warzywa 😉
1. Dziś posłuchajcie wiersza „Tańcowała igła z nitką”.
– Komu potrzebna jest do pracy igła i nitka?
– Czym zajmuje się krawcowa?
– Co może uszyć krawcowa?

>Tutaj< możecie zobaczyć, jak krawcowa szyje ubranie.

Zabawcie się teraz w małych badaczy. Poszukajcie w domu przedmioty, które uszyła krawcowa. Czy są nimi tylko ubrania?
Dotykajcie materiałów, z których zostały uszyte różne ubrania, bielizna, zasłonki, firanki, pościel. Czym różnią się te materiały? Spróbujcie określić jakie są w dotyku (miękki, sztywny, gruby, delikatny, szorstki, puszysty, śliski, gładki).

Wzór, który powstaje na tkaninie podczas szycia to ścieg. Zobaczcie, jak wyglądają niektóre ściegi.
>Ścieg 1<
>Ścieg 2<

A teraz wyobraźcie sobie, że jesteście igłą maszynową, naśladujcie jej ruchy – ścieg pojedynczy – skoki na jednej nodze; ścieg podwójny – skoki obunóż; fastryga – długie skoki naprzemienne.

2. Aby krawcowa mogła uszyć piękne ubrania, potrzebuje projektanta, który je wymyśli i narysuje.
To dzisiejsze zadanie dla Was! Zaprojektujcie ubranie (sukienkę, koszulkę, spodnie itp.) narysujcie je, wyklejcie skrawkami materiałów. Jeśli nie macie w domu niepotrzebnych materiałów, wyklejcie ubranie kolorowym papierem, pomalujcie je lub pokolorujcie 🙂

Do dzieła!

 

„Bawimy się w kucharzy” – 06.05.2020

Ufoludki, dzisiejsze zabawy odbędą się w kuchni! Rozejrzyjcie się dookoła i przygotujcie kilka przedmiotów potrzebnych do gotowania.

1. Powiedzcie, jak nazywają się przedmioty, które macie przed sobą (np. garnek, łyżka, talerz, widelec itp.). Podzielcie nazwy przedmiotów kuchennych na sylaby. Wybierzcie jeden przedmiot i opiszcie jego wygląd (z czego jest zrobiony, sposób wykorzystania, nazwijcie potrawy, które można dzięki niemu przyrządzić).

„Kolorowe kanapki” – dziś pobawimy się w kucharzy. Czym zajmuje się kucharz? Oczywiście! Przygotowuje przepyszne potrawy. Dziś i wy macie za zadanie przygotować coś pysznego 🙂 Proponujemy Wam zrobienie zdrowych i kolorowych kanapek.

Poproście Rodziców, aby przygotowali Wam pokrojone pieczywo, masło, biały serek kanapkowy, pokrojoną rzodkiewkę, ogórek i pomidory, sałatę, szczypiorek, plasterki wędliny i żółty ser. Przygotujcie dla siebie i Rodziców, rodzeństwa pyszne drugie śniadanie.
>Tutaj< i >tutaj< znajdziecie pomysły i inspiracje 😉

Pamiętajcie, aby przed rozpoczęciem pracy dokładnie umyć ręce!
Smacznego!

2. Aby być zdrowym, trzeba zjadać zdrowe kanapki, warzywa i owoce, ale również dużo ćwiczyć.
Koniecznie ćwiczcie z całą Rodziną 😉
>W-F w domu<

Życzymy Wam wesołej zabawy!

 

„Halo Panie Policjancie” – 05.05.2020

Kochane Ufoludki! Wiecie już, czym zajmuje się Strażak. Przypomnijcie sobie numer telefonu, pod który trzeba zadzwonić, gdy widzimy pożar.
1. Dziś posłuchamy piosenki „Halo Panie Policjancie”
– O kim jest piosenka?
– Pod jaki numer telefonu dzwonimy na policję? (112, 997)
– W jakich sytuacjach należy szukać pomocy policjanta?

Zawsze, kiedy dzwonimy na policję, musimy się przedstawić. Policjant musi wiedzieć, z kim rozmawia, i gdzie trzeba pojechać, aby pomóc.
To jest zadanie dla Was na dzisiaj. Poproście rodziców, aby przypomnieli Wam adres, pod którym mieszkacie – ulica, numer mieszkania, nazwa miejscowości. Powtarzajcie go w ciągu dnia. Przypominajcie go codziennie, żeby nie zapomnieć 😉

2. Policjant dba o to, aby na ulicy samochody poruszały się prawidłowo. Czy fajnie jest być kierowcą? Sprawdźcie! Weźcie okrągły przedmiot, zamieńcie go w kierownicę i ruszajcie! Poproście rodziców aby pokazywali na zmianę światło czerwone i zielone sygnalizatora.

– A teraz zróbcie swój własny samochód. Wykorzystajcie do tego tekturowe pudełko, np. po syropie lub rolkę po papierze toaletowym. Oklejcie je kolorowym papierem lub pomalujcie farbami. Doklejcie koła, okienka, drzwi, ozdóbcie samochód wg własnego pomysłu. Inspiracje znajdziecie >tutaj< i >tutaj<

– Na koniec egzamin na Prawo Jazdy. Poproście Rodziców, aby czytali wam pytania. Mamy nadzieję, że odpowiecie prawidłowo na wszystkie 😉 Powodzenia!

– Jakie światło pozwala samochodom ruszać?
– Kto kieruje ruchem drogowym?
– W jakim miejscu pieszy może przejść przez jezdnię?
– Jakie światło każe się zatrzymać?
– Jakie pojazdy na dwóch kołach mogą poruszać się po drogach?
– Jak nazywają się samochody do przewożenia ciężkich i dużych ładunków?
– Jakie pojazdy mogą jeździć na sygnale?
– Na jakim świetle pieszy może przejść przez jezdnię?
– Jak nazywa się miejsce, gdzie kierowcy mogą zostawić samochód?
– Co kierowca i pasażerowie muszą zapiąć, nim samochód ruszy?

 

„Kto ugasi pożar?” – 04.05.2020

Dzień dobry Ufoludki! Dziś Dzień Strażaka! A czym zajmują się Strażacy?

1. Obejrzyjcie film „Na ratunek”. Odpowiedzcie na pytania:
– Jak mają na imię główni bohaterowie filmu?
– Co zobaczyły dzieci podczas zabawy na placu zabaw?
– Czy dzieci właściwie postąpiły widząc pożar?
– Jak skończyła się ta historia?

Strażacy nie tylko gaszą pożary, ale także pomagają podczas powodzi, wypadków, usuwają gniazda os i szerszeni, ściągają z drzew nierozważne kotki.
Strażak to osoba, która przyjdzie nam na ratunek, gdy potrzebujemy pomocy! Przypomnijcie sobie, pod jaki numer telefonu zadzwonił Olek? Tak, to numer alarmowy 112! Do Straży Pożarnej można również dzwonić pod numer 998. Spróbujcie zapamiętać oba te numery.

Dokończcie rysunek wozu strażackiego. Pokolorujcie przedmioty potrzebne Strażakowi do pracy.>Karta pracy<
Jeśli macie ochotę, możecie również obejrzeć film pokazujący pracę Strażaka Ochotniczej Straży Pożarnej.„Dzień z życia strażaka OSP Krawce”

2. Żeby zostać Strażakiem, trzeba dużo ćwiczyć żeby mieć dobą kondycję. Zapraszamy Was do zabawy!
>WF w domu<

27.04.2020 – 30.04.2020

Tematyka kompleksowa „Domowe eksperymenty”

„Domowy wulkan” – 30.04.2020″

Witajcie Ufoludki! Dziś już ostatni eksperyment, ale za to najciekawszy 🙂
1. Najpierw posłuchajcie wiersza „Wulkan”.
– Co to jest wulkan? Co unosi się nad wulkanem?
– Co to jest lawa? (gorąca, stopiona skała, metale, które znajdują się pod powierzchnią góry)
– Poproście Rodziców, aby jeszcze raz przeczytali wiersz. Porównajcie opis wulkanu w wierszu z filmem >Erupcja Wulkanu Reventador<
– Jak myślicie, czy wulkan to bezpieczne miejsce?

2. Teraz spróbujcie zrobić własny wulkan. Bez obaw, jest całkowicie bezpieczny 😉 Opis eksperymentu znajdziecie >tutaj<.
– Obserwujcie wybuch. Co dzieje się z pianą w naczyniu? Czy wydobywa się z naczynia szybko czy wolno? Jakie dźwięki słychać podczas wybuchu?

Brawo Ufoludki! Dzielnie pracowaliście przez cały tydzień, teraz należy Wam się odpoczynek 🙂

Zadanie dodatkowe!

Już niedługo Święto Flagi! Przypomnijcie sobie jakie kolory ma flaga Polski, jak wygląda godło?
Zaśpiewajcie koniecznie piosenkę „Jesteśmy Polką i Polakiem”, której uczyliśmy się w listopadzie. Jeśli macie w domu flagę, koniecznie zróbcie z nią zdjęcie, chętnie Was zobaczymy!
Życzymy Wam miłego Weekendu 🙂

 

„Twarde czy miękkie?” – 29.04.2020

Dzień dobry Ufoludki!
1. Dziś zadanie dla małych poszukiwaczy 😉 Poszukajcie w swoim domu różnych przedmiotów i podzielcie je na twarde i miękkie.
– Spróbujcie policzyć, ile znaleźliście twardych rzeczy, a ile miękkich? Których jest więcej?
– Z czego wykonane są przedmioty, których szukaliście? Jakie przedmioty są miłe i przyjemne iw dotyku? Do których wolicie się przytulić? Na które lepiej nie stanąć bosą stopą?
Poproście Rodziców o zrobienie zdjęcia waszym zbiorom, chętnie sprawdzimy, jak wam się udało wykonać to zadanie 🙂

2. A teraz czas na eksperyment! Proponujemy Wam zabawę z cieczą nienewtonowską. Potrzebujecie tylko mąkę ziemniaczaną oraz wodę. Opis wykonania znajdziecie >tutaj<. Ugniatajcie kulki i obserwujcie, co się z nimi stanie, gdy przestaniecie. To świetna zabawa i ćwiczenie dla Waszych rączek!

Na koniec zapraszamy Was do zabawy przy piosence Clap Your Hands. Posłuchajcie uważnie i powtarzajcie tekst w języku angielskim.

Miłej zabawy!

 

„Zabawy z balonem” – 28.04.2020

Ufoludki! Na powitanie przypomnijcie sobie wierszyk o baloniku. Pokażcie jak balonik rośnie i jak pęka!
Baloniku nasz malutki,
Rośnij duży, okrąglutki.
Balon rośnie, że aż strach,
Przebrał miarę no i bach!

Dziś proponujemy Wam zabawę z balonem. Spróbujcie nadmuchać balonik samodzielnie. Nie jest to wcale takie łatwe, jeśli potrzebujecie pomocy, poproście Rodziców.

1. „Gdzie jest balonik? – połóżcie balonik w miejscu, o którym mowa we wskazówkach:
– Połóż balonik pod stołem. A teraz na półce. Połóż balonik obok krzesła. Trzymaj balonik nad głową, potem nad szafką. Połóż balonik przed ulubiona zabawką. Schowaj balon za plecami. Brawo! Udało się Wam doskonale 😉
– A teraz czas na tańce-wygibańce 😉 Zaproście do zabawy mamę, tatę, siostrę lub brata. Tańczcie do piosenki „Kółko graniaste” trzymając pomiędzy sobą balonik tak, aby nie spadł na ziemię. Na słowa „A my wszyscy bęc” zmieniamy położenie balonika.
Balonik trzymamy między brzuszkami, czołami, plecami, kolanami. Uwaga, tańczymy!

2. „Balonowa rakieta” – czas na eksperyment. Zróbcie własną balonową rakietę. Opis zadania znajdziecie >tutaj<. Obserwujcie jak balonik przesuwa się po sznurku. Spróbujcie powiedzieć, dlaczego się tak dzieje? Naśladujcie lot balonikowej rakiety – startujemy, biegniemy szybko i wyskakujemy wysoko w górę! Powtórzcie zabawę kilka razy, może uda Wam się nagrać krótki filmik?

Dla chętnych proponujemy >zabawę matematyczną<. Obserwuj motylka oraz gąsienice i powiedz, gdzie się znajdują. Poproś Rodzica o zaznaczenie prawidłowej odpowiedzi.
Powodzenia Ufoludki 🙂

 

„Eksperymentujemy z kolorami” – 27.04.2020

Witajcie Ufoludki! Jak minął Wam weekend? Mamy nadzieję, że macie dużo energii do pracy, bo w tym tygodniu będziemy dużo eksperymentować 🙂

1. Malowanie na mleku – potrzebne wam będą barwniki spożywcze, mleko, płyn do naczyń oraz patyczek do uszu.
– Wlejcie kilka kropel barwnika spożywczego na talerzyk z mlekiem. Zanurzcie patyczek zamoczony wcześniej w płynie do mycia naczyń w mleku. Obserwujcie, co się będzie działo. Bawcie się kolorami i twórzcie barwne plamy 😉
>Instrukcja wykonania eksperymentu<

2. Teraz czas na ćwiczenia. Posłuchajcie piosenki i wykonujcie wszystkie czynności o których mowa w piosence. Następnie bawcie się do muzyki wg poleceń.
>Rytmiczna rozgrzewka w podskokach<
Powodzenia Ufoludki!

20.04.2020 – 24.04.2020

Tematyka kompleksowa „Dbamy o Ziemię”

„Śmieciowe zabawki” – 24.04.2020

Kochane Ufoludki!
1. Wiecie już, jak prawidłowo segregować śmieci. Wiecie także do jakich pojemników należy wrzucać odpady.
A czy wiecie, że ze śmieci można wyczarować także zabawki? Spróbujcie wykonać taką zabawkę wspólnie z Rodzicami.
Możecie wykorzystać rolki po papierze toaletowym, pudełka czy butelki po różnych płynach. Tutaj zamieszczamy nasze propozycje wykorzystania butelek po wodzie.
>Żółw<
>Samolot<

2. Dziś koniecznie poćwiczcie, najlepiej razem z Mamą i Tatą 🙂
W ramach rozgrzewki zróbcie kilka kulek ze starej gazety, i próbujcie wrzucać je do kosza, za każdym razem troszeczkę zwiększając odległość.
A na koniec wesoło tańczymy do piosenki! >Zumba dla dzieci<

Dla chętnych mamy również >kolorowanki ekologiczne<! Wybierzcie jedną i pokolorujcie najpiękniej jak tylko potraficie!
Życzymy Wam miłej zabawy 😉 Do zobaczenia w poniedziałek!

 

„Mali Ekolodzy” – 23.04.2020

Ufoludki! Dziś dowiemy się kto to jest EKOLOG.
1. Posłuchajcie wiersza pt. „Mali strażnicy przyrody”.
– Co to jest ekologia?
– Co znaczy zachowywać się ekologicznie?
– Co my możemy zrobić dla przyrody?
– Jakie są powiązania między ludźmi, zwierzętami, roślinami?
Myślę, że odpowiedź na te pytania nie sprawi Wam trudności, ponieważ doskonale wiece, jak dbać o przyrodę!
Jeśli macie ochotę, spróbujcie wykonać zadanie z >karty pracy< 🙂

2. Czy pamiętacie naszą wczorajsza piosenkę pt. „Nasza Planeta”? Dziś proponujemy Wam granie na instrumentach, co bardzo lubicie 😉
A będziemy grać na marakasach! Skąd je wziąć? Zróbcie je sami! Jak to zrobić, dowiecie się >tutaj<. Wykorzystajcie to, co macie w domu – plastikowe butelki po wodzie mineralnej, jogurtach, kolorowy papier, klej lub taśmę samoprzylepną, a do środkach można wsypać groch, fasolę, kukurydzę, ryż itp.
Zagrajcie rytm piosenki na marakasach, spróbujcie zaśpiewać refren!
Miłej zabawy Mali Ekolodzy!

 

„Planeta Ziemia” – 22.04.2020

Kochane Ufoludki, wiecie już jak segregować odpady! Wielu z Was segreguje śmieci równie w domu – BRAWO! Jesteśmy z Was dumne 😉
1. Dziś posłuchajcie piosenki pt. „Nasza Planeta”
– Dlaczego Ziemia potrzebuje pomocy?
– Co oznacza S.O.S?
– Co mogą zrobić ludzie, aby Ziemia znów była czysta?
Posłuchajcie piosenki jeszcze raz, powiedzcie, czy jest wesoła czy smutna? Szybka czy wolna? Spróbujcie, słuchając piosenki wyklaskać jej rytm, może uda Wam się pokazać niektóre fragmenty tekstu?

2. Teraz zapraszam Was do zabawy plastycznej.
Przyjrzyjcie się, jak wygląda nasza planeta, możecie wykorzystać do tego globus lub obejrzeć >ilustrację<.
– Jaki ma kształt? (kula)
– Jakie kolory widać na Ziemi? (zielony i niebieski)
– Skąd biorą się te kolory?
Spróbujcie wykonać pracę plastyczną wg >instrukcji<. Szablon do pracy znajdziecie >tutaj<.
Powodzenia!

 

„Segregujemy śmieci” – 21.04.2020

Ufoludki, Czy wiecie co to jest RECYKLING? Spróbujcie powiedzieć, z czym kojarzy się wam to słowo.
1. Obejrzyjcie bajkę „Drużyna Wróżki Odpadusi” i odpowiedzcie na pytania:
– Co spotkało dzieci podczas zabawy na podwórku?
– Jak dzieci chciały posprzątać rozsypane śmieci?
– Co zrobiła Wróżka Odpadusia?
Przypomnijcie sobie, jakie kolory miały kosze na śmieci? Co należy wkładać do kosza żółtego, zielonego, a co do brązowego? Co włożycie do kosza czarnego?
Rozejrzyjcie się po mieszkaniu i pokażcie rodzicom kilka przedmiotów, które powinny trafić do tych koszy.
Czy wy również w domu segregujecie śmieci? Jeśli tak, pokażcie nam, jak to robicie! Czekamy na wasze zdjęcia!

2. Teraz zapraszam was do >zabawy ekologicznej<.
Przyjrzyj się, jakie kosze stoją przy chodniku, poproś rodziców o przeczytanie wyrazów znajdujących się na tych koszach. Spróbujcie posegregować śmieci leżące na chodniku 😉
Powodzenia!

 

„Wszędzie czysto” – 20.04.2020

Witajcie Ufoludki! W tym tygodniu obchodzimy ważny dla nas wszystkich dzień – Międzynarodowy Dzień Ziemi. Dowiemy się, jak należy zadbać o Ziemię, aby zawsze była naszym czystym, najwspanialszym domem.

1. Posłuchajcie uważnie wiersza pt. „Wszędzie czysto” czytanego przez rodzica. Odpowiedzcie na pytania:
– W jakich miejscach wymienionych w wierszu jest czysto?
– Od kogo zależy czystość świata?
– Jak wygląda świat, kiedy jest czysty?
Przyjrzyj się >obrazkom< i powiedz, co powinni robić ludzie, aby zadbać o naszą planetę?
Jeśli masz ochotę, wybierz jedną kolorowankę i pokoloruj ją wg podanego kodu. Co przedstawia obrazek?
>Kolorowanki wg kodu<

2. A teraz czas na gimnastykę przy piosence „Ty skacz”. Inspiracji do zabawy szukaj >tutaj<.
Miłej zabawy!

14.04.2020 – 17.04.2020

Tematyka kompleksowa „Na wsi zawsze jest wesoło!”

„Koci świat” – 17.04.2020

Kochane Ufoludki! Dziś na początek zagadka!

Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy.
I dlatego bardzo,
boją się go myszy. (kot)

1. Brawo! Wiecie już o czym będziemy dziś mówić 😉 Na początek posłuchajcie razem z Rodzicami opowiadania „Kocie przedszkole”
– Jak miały na imię dzieci Kociej Mamy? (Puszek i Prążek)
– Jakie zwierzęta opiekowały się kotkami? (kura Gdaczka, krowa Krasula, kaczka Kwaczka, piesek Reksio)
– Dlaczego zwierzęta nie potrafiły się opiekować kotkami? (kotki nie chciały wygrzebywać ziarna, rzuć trawy, nie lubiły pływać w wodzie)
– Dlaczego Reksio okazał się najlepszym opiekunem? (kotki były małe, więc najbardziej lubiły się bawić)
Posłuchajcie piosenki o kotku, jeśli ją znacie, zaśpiewajcie.  „Wlazł kotek na płotek”
Pokażcie Rodzicom, jak chodzą kotki, jak myją łapki i uszka, jak piją wodę z miseczki.
(Uwaga! Warto przypomnieć dzieciom, że koty piją wodę, tak jak inne zwierzęta, a picie przez nie mleka może być szkodliwe.)
Możecie też spróbować samodzielnie zagrać piosenkę na dzwonkach >tutaj<.

2. A teraz powiedzcie jak wyglądają koty? Czy mają ogon i wąsy? Jakiego koloru może być kocie futerko?
– Zapraszam was do wykonania kotka! Potrzebna będzie rolka po papierze toaletowym, klej, farbki, kolorowy papier i dużo chęci do pracy 😉
– Instrukcje wykonania kotka znajdziecie >tutaj<.
Życzymy Wam wesołej zabawy!

 

„Skąd się bierze chleb?” – 16.04.2020

Kochane Ufoludki! Znacie już zwierzęta mieszkające na wsi. Dziś dowiemy się, co rośnie na wiejskim polu.

1. Obejrzyjcie krótki film o tym, >Jak powstaje chleb<.
– Jakie składniki potrzebne są, aby upiec chleb?
– Skąd bierze się mąka?
– Przyjrzyj się >obrazkom< i spróbuj samodzielnie opowiedzieć na ich podstawie, jak powstaje chleb.

2. Spróbujcie wykonać traktor z figur geometrycznych wg >instrukcji<.
– Poproście rodziców o przygotowanie figur. Nazwijcie je i policzcie, ile jest figur z każdego rodzaju. Jakich figur jest najmniej a jakich tyle samo? Jaka figura jest najmniejsza? Wskaż największe koło, najmniejszy kwadrat.
– Z figur wyciętych przez rodzica ułóżcie kształt traktora.
– Dorysujcie pozostałe elementy obrazka – słońce, trawę, chmury itp.

Chętnym proponujemy zabawę matematyczną „Nauka kształtów”.
Powodzenia 🙂

 

„Wesoła farma!” – 15.04.2020

Ufoludki! Czy pamiętacie jakie zwierzęta mieszkają na wsi? Podzielcie na sylaby słowa: koń, krowa, owca, kaczka, prosiaczek. Policzcie, ile sylab jest w każdej nazwie, które słowo ma najmniej sylab, a które najwięcej?

1. Obejrzyjcie film „Szukam mamy”.
– Jakie zwierzęta spotkał piesek szukając swojej mamy?
– Kto to jest źrebak, prosiak, jagnię? Czy pamiętasz pozostałe dzieci? (koźlątko, cielę, kociątko, pisklę, szczeniak)
– Przyjrzyj się obrazkowi na karcie pracy. Pokoloruj w ten sam sposób mamę i jej dzieci. Jak nazywają się te zwierzęta?
>Karta pracy<

2. Posłuchaj piosenki „Dziadek fajną farmę miał”
– Jakie zwierzęta pojawiły się w piosence?
– Posłuchaj piosenki jeszcze raz i spróbuj naśladować odgłosy zwierząt.
– Śpiewaj piosenkę kiedy tylko masz na to ochotę 😉

Na koniec >zagadki dźwiękowe<. Posłuchaj odgłosów zwierząt mieszkających na wsi. Spróbuj odgadnąć, co to za zwierzęta. Powtarzaj nazwy w języku angielskim.
Miłej zabawy!

 

„Czy to miasto, czy to wieś?” – 14.04.2020

Drogie Ufoludki, mam nadzieję, że jesteście wypoczęte po świętach! Czas więc zabrać się do pracy, a w tym tygodniu przypomnimy sobie, kto mieszka na wsi.

1. „Czy to miasto, czy to wieś?” – obejrzyjcie ilustrację, wskażcie, która przedstawia miasto, a która wieś. >Miasto i wieś<
Odpowiedzcie na pytania:
– Jakie domy stoją w mieście, a jakie na wsi?
– Gdzie jest więcej sklepów?
– Gdzie jest więcej zieleni?
– Gdzie są szersze ulice i większy ruch samochodowy?
– Jakie zwierzęta mieszkają z ludźmi na wsi, a jakie w mieście?
– A wy mieszkacie na wsi czy w mieście? Jak nazywa się ta miejscowość?
– Spróbujcie złożyć obrazek z części i przyklejcie na kartkę, jeśli macie ochotę, możecie go pokolorować.
>Karta pracy< (Rodzicu! Po wydrukowaniu rozetnij obrazek wzdłuż linii.)

2. Obejrzyjcie film. >Kto mieszka na wsi?<
– Jakie zwierzęta mieszkają na wsi? Spróbuj wymienić kilka.
– Jak nazywają się dzieci kury? Co lubią robić świnki a co kozy? Kto potrafi szybko biegać? Co robimy z owczej wełny?
– Pobaw się z rodzicami w kalambury. Naśladujcie na zmianę sposób poruszania się wybranych zwierząt z filmu. Kto odgadnie wszystkie zwierzęta?
Życzymy Wam miłej zabawy 🙂

06.04.2020 – 10.04.2020

Tematyka kompleksowa „Czekamy na Święta Wielkanocne”

„Święta już tuż, tuż” – 10.04.2020

Kochane Ufoludki! Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście w dobrych humorach i aktywnie pomagacie Rodzicom w świątecznych przygotowaniach. Zrobiliście już świąteczne pisanki, dziś czas na to, co dzieci lubią najbardziej!

1. „Świąteczny mazurek”- przygotujcie z mamą mazurek wielkanocny, zagniatajcie ciasto, wałkujcie.
– Jakie składniki potrzebne są do zrobienia ciasta?
– Gotowe ciasto ozdabiajcie wg własnych pomysłów, a wiemy, że zawsze macie ich milion 😉
– Jeśli nie możecie zrobić razem z mamą mazurka, mogą to być kruche ciasteczka ozdobione kolorowym lukrem, albo ciasteczka z masy solnej, którą też lubicie się bawić. Ulepcie kształt mazurka lub ciasteczek i pomalujcie je farbkami.
„Mazurek z masy solnej”

2. „Świąteczne kolorowanki” – przygotowałyśmy dla was kilka kolorowanek. Obejrzyjcie wszystkie i poproście rodziców o wydrukowanie tych, które podobają się wam najbardziej. >Wielkanocne kolorowanki<
– Kolorowankę możecie kolorować kredką, malować farbami lub wykleić kolorowym papierem, na pewno taka piękna praca zachęci Zajączka do odwiedzin 😉
– Podczas pracy słuchajcie piosenki o pisankach, może uda wam się zaśpiewać fragment?
>Pisanki, pisanki, jajka malowane<

A my życzymy Wam dużo radości i zdrowia, wesołych humorów oraz mokrego Śmigusa Dyngusa! No i oczywiście słodkich prezentów od Zajączka 😉
Pani Iwonka i Pani Kasia 🙂

 

„Kolorowe jajeczka” – 09.04.2020

Kochane Ufoludki! Czy udał się wasz eksperyment? Co stało się z jajkiem oraz jego skorupką? (ocet rozpuścił skorupkę) Czy wasze jajko skacze? Spróbujcie podświetlić jajko latarką.

1. Dziś mamy dla was grę matematyczną.  >Gra<  Ułóżcie pisanki we właściwych koszyczkach.
– Policzcie jajka w każdym koszyczku. Ile jest jajek w zielonym koszyczku? A ile z żółtym?
– Obejrzyjcie wzorki na jajkach na karcie pracy. Na pisankach po prawej stronie postarajcie się narysować takie same wzorki jak na tych po lewej. Na koniec pokolorujcie je w taki sam sposób. Na koniec narysuj po śladzie laseczki.
>Karta pracy<

2. Posłuchajcie piosenki o pisankach (tekst w zakładce Piosenki i wierszyki Ufoludków)
>Pisanki, pisanki, jajka malowane<
– O czym jest piosenka? (o wielkanocnych pisankach)
– Ile pisanek jest w piosence? (5 pisanek)
– Jakie wzory pojawiły się na pisankach? (kogucik, słońce, laleczki, kwiatuszki, gwiazdki)
– Posłuchajcie piosenki jeszcze raz, pokazujcie na palcach po kolei wszystkie pisanki, może spróbujecie pokazać gestem to, co jest na pisankach?
Śpiewajcie piosenkę podczas przygotowań do świąt, na pewno będzie wam wesoło 🙂

 

„Wielkanocny koszyczek” – 08.04.2020

Święta zbliżają się do nas wielkimi krokami. Zajączek już szykuje się do spotkania z wami 😉 Czas pomyśleć o wielkanocnym koszyczku!

1. Obejrzyj wspólnie z rodzicami film, poproś, aby przeczytali podpisy do obrazków. „Wielkanocny koszyczek”
– Spróbuj wymienić produkty, które powinny znaleźć się z koszyczku wielkanocnym.
– Przypomnij sobie, co symbolizują jajka, chleb, baranek.
– Przyjrzyj się obrazkom na karcie pracy. Pokoloruj tylko te obrazki, które kojarzą się z Wielkanocą.
>Karta pracy<

2. Wykonaj wspólnie z rodzicami wielkanocną pisankę. Do tej pracy potrzebne będzie jajko (ugotowane lub styropianowe).
Pomysły na ozdobienie pisanki znajdziecie >tutaj<. Możecie też ozdobić jajka wg własnych pomysłów (namalować wzorki, ponaklejać cekiny, kolorowy sznurek…).
Koniecznie podzielcie się z nami waszymi pomysłami 😉

3. A w wolnej chwili posłuchajcie piosenki „Ten Bunnies Counting Song”. Może spróbujecie zaśpiewać?
Życzymy miłej zabawy 🙂

 

„Skaczące jajka” – 07.04.2020

Ufoludki! Dziś zaczniemy dzień od eksperymentów!
1. Powiedzcie, co można zrobić z jajka? (ugotować, usmażyć, dodać jako składnik do ciast… itp.)
– A z czego składa się jajko? Spójrz na obrazek i nazwij części jajka.  >>Jajko<<
– Jak myślicie, dlaczego skorupka jest twarda? (zapewnia ochronę przed rozbiciem)
– Przygotujcie szklankę, jajko i ocet. Opis zadania znajdziecie >>tutaj<<. Odstawcie szklankę i co kilka godzin obserwujcie, co dzieje się ze skorupką? (pojawiają się bąbelki, piana, skorupka rozpuszcza się).
Rodzice! Aby eksperyment się udał, należy odczekać minimum 24 godziny, skorupka powinna całkowicie się rozpuścić, a białko ściąć. Dopiero wtedy można wyjąć jajko z octu.

2. Teraz posłuchajcie krótkiego opowiadania pt. „Baranki i owieczki” – naśladujcie odgłosy pojawiające się w opowiadaniu, raz cicho, raz głośno.

3. Pora na ćwiczenia gimnastyczne, bo ruch to zdrowie! Pokaz ćwiczeń znajdziecie >>tutaj<<. Jeżeli ćwiczenia wam się podobają, powtórzcie je kilka razy!
Miłej zabawy!!!

 

„Wielkanocne zajączki” – 06.04.2020

Dzień dobry Ufoludki! W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zbliżających się świętach. Co to za święta?
Tak! To Wielkanoc. Przypomnimy sobie dzisiaj wielkanocne zwyczaje i tradycje.

1. Posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica „Wielkanocne zajączki”. Spróbuj odpowiedzieć na pytania.
– Jaki kłopot miał zajączek?
– Jaką radę dał mu kolega?
– Jak robi się pisanki?
– Jakie niespodzianki dostały dzieci w wielkanocny poranek?

2. Obejrzyj z rodzicami prezentację na temat tradycji wielkanocnych. Opowiedz o tych, które znasz.
„Tradycje i zwyczaje wielkanocne”

3. Zachęcamy was do założenia wiosennej hodowli rzeżuchy. Będzie ona piękną dekoracją na świątecznym stole, którą można później zjeść 😉 Opis znajdziecie >>tutaj<<. Obserwujcie codziennie jak zmieniają się ziarenka rzeżuchy, możecie robić zdjęcia, aby później porównać wygląd rzeżuchy w poszczególnych dniach.

Na koniec zabawa. Przypomnijcie sobie piosenkę „Duży i mały skok” i bawcie się wesoło!
Powodzenia!!!

 

30.03.2020 – 03.03.2020

Tematyka kompleksowa „Wiosenne powroty”

„Budka dla ptaka” – 03.04.2020

1. Dziś utrwalimy sobie wygląd ptaka. Zachęcam was do wykonania kolorowego ptaszka z papieru,
Potrzebny będzie kolorowy papier, nożyczki, klej, dwa spinacze biurowe oraz wszystko to, czym chcecie ozdobić ptaszka (piórka, skrawki materiału, krepa, cekiny, koraliki lub po prostu kolorowe wycinanki).
Szablon ptaszka oraz sposób wykonania znajdziecie >>tutaj<<

Drodzy Rodzice! Wytnijcie dzieciom szablon ptaszka oraz pomóżcie przy sklejaniu. Zachęcajcie dziecko do samodzielnego wycinania małych kawałków papieru do ozdobienia pracy, pamiętajcie jednak, że jest to czynność nadal dość trudna, dlatego chwalmy je nawet za małe postępy 🙂

2. Na koniec dzisiejszej zabawy poszukajcie w domu ulubionych klocków. Zbudujcie budkę dla waszego ptaszka, niech ma gdzie zamieszkać 🙂
Koniecznie pochwalcie się swoimi pracami!

A na weekend zapraszamy was na wirtualną wycieczkę po naszym regionie. Na stronie www.gry.kujawsko-pomorskie.pl/ znajdziecie wiele ciekawostek o naszym regionie, gier i zadań do wykonania.
Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy 🙂

 

„Wiosenne odgłosy ptaków” – 02.04.2020

Witajcie Ufoludki!
Dziś będziemy rozwiązywać zagadki.
1. Posłuchajcie odgłosów ptaków. Spróbujcie je nazwać (bocian, wróble, sroka). Odgłosy ptaków
– Jeśli chcesz posłuchać innych ptaków, które możemy spotkać w lesie i na łąkach, kliknij >>tutaj<<. Może potrafisz je rozpoznać?

2. Teraz spójrz na ilustracje Ptaki
Posłuchaj zagadek czytanych przez rodzicach i wskaż na obrazku odpowiedź. Podaj nazwy tych ptaków.

– Gdy rankiem wesoło ptaszek ten zaśpiewa,
Cały świat wokoło wiosny się spodziewa. (skowronek)

– Słychać ją wokoło wśród sosen i buków,
Jak woła wesoło kuku, kuku, kuku! (kukułka)

– Ptaszek ten od zawsze leczy chore drzewa,
I dlatego właśnie stuka zamiast śpiewać. (dzięcioł)

– Czarno-bały ptak po łące spaceruje.
Lubi stać na jednej nodze, żabki konsumuje. (bocian)

Świetnie! Potraficie rozpoznać już wiele ptaków!
Na koniec zapraszam was do wesołej zabawy z piosenką. Pamiętajcie, w domu też musimy się dużo ruszać i ćwiczyć 😉
„Duży i mały skok”

 

„W bocianim gnieździe” – 01.04.2020

Hej, Ufoludku! Co to za robaczek chodzi po twojej koszulce? To oczywiście tylko żart na Prima Aprilis 🙂
A czy wy zrobiliście już komuś psikusa? Żartujcie dziś do woli, a na pewno wszystkim poprawi się humor!

Dziś dowiemy się, co słychać w bocianim gnieździe.
1. Obejrzyjcie krótki film o bocianach >>W gnieździe u bociana<<
– Jak wygląda gniazdo bociana? Z czego jest zbudowane? Czy jest duże, czy małe?
– Co znajduje się w gnieździe? Ile piskląt widzicie?
– Czy wszystkie małe bociany już się wykluły?
– Jak wygląda dorosły bocian? (Bocian to duży biały ptak z czarnymi piórami na skrzydłach. Ma długie czerwone nogi oraz długi ostro zakończony dziób.)

2. Zapraszam was teraz do zabawy plastycznej. Spróbujcie wykonać bocianie gniazdo. Podpowiedź znajdziecie >>tutaj<<.
Przygotujcie płatki kosmetyczne, z których wykonacie bociana, możecie wykorzystać również gałązki, kolorowy papier, krepę, kredki, pisaki lub farby.
Rodzice! Gniazdo bociana można również narysować lub namalować. Jeśli dziecko będzie chciało nakleić elementy z kolorowego papieru, pomóżcie mu je wyciąć.

3. Na koniec wesoła zabawa w rytmie żabich kroków. Posłuchajcie piosenki i wymyślcie własny układ taneczny!
„Żabie kroki”
Wesołej zabawy!

 

„Zielona wiosna” – 31.03.2020

Kochane Ufoludki! Czy pamiętacie jakie ptaki wczoraj poznaliśmy? Spróbujcie podać nazwy kilku z nich.

1. Dziś posłuchajcie piosenki o zielonej wiośnie. >>Zielona wiosna<<
Odpowiedzcie na pytania:
– Czy piosenka jest smutna czy wesoła? Szybka czy wolna? (wesoła, wolna)
– Jakie zwierzęta występują w piosence? (żabki, bociany, wróbel)
– O czym rozmawiały zwierzęta? (każdy w swoim języku mówił o tym, że znów przyszła do nas wiosna)
Posłuchajcie piosenki jeszcze raz, a podczas refrenu naśladujcie dźwięki „kum-kum”, „kle-kle”, „ćwir-ćwir”. Podczas naśladowania dźwięków, pokażcie, jak poruszają się te zwierzęta.
Tekst piosenki znajdziecie w zakładce „Piosenki i wierszyki Ufoludków”.

2. Obejrzyjcie jaja różnych ptaków. >>Jaja ptaków<<
– Jaki mają kształt, kolor?
– W czym są podobne? Czym się różnią?
– Wskażcie na ilustracji jajko, które jest najmniejsze oraz to, które jest największe.
– Zaprowadźcie bociana do gniazda zgodnie z kodem podanym na dole kratki. Kolorujcie odpowiednie kratki wybranym kolorem.
>>Karta pracy<<
Uwaga! Dziecko w pierwszej kolejności wskazuje palcem, które kratki należy pokolorować.

 

„O czym mówią ptaki” – 30.03.2020

Drogie Ufoludki! Zaczynamy kolejny tydzień wspólnych zabaw. Dziś porozmawiamy o ptakach.

1. Posłuchajcie opowiadania czytanego przez Rodzica. Odpowiedzcie na pytania:
– O czym jest opowiadanie?
– Jakie ptaki pojawiły się w opowiadaniu? (skowronek, bocian, jaskółka, kukułka, czajka, wróbel)
– Gdzie przebywały ptaki? Kto napisał list do Czajki?
„Ptasia narada” – opowiadanie

2. Spróbujcie wyjaśnić, dlaczego niektóre ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów? Co robią po powrocie do Polski? (zakładają gniazda, składają jaja).

3. Obejrzyjcie prezentację.
„Wiosenne ptaki” – prezentacja
– Opowiedzcie jak wyglądają przedstawione w prezentacji ptaki, jaki maja kolor, czym się różnią?
– Spróbujcie powtórzyć nazwy kilku z nich.
– Ułóżcie puzzle przedstawiające różne ptaki, nazwijcie je.

>>Bocian<<          >>Jaskółka<<          >>Skowronek<<

Drodzy Rodzice, przypominajmy, aby na zadawane pytania dzieci starały się odpowiadać całymi zdaniami, jeśli to konieczne, pomóżcie je sformułować.

Powodzenia!

23.03.2020 – 27.03.2020

Tematyka kompleksowa „Co to jest teatr?”

 

„Jak powstaje spektakl teatralny?” – 27.03.2020

1. Kochane Ufoludki! Obejrzyjcie krótki film o tym, jak powstaje spektakl teatralny.
„Jak powstaje spektakl teatralny?”

– Spróbujcie wymienić osoby pracujące w teatrze. Czy pamiętacie czym się zajmują?
– Porozmawiajcie z rodzicami o tym, jak należy zachowywać się w teatrze podczas spektaklu.
(przedstawienie oglądamy w ciszy, w trakcie spektaklu nie przeszkadzamy innym, nie jemy i nie pijemy podczas spektaklu, śmieci wyrzucamy do kosza, po zakończeniu przedstawienia występ nagradzamy brawami).
– Karta pracy: Połącz linią postać z bajki z przedmiotem, który zgubiła. Możesz pokolorować postaci, powiedz, z jakich bajek pochodzą.
>>Karta pracy<<

2. A teraz poćwiczcie razem z rodzicami.
– Kręćcie kołem i losujcie ćwiczenia. >>Ruletka<<
– Pamiętajcie, najważniejsze to dobra zabawa!

 

„Wesołe kukiełki” – 26.03.2020

1. Witajcie Ufoludki 🙂 Dziś na początek przypominamy piosenkę o wiośnie i zielonej żabce. >>Kiedy wiosna przyjdzie do nas<<
– Zaśpiewajcie rodzicom piosenkę.
– Przypomnijcie nazwy pierwszych wiosennych zwiastunów, o których mówiliśmy w przedszkolu (krokus, przebiśnieg, bazie kotki, bocian, ptaki wijące gniazda).
– Poszukajcie w domu instrumentów (mogą to być drewniane lub metalowe łyżki, plastikowe kubeczki lub miseczki na których można wystukiwać rytm).
– Śpiewając refren piosenki spróbujcie wystukać na „instrumentach” rytm.
– Grajcie koniecznie razem z rodzicami. Może nagracie krótki filmik? 😉

2. Dziś w roli głównej kukiełka – spróbujcie wykonać kukiełki teatralne. Wykorzystajcie do tego materiały dostępne w domu (drewnianą lub plastikową łyżeczkę, pudełko). Inspiracje znajdziecie tutaj:
>>Kukiełka z łyżeczki<<,
>>Kukiełka z pudełka<<,
>>Kukiełka z drewnianej łyżki<<
– Przygotujcie różne materiały (tkaniny, krepę, koraliki, włóczki, tasiemki, taśmę klejącą, klej, nożyczki, kredki, pisaki, itp.)
– Wyobraźcie sobie, jaką postać chcielibyście stworzyć. Wspólnie z rodzicami wykonajcie kukiełkę (dziecko projektuje, rodzic pomaga łączyć materiały).
– Na koniec stwórzcie krótkie przedstawienie: przygotujcie scenę – może to być duże pudełko, krzesła osłonięte kocem. Pomysłów do inscenizacji nigdy wam nie brakuje 😉
– Koniecznie podzielcie się z nami waszymi pomysłami 🙂

Życzymy miłej zabawy 🙂

 

„O Hani, dwóch zajączkach i roztopionym bałwanku” – 25.03.2020

1. Obejrzyjcie teatrzyk sylwet. Odpowiedzcie na pytania:
„O Hani, dwóch zajączkach i roztopionym bałwanku”
– O czym opowiada teatrzyk?
– Kto występował w teatrzyku?
– Dlaczego Hani było smutno?
– Kto pocieszył Hanię?
– O jakiej porze roku jest mowa w opowiadaniu?

Obejrzyjcie teatrzyk jeszcze raz, a potem zapraszam do zabawy. Naśladujcie wybraną przez siebie postać z bajki.
Razem z rodzicami zainscenizujcie kilka scen z opowiadania, twórzcie podczas zabawy nowe dialogi.
Pamiętajcie, aby się przy tym świetnie bawić 😉

2. Czas się trochę poruszać. Uwaga, ćwiczą Ufoludki i ćwiczą rodzice 🙂
– Na początek utrwalamy poznaną wczoraj zabawę „A ram sam sam” – zabawa muzyczno – ruchowa
– „Koci grzbiet” – zamieniamy się w kotki, robimy przysiad podparty i prostujemy nogi, wyciągamy plecki w górę.
Kotki wychodzą na spacerek, spacerują po całym pokoju, zatrzymując się co chwilę i liżąc łapki myją uszka.
– „Rysujemy” – stajemy na jednej nodze, a drugą na podłodze staramy się narysować figury geometryczne: koło, kwadrat. Głośno je nazywamy.
– „Zajączki skaczą” – zamieniamy się w zajączki i skaczemy wysoko. Skoki przeplatamy momentami odpoczynku – zajączki chowają się do norki.
Na koniec tańczymy swobodnie do wesołej piosenki „Taniec połamaniec”
Miłej zabawy!

 

„Zabawy z klockami” – 24.03.2020

1. Dziś będziemy liczyć, przygotujcie kilka klocków, pudełko i do dzieła!
– Włóż do pudełka kilka klocków głośno je przeliczając.
– Ile klocków jest w pudełku? Pokaż wynik na paluszkach. (Pamiętaj, odpowiadając na pytania używamy całych zdań ;))
– Następnie zadanie wykonuje dorosły. Wysypuje klocki z pudełka i je głośno przelicza, potwierdzając ich ilość. Pokażcie wynik na paluszkach.
– Zabawę powtórzcie kilka razy, za każdym razem zmieniając ilość klocków.
(Zaczynamy liczyć w zakresie od 1 do 5, jeśli dziecko przelicza poprawnie, można zwiększyć ilość klocków dostosowując się do możliwości dziecka.)
– Na koniec wesoła zabawa – uwaga!! tańczy Ufoludek i tańczy Rodzic 😉
„A ram sam sam” – zabawa muzyczno – ruchowa

2. Maska teatralna – praca plastyczna – >>tutaj<< znajdziecie opis wykonania masek z papierowych talerzyków. Zaprojektujcie własną maskę, rodzice pomogą wyciąć potrzebne elementy.
Maski można pokolorować lub pomalować, ozdobić dowolnie wg własnego pomysłu.
Życzymy wam udanej zabawy 🙂

 

„W teatrze” – 23.03.2020

1. Obejrzyj ilustrację, opowiedz, co widzisz, nazwij miejsce które przedstawia. Staraj się używać całych zdań.
Wskaż, gdzie znajduje się scena, widownia, kurtyna, aktor.
Podziel te słowa na sylaby, spróbuj policzyć, ile jest sylab w każdym z nich.
W teatrze – ilustracja

2. „Jestem aktorem” – zabawa pantomimiczna – pokaż za pomocą mimiki i gestów różne nastroje, np.
zadowolenie, smutek, złość, radość.

3. Pokoloruj scenę oraz kurtynę, na scenie narysuj swoją ulubioną postać z bajki lub filmu.
Scena – kolorowanka